Ви переглядаєте архівну версію офіційного сайту НУЛП (2005-2020р.р.). Актуальна версія: https://lpnu.ua

Економіка малого бізнесу

Спеціальність: Економіка
Код дисципліни: 6.051.00.M.71
Кількість кредитів: 6
Кафедра: Менеджмент персоналу та адміністрування
Лектор: Ситник Йосиф Степанович
Семестр: 6 семестр
Форма навчання: денна
Результати навчання:
У результаті вивчення модуля студент повинен знати:
- предмет і завдань дисципліни «Економіка малого бізнесу»;
- сутність економічних умов та особливості функціонування суб’єктів малого бізнесу в Україні;
- принципи функціонування суб’єктів малого бізнесу, функції та цілі їхньої діяльності;
- переваги і недоліки суб’єктів малого бізнесу;
- організаційно-правові форми малих підприємств;
- порядок створення та державна реєстрація суб’єктів малого бізнесу;
- значення і роль малого бізнесу в економіці України та розвинених країнах світу;
- сутність та джерела фінансових ресурсів та фінансово-кредитної бази функціонування малого бізнесу;
- засади національної податкової політики у секторі малого бізнесу;
- критерії доцільності обрання загальної чи спрощеної системи оподаткування для суб’єктів малого бізнесу;
- систему інформаційно-аналітичного забезпечення функціонування малого бізнесу;
- зміст та структуру економічної та фінансової звітності суб’єктів малого бізнесу;
- підходи до організування оплати праці в малому бізнесі та її мотивації;
- суть та значення інвестицій у малому бізнесі;
- особливості та принципи формування капіталу суб’єктів малого бізнесу;
- сутність прибутку суб’єктів малого бізнесу, його економічний зміст, формування і використання.
У результаті вивчення модуля студент повинен вміти:
- формувати бізнес-планування діяльності суб’єкта малого бізнесу;
- застосовувати методи оброблення та інтерпретації інформації фінансових звітів у господарській практиці суб’єктів малого бізнесу;
- залучати фінансово-кредитні ресурси для розвитку малого бізнесу;
- мотивувати персонал, забезпечувати соціальні гарантії та справедливість;
- розробляти стратегію і тактику управління капіталом;
- впроваджувати інновації в малому бізнесі та здійснювати інноваційну діяльність;
- розраховувати та аналізувати показники, що характеризують обсяг, склад і рівень доходів та витрат суб’єкта малого бізнесу;
- оцінювати фінансово-майновий стан;
- забезпечувати економічну безпеку;
- оцінювати стан та вплив зовнішнього середовища на функціонування малого бізнесу, ризики та їх вплив на його діяльність.
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни:
Пререквізити: Макроекономіка, Мікроекономіка, Статистика, Міжнародна економіка, Економіка підприємства, Економічний аналіз.
Кореквізити: Економіка праці і соціально-трудові відносини, Інвестування, Просторова організація бізнесу, Планування і контроль діяльності економічних суб’єктів, Управління персоналом.
Короткий зміст навчальної програми:
Вивчення дисципліни «Економіка малого бізнесу» має на меті набуття компетенцій у сфері створення, розвитку та ефективного господарювання у сфері малого бізнесу. Дисципліна розкриває сутність теоретико-методичних та прикладних аспектів економіки й управління діяльністю суб’єктів малого бізнесу. Розкрито зовнішні економічні умови функціонування і розвитку суб’єктів малого бізнесу. Охарактеризовано внутрішнє економічне середовище діяльності малого бізнесу. Обґрунтовано інформаційно-аналітичне та методичне забезпечення аналізу, планування, оцінювання ефективності використання ресурсного забезпечення суб’єктів малого бізнесу. Дисципліна розглядає фінансово-економічний стан, ліквідність й платоспроможність, бізнес-планування розвитку у малому бізнесі. Висвітлено аспекти гарантування економічної безпеки господарювання суб’єктів малого бізнесу.
Рекомендована література:
1. Васильців Т.Г. Економіка малого підприємства: навчальний посібник / Т.Г. Васильців, О. І. Іляш, Н. Г. Міценко ; за ред. д-ра екон. наук Т. Г. Васильціва. — К. : Знання, 2013. — 446 с.
2. Ситник Й.С. Циклічно-цільовий підхід до фінансового стимулювання діяльності малих форм господарювання в регіоні. Регіональна економіка. – Львів. – № 1. – 2001 р. С. 83-91.
3. Реверчук С.К. Малий бізнес: методологія, теорія і практика: навч. посібник / Реверчук С.К. – К. : ІЗМН, 2002. – 192 с.
4. Зелена книга малого бізнесу України – 2012 / Д.В. Ляпін, В.І. Дуб-ровський, О.М. Піщуліна, О.П. Продан. – К.: Інститут власності і свободи, 2012. – 124 с.
5. Орлова В. О. Природні переваги малого бізнесу – основа його розвитку. Бізнес Інформ. 2012. № 11. С. 75-79.
Методи і критерії оцінювання:
Поточний контроль (40%): розв’язування аналітичних завдань, усне опитування, тести.
Підсумковий контроль (60%, контрольні заходи, екзамен): тестування (15%), теоретичні питання (15%), проблемно-пошукові та діагностичні завдання (30%).