Ви переглядаєте архівну версію офіційного сайту НУЛП (2005-2020р.р.). Актуальна версія: https://lpnu.ua

Менеджмент колекцій та музейних проектів

Спеціальність: Музеєзнавство, пам'яткознавство
Код дисципліни: 7.027.01.E.27
Кількість кредитів: 5
Кафедра: Історія, музеєзнавство і культурна спадщина
Лектор: Білавич Д.Я.
Семестр: 1 семестр
Форма навчання: денна
Результати навчання:
Результати навчання: знання основних понять, термінів і механізмів у сфері менеджменту в культурній сфері; засвоєння методів управління музейними колекціями, проектами і персоналом; розуміння основних методик і етапів написання проектів у сфері культурної спадщини, розуміння взаємозв’язку між організаціями в сфері культурної спадщини і суспільством; розуміння стилів лідерства і управління в культурній сфері; здатність творчо мислити і шукати нетрадиційні вирішення проблем шляхом створення і втілення в життя проектів у культурній сфері; здатність розвивати стратегічне мислення, вміння проводити SWOT i PEST- аналізи; вміння формулювати місію музею та установи в області культурної спадщини; вміння аналізувати навколишні соціокультурні та економічні умови
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни:
“Менеджмент та маркетинг у музейній та пам’яткоохоронній діяльності”
Короткий зміст навчальної програми:
Предметом навчальної дисципліни “Менеджмент колекцій і музейних проектів” є засвоєння та розуміння механізмів сучасної теорії і методики менеджменту; уміння обирати і застосовувати методологію та науковий інструментарій при здійсненні теоретичних досліджень у сфері стратегії розвитку і управління в музейних і пам’яткоохоронних установах і організаціях; уміння характеризувати стан та перспективи охорони історико-культурної спадщини; уміння здійснювати стратегічне моделювання, формування активної громадянської позиції і почуття відповідальності у суспільстві.
Рекомендована література:
1. Гагоорт Г. Менеджмент мистецтва. Підприємницький стиль / пер. з англ. Б. Шумилович. – Львів: Літопис, 2008.
2. Котлер Н. Музейний маркетинг і стратегія: формування місії, залучення публіки, збільшення доходів і ресурсів / Ніл Котлер, Філіп Котлер, Венді Котлер; пер. з англ. Т. Олійник, Т. Пирогова, С. Рябчук, Р. Свято. – К. : Стилос, 2010.
3. Кучеренко М. Е., Фомин В. Н. Музейные фонды и фондовая работа // Музейное дело в СССР: Сб. научных трудов. – Вы. 17. _ М., 1987.
4. Менеджмент: Навчальний посібник / О. Є. Кузьмін, Н. Т. Мала, О. Г. Мельник, О. Р. Саніна. Львів: Видавництво Львівської політехніки, 2012. 240 с.
5. Мороз Л.А., Чухрай Н.І. Маркетинг: Підручник / За ред. Л.А.Мороз. – 2-е вид. – Львів: Національний університет «Львівська політехніка», 2002. – 244 с.
6. Музей ХХІ століття: актуальні проблеми сьогодення. Матеріали науково-практичної конференції до 115-ї річниці Львівського історичного музею. Львів, 2008.
7. Музей: менеджмент і освітня діяльність / упоряд. Герман Аартс, Зеновій Мазурик ; пер. з нідерланд. Маріон Ковальчук. – Львів : Літопис, 2009. – 223 с. : іл.
8. Наша спадщина: журнал відділу охорони культурної спадщини та культурних цінностей Львівської облдержадміністрації.
9. Основи музеєзнавства, маркетингу та рекламно-інформаційної діяльності музеїв: Посібник / Під ред. В.Великочого, Н.Н.Гайсюк. – Івано-Франківськ: Плай, 2005. – 64 с.
Методи і критерії оцінювання:
pейтингове оцінювання за 100-бальною системою: поточний контроль – 40 балів (опитування. презентації, відповіді усні, письмові); підсумковий контроль – 60 балів (екзамен).