Ви переглядаєте архівну версію офіційного сайту НУЛП (2005-2020р.р.). Актуальна версія: https://lpnu.ua

Музеї і нові медіа

Спеціальність: Музеєзнавство, пам'яткознавство
Код дисципліни: 7.027.01.E.23
Кількість кредитів: 4
Кафедра: Історія, музеєзнавство і культурна спадщина
Лектор: к.і.н., Конюхов С. В., Білавич Д.Я.
Семестр: 2 семестр
Форма навчання: денна
Результати навчання:


В результаті вивчення дисципліни, фахівець повинен засвоїти та виявляти знання з приводу: основних категорій та понять дисципліни музеї та нові медіа; чинників, що впливають на розвиток медіа культури у музейному просторі; основних концепцій дослідження місця і ролі нових медіа у музеях; методів та способів розкриття медіа простору музеїв, практик розуміння музеїв через нові медіа; основних тенденцій розвитку музеїв та медіа простору у сучасному суспільстві; змісту та основних категорій веб-музею та історичної пам'яті в епоху цифрових мультимедійних мереж; впливу консьюмеристських практик у нових медіа на оновлення музейного простору; форм трансляції музейних повідомлень до відвідувача; нових способів обміну інформацією в музеї; особливостей сприйняття образів, повідомлень та змісту музею через нові медіа; механізмів формування нових якостей у взаємодії музеїв та суспільства; глобалізаційних явищ у музейному середовищі; місця і ролі засобів мультимедійних інтернет-технологій в музейному просторі для поглиблення двосторонньої комунікації; особливостей моделювання форми та змісту музейної презентації або виставки у нових медіа.
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни:
”Науково-дослідна робота музеїв”, “Менеджмент колекцій і музейних проектів”
Короткий зміст навчальної програми:
Музеї та нові медіа: логіка розвитку та специфіка предметного поля. Основні теоретичні підходи до розгляду музеїв як медіа простору. Визначення та індикатори взаємодії музеїв та медіа. Музеї та нові медіа у ретроспективі. Музей в епоху глобалізації. Музейна комунікація в соціальних мережах. Віртуальні колекції музею. Інтерактивне середовище в музеї. етоди трансляції історико-культурної спадщини у мультимедійному музеї.
Рекомендована література:
1. Мина Ж. Перспективи розвитку інформаційної структури музеїв //Інформація, комунікація, суспільство:матеріали І Міжнар. наук. конф. ІКС-2012, 25-28 квіт. 2012 р., [Львів]/М-во освіти і науки, молоді та спорту України, Нац. ун-т "Львів. політехніка", Каф. соц. комунікацій та інформ. діяльн., Каф. інформ. систем та мереж.-Львів,2012 .-С. 274-275
2. Ришковець Ю., Жежнич П. Принципи побудови віртуальних музеїв у WWW //Комп'ютерні науки та інформаційні технології:матеріали Третьої міжнар. конф. CSIT' 2008, 25-27 верес. 2008, Львів, Україна.-Львів, 2008 .-C. 313-314 .
3. Аартс Г. Що таке музей? / Герман Аартс // Музей: менеджмент і освітня діяльність. – Львів : "Літопис”, 2009. – С. 16–22.
4. Про музеї та музейну справу. Закон України від 29 черв. 1995 р. № 249 / 95-ВР // Культурна спадщина України. Правові засади збереження, відтворення та охорони культурно-історичного середовища : зб. офіц. док. – К. : Істина, 2002. – С. 49–58
.5.Bolchini, D., F. Garzotto & P. Paolini (2007). “Branding and Communication Goals for Content-Intensive Interactive Applications”. Proceedings of 15th IEEE International Conference on Requirements Engineering, p. 173–182.
6. Bolchini, D., F. Garzotto & P. Paolini (2008). “Value-Driven Design for ‘Infosuasive’ Web Applications”. Proceedings of 17th International World Wide Web Conference, p. 745–754.
7. Bolchini, D., F. Garzotto & F. Sorce (2009). “Does Branding Need Web Usability? A Value-Oriented Empirical Study”. Proceedings of the 12th IFIP conference on Human-Computer interaction, p. 652–665.
8.Marchionini, G. (2006). “Exploratory search: from finding to understanding”. Communications of the ACM, 49, p. 41 – 46.
9.Samis, Peter. “Visual Velcro: Hooking the Visitor”. In Herminia Din and Phyllis Hecht, eds.Digital Museum, The: A Think Guide. American Association of Museums, 2007.
10. Shelton, A. (2007). "Questioning locality: the UBC Museum of Anthropology and its hinterlands."etnografica 11(2), p. 387-406.
11. Wilson, Gillian. “Multimedia Tour Programme at Tate Modern”. In David Bearman and Jennifer Trant (eds.) Museums and the Web 2004: Proceedings. Toronto: Archives & Museum Informatics.
Методи і критерії оцінювання:
лекції, семінарські заняття, самостійна робота; групова робота, презентації, тощо
Рейтингове оцінювання за 100-бальною системою: поточний контроль – 40 балів (опитування. презентації, відповіді усні, письмові); підсумковий контроль – 60 балів (письмовий екзамен).