Ви переглядаєте архівну версію офіційного сайту НУЛП (2005-2020р.р.). Актуальна версія: https://lpnu.ua

Відвідувач у музеї: теорія та розуміння аудиторії

Спеціальність: Музеєзнавство, пам'яткознавство
Код дисципліни: 7.027.01.E.28
Кількість кредитів: 4
Кафедра: Історія, музеєзнавство і культурна спадщина
Лектор: Пасічник Роксоляна Емануїлівна
Семестр: 2 семестр
Форма навчання: денна
Результати навчання:
У результаті вивчення дисципліни студент повинен знати:
– теоретичні основи комунікаційної діяльності музею в історичному аспекті;
– досвід, культурні традиції України, перспективи розвитку комунікаційної діяльності у сфері культурної спадщини;
– характеристику цільових груп музейної аудиторії;
– форми вивчення музейної публіки;
– особливості роботи з різновіковими групами відвідувачів музею.

Після вивчення даної дисципліни студент повинен критично аналізувати явища, факти розвитку музейної справи і, зокрема, ролі комунікаційної діяльності у сфері культурної спадщини; досліджувати різні культурні практики, накреслювати перспективи розвитку комунікативної діяльності у сфері культурної спадщини, володіти теоретичними знаннями і практичними навиками з методики розробки культурно-освітніх програм у сфері культурної спадщини, форм роботи з відвідувачами для різних цільових груп.
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни:
знання історії музеїв України і світу, історії української та світової культурної спадщини, основ екскурсознавств, музейної педагогіки в обсязі програми базової вищої освіти;
Короткий зміст навчальної програми:
Вивчення навчальної дисципліни передбачає формування у студентів розуміння теоретичних основ сучасних підходів до роботи з відвідувачами у музейній сфері; оволодіння теоретичними знаннями з питань характеристики реальних і потенційних відвідувачів, форм вивчення музейної публіки; здатність до оцінювання, інтерпретації та критичного аналізу різних форм роботи з відвідувачами в музейному середовищі, оволодіння методикою розробки музейних програм і заходів для різних цільових груп, набуття практичних навиків роботи з відвідувачами у музеї.
Рекомендована література:
1.Бабич Н. Основи культури мовлення: Навч. посібник / Н. Бабич. – Л.: Світ, 1990. – 232 с.
2.Беззубова О.В. Теория музейной коммуникации как модель современногообразовательного процесса// Коммуникация и образование. Сб. статей. – Под ред.С.И.Дудника. – СПб.: Санкт-Петербургское философское общество, 2004, с. 418 — 427.
3.Вайдахер Ф. Загальна музеологія : посібник / Фрідріх Вайдахер; пер. з нім. В. Лозинський.[ та ін.]. – Львів : Літопис, 2005. – 629 с.
4.Гайда Л. Музеєзнавство в закладах освіти: навч.-метод. посібник / Л. Гайда; Кіровоград. обл. ін-т післядиплом. пед. освіти ім. В. Сухомлинського. – Кіровоград, 2006.
5.Гохстрат Е.Теорія навчання Девіда Колба в музеї: Мрійник, Мислитель, Прагматик, Діяч / Елс Гохстрат, Анемарі Велс Гейн ; пер. з голландської Наталії Карпенко. – К.: Видавець Чередниченко А.М., 2015. – 96 с. + CD.
6. Громадські музеї Львівщини: Довідник: У 2 т. / авт.-упоряд.: Л. Перейма, Я.Огоновська, М. Зобків, Г. Iвановська; Наук. ред.: О. Роман, Л. Перейма, О.Перелигіна; Літ. ред. Я. Тучапський; Худ.-тех. ред. Ю. Поляков; Відп. за вип. Б. Чайковський; Львівський історичний музей. – Львів: Проман, 2007. – Т. 1. – 243 с.: іл.; Т. 2. – 243 с.: іл.
7.Довжук, І. В. Основи музеєзнавства : навчальний посібник / І.В. Довжук. – Луганськ : Видавництво СНУ ім. В. Даля, 2008. – 163 с.
8.Зубков М. Сучасне українське ділове мовлення: навч. посіб. / М. Зубков – Х.: Торсінг, 2001. – 384 с. (AvailableinthelibraryofLvivPolytechnic).
9. Караманов О. Вищий навчальний заклад у просторі музею: перспективи впровадження інтегрованих курсів / О. Караманов // Вісник Львівського університету. – Львів, 2010. – С. 134-142. – Серія педагогічна. – Вип. 26.
10.Карнегі Д. Як завойовувати друзів і впливати на людей. Як виробляти в собі впевненість і впливати на людей, виступаючи прилюдно. Як перестати хвилюватись і почати жити – Харків: Промінь, 2001. – 562 с. [Електронний ресурс]. – http://www.ex.ua/81590250.
Методи і критерії оцінювання:
• Практичні заняття (40%)
• підсумковий контроль (60 %, контрольний захід, залік).