Ви переглядаєте архівну версію офіційного сайту НУЛП (2005-2020р.р.). Актуальна версія: https://lpnu.ua

Системи управління баз даних та знань

Спеціальність: Комп'ютерні науки
Код дисципліни: 6.122.04.E.162
Кількість кредитів: 5
Кафедра: Інформаційні системи та мережі
Лектор: к.ф-м.н., доц. Захарія Любов Михайлівна,
Семестр: 3 семестр
Форма навчання: заочна
Результати навчання:
• Класифікацію та стандартизацію систем управління базами даних
• Мову запитів SQL
• Технології опрацювання даних
• Методи побудови сучасних інформаційних систем
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни:
• Комп’ютерні мережі
• Дискретна математика
• Програмування та алгоритмічні мови
• Організація баз даних та знань
Короткий зміст навчальної програми:
Класифікація та стандартизація СУБД. Функції СУБД. Базові поняття стандарту SQL. Мова опису даних SQL – DDL. Мова маніпулювання даними SQL – DМL Директиви мови DМL: INSERT, UPDATE, DELETE. Формат та специфіка застосування директиви SELECT. Вкладені запити. Створення та застосування функцій та процедур в мові SQL. Спеціальні можливості мови запитів SQL: транзакції, тригери, курсори. Стандарти SQL-20хх. нові типи даних, предикати, об'єктно-орієнтовані можливості. Технології опрацювання баз даних в СУБД: принципи технології клієнт-сервер, функції клієнта та сервера, види архітектур клієнт-сервер. Новітні технології управління даними та знаннями.
Рекомендована література:
• Берко А.Ю. Системи баз даних та знань. Навчальний посібник / А.Ю. Берко, О.М. Верес, В.В. Пасічник.– Львів: "Магнолія-2006", 2008.– 457 с.
• Конноли Т. Базы данных : проектирование, реализация и сопровождение. Теория и практика: учеб. пособие / Томас Конноли, Каролин Бегг. — 3-е изд. ; [пер. с англ.]. — М. : Издательский дом „Вильямс”, 2003. — 1440 с. : ил. — Парал. тит. англ.
• Уидом Дж. Введение в системы баз даннях / Джеффри Д. Ульман, Дженнифер Уидом.– М.: Издательство Лори, 2006.– 374 с. ISBN: 5-85582-069-6.
• Дейт К. Дж. Введение в системы баз данных / Дейт К. Дж.– 8-е изд. ; [пер. с англ.].– М. : Издательский дом „Вильямс”, 2005.– 1328 с.: ил.– Парал. тит. англ.
Методи і критерії оцінювання:
• Поточний контроль (40%): письмові звіти з лабораторних робіт, розрахункова робота, усне опитування
• Підсумковий контроль (60%, іспит): тестування (60%).