Ви переглядаєте архівну версію офіційного сайту НУЛП (2005-2020р.р.). Актуальна версія: https://lpnu.ua
Інформаційно-комунікативні технології у професійній діяльності
Спеціальність: Музеєзнавство, пам'яткознавство
Код дисципліни: 7.027.01.E.29
Кількість кредитів: 4
Кафедра: Історія, музеєзнавство і культурна спадщина
Лектор: к.і.н., Конюхов С. В.
Семестр: 2 семестр
Форма навчання: денна
Результати навчання:
У результаті вивчення навчальної дисципліни студент повинен бути здатним продемонструвати
такі результати навчання:
знати: методологію та методи музеєзнавчих досліджень, методики пошуку та опрацювання фахової літератури та історичних матеріалів відповідно до завдань конкретної музейної та пам’яткоохоронної установи; можливість та доцільність застосування нових прийомів, методів, технологій освітньої роботи музеїв і пам’яткоохоронних установ, практики проведення екскурсій, створення експозиційних матеріалів; як поєднувати використання ІКТ-ресурсів науковим чином з використанням високих стандартів текстового аналізу до електронних і до традиційних архівних, розповідних та усних джерел; знати та розуміти наукові принципі, що лежать в основі музеєзнавства; методології проектування та модернізації музейних та пам’яткоохоронних установ та об’єктів відповідно до нормативних вимог, чинних стандартів та технічних умов;
вміти: адаптувати результати наукових досліджень під час створення нових та використання існуючих експозицій, виставок, маршрутів тощо; застосовувати набуті знання у формуванні ціннісних орієнтацій громадян на основі особистісного осмислення історичного та культурного досвіду минулого, становлення історико-культурного досвіду емоційно-ціннісного ставлення людини до світу; критично аналізувати явища, факти, альтернативи розвитку пам’яткоохоронної галузі, різноманітних джерел інформації; уміння спілкуватися з іншими і вести діалог, проявляти навички конструктивного співіснування (робота в команді, кооперативне навчання, мирне розв’язання конфліктів тощо); досліджувати різні культурні практики, розглядати суперечливі питання, особиста рефлексія; визначати і формувати проблеми, які безпосередньо стосуються сфери рішень музейного менеджменту, знаходити рішення для складних задач раціонального використання можливостей музейних та пам’яткоохоронних установ;
такі результати навчання:
знати: методологію та методи музеєзнавчих досліджень, методики пошуку та опрацювання фахової літератури та історичних матеріалів відповідно до завдань конкретної музейної та пам’яткоохоронної установи; можливість та доцільність застосування нових прийомів, методів, технологій освітньої роботи музеїв і пам’яткоохоронних установ, практики проведення екскурсій, створення експозиційних матеріалів; як поєднувати використання ІКТ-ресурсів науковим чином з використанням високих стандартів текстового аналізу до електронних і до традиційних архівних, розповідних та усних джерел; знати та розуміти наукові принципі, що лежать в основі музеєзнавства; методології проектування та модернізації музейних та пам’яткоохоронних установ та об’єктів відповідно до нормативних вимог, чинних стандартів та технічних умов;
вміти: адаптувати результати наукових досліджень під час створення нових та використання існуючих експозицій, виставок, маршрутів тощо; застосовувати набуті знання у формуванні ціннісних орієнтацій громадян на основі особистісного осмислення історичного та культурного досвіду минулого, становлення історико-культурного досвіду емоційно-ціннісного ставлення людини до світу; критично аналізувати явища, факти, альтернативи розвитку пам’яткоохоронної галузі, різноманітних джерел інформації; уміння спілкуватися з іншими і вести діалог, проявляти навички конструктивного співіснування (робота в команді, кооперативне навчання, мирне розв’язання конфліктів тощо); досліджувати різні культурні практики, розглядати суперечливі питання, особиста рефлексія; визначати і формувати проблеми, які безпосередньо стосуються сфери рішень музейного менеджменту, знаходити рішення для складних задач раціонального використання можливостей музейних та пам’яткоохоронних установ;
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни:
Основи пам'яткознавства та музеєзнавства, менеджменту та маркетингу.
Короткий зміст навчальної програми:
Основи пам'яткознавства та музеєзнавства, менеджменту та маркетингу.
Рекомендована література:
1. Мина Ж. Перспективи розвитку інформаційної структури музеїв //Інформація, комунікація, суспільство:матеріали І Міжнар. наук. конф. ІКС-2012, 25-28 квіт. 2012 р., [Львів]/М-во освіти і науки, молоді та спорту України, Нац. ун-т "Львів. політехніка", Каф. соц. комунікацій та інформ. діяльн., Каф. інформ. систем та мереж.-Львів,2012 .-С. 274-275
2. Ришковець Ю., Жежнич П. Принципи побудови віртуальних музеїв у WWW //Комп'ютерні науки та інформаційні технології:матеріали Третьої міжнар. конф. CSIT' 2008, 25-27 верес. 2008, Львів, Україна.-Львів, 2008 .-C. 313-314 .
3. Аартс Г. Що таке музей? / Герман Аартс // Музей: менеджмент і освітня діяльність. – Львів : "Літопис”, 2009. – С. 16–22.
4. Про музеї та музейну справу. Закон України від 29 черв. 1995 р. № 249 / 95-ВР // Культурна спадщина України. Правові засади збереження, відтворення та охорони культурно-історичного середовища : зб. офіц. док. – К. : Істина, 2002. – С. 49–58
5. Климишин О. Природнича музейна термінологія : словник-довідник / О. Климишин ; відп. ред. Ю. Чорнобай.– Л. : Б. в., 2003. – 244 с. – (Нац. акад. наук України. Держ. природознавчий музей).
6. Ковальчук Є. І. Актуальні теоретичні питання сучасного музеєзнавства: музеєфікація пам’яток сакрального мистецтва / Є І Ковальчук // Волинський музейний вісник. Наук. зб. – Луцьк : МП "Пульс”, 2010. – Вип. 2. – С. 8–12.
7. Вайдахер Ф. Загальна музеологія: Посіб. / Ф. Вайдахер. Пер. з нім. мови В. Лозинський, О. Лянг, Х. Назаркевич; Наук. ред. З. Мазкрик : Літ. ред. А.-М. Волосвицька. – Львів: Літопис, 2005. – 630 с.
8. Прищепа О. П. Основи музеєзнавства : навч.-метод. посібн. / Олена Прищепа. – Рівне : Б. в., 2006. – 104 с.
9. Столяров Б. А. / Б.А.Столяров, Н. Д. Соколов, Н. А Алексеева. Основы экскурсионного дела. – СПб, 2002. – С. 18.
10. Ames, M.M. (1999). "How to Decorate a House: The Re-negotiation of Cultural Representations at the University of British Columbia’s Museum of Anthropology". Museum Anthropology 22(3), p. 41-51.
11. Bates, M. J. (1989). “The design of browsing and berry-picking techniques for online search interface.” Online Review, 13, 1989, p. 407 – 424.
12. Bolchini, D., F. Garzotto & P. Paolini (2007). “Branding and Communication Goals for Content-Intensive Interactive Applications”. Proceedings of 15th IEEE International Conference on Requirements Engineering, p. 173–182.
13. Bolchini, D., F. Garzotto & P. Paolini (2008). “Value-Driven Design for ‘Infosuasive’ Web Applications”. Proceedings of 17th International World Wide Web Conference, p. 745–754.
14. Bolchini, D., F. Garzotto & F. Sorce (2009). “Does Branding Need Web Usability? A Value-Oriented Empirical Study”. Proceedings of the 12th IFIP conference on Human-Computer interaction, p. 652–665.
15. Bolchini, D. & P. Paolini (2006). Interactive Dialogue Model: a Design Technique for Multi-Channel Applications. IEEE Transactions on Multimedia, vol.8, no.3, p. 529–541.
16. Bimber, O., B. Frohlich, D. Schmalstieg, and L.M. Encarnacao (2001). „The Virtual Showcase”.IEEE Computer Graphics and Applications, vol. 21, no. 6, pp. 48-55
17. Bolchini, D., N. Di Blas, F. Garzotto, P. Paolini & A. Torrebruno (2007). “Simple, Fast, Cheap: Success Factors for Interactive Multimedia Tools”. PsychNology Journal, Volume 5, Number 3, p. 253 – 269.
18. Crystal, A. (2007). “Facets Are Fundamental: Rethinking Information Architecture Frameworks”. Technical Communication, vol. 54, no. 1, p. 16-26.
19. Davis, F. D., R.P. Bagozzi, & P.R Warshaw (1989). “User acceptance of computer technology: A comparison of two theoretical models”. Management Science, 35, p. 982-1003.
20. Di Blas, N. and C. Poggi (2008). “The PoliCultura Competition: Introducing Media Literacy in Italian Schools”. In M. Leaning (Ed.) Issues in Information and Media Literacy. Informing Science Press, p. 93-121.
21. Haley Goldman, Kate. “Evaluation Report on Luce Foundation Center: Mobile Content by the Fall 2009: Evaluation Theory & Techniques Class of Johns Hopkins University”. Unpublished report, 2010.
22. Huynh, D. F., D.R. Karger & R.C. Miller (2007). “Exhibit: Lightweight structured data publishing”. Proceedings of the 16th International WWW Conference, p. 737–746.
23. Mackinlay, J.D., & P.T. Zellweger (1995). “Browsing vs. search: Can we find a synergy?” (panel session). CHI ‘95: Proceedings of the SIGCHI conference on Human factors in computing systems, p. 179-180.
24. Marchionini, G. (2006). “Exploratory search: from finding to understanding”. Communications of the ACM, 49, p. 41 – 46.
25. Samis, Peter. “Visual Velcro: Hooking the Visitor”. In Herminia Din and Phyllis Hecht, eds.Digital Museum, The: A Think Guide. American Association of Museums, 2007.
26. Shelton, A. (2007). "Questioning locality: the UBC Museum of Anthropology and its hinterlands."etnografica 11(2), p. 387-406.
27. Yee, K. P., Swearingen, K., Li, K., & Hearst, M. (2003). “Faceted metadata for image search and browsing”. CHI '03: Proceedings of the SIGCHI conference on Human factors in computing systems, p. 401–408.
28. Wilson, Gillian. “Multimedia Tour Programme at Tate Modern”. In David Bearman and Jennifer Trant (eds.) Museums and the Web 2004: Proceedings. Toronto: Archives & Museum Informatics.
2. Ришковець Ю., Жежнич П. Принципи побудови віртуальних музеїв у WWW //Комп'ютерні науки та інформаційні технології:матеріали Третьої міжнар. конф. CSIT' 2008, 25-27 верес. 2008, Львів, Україна.-Львів, 2008 .-C. 313-314 .
3. Аартс Г. Що таке музей? / Герман Аартс // Музей: менеджмент і освітня діяльність. – Львів : "Літопис”, 2009. – С. 16–22.
4. Про музеї та музейну справу. Закон України від 29 черв. 1995 р. № 249 / 95-ВР // Культурна спадщина України. Правові засади збереження, відтворення та охорони культурно-історичного середовища : зб. офіц. док. – К. : Істина, 2002. – С. 49–58
5. Климишин О. Природнича музейна термінологія : словник-довідник / О. Климишин ; відп. ред. Ю. Чорнобай.– Л. : Б. в., 2003. – 244 с. – (Нац. акад. наук України. Держ. природознавчий музей).
6. Ковальчук Є. І. Актуальні теоретичні питання сучасного музеєзнавства: музеєфікація пам’яток сакрального мистецтва / Є І Ковальчук // Волинський музейний вісник. Наук. зб. – Луцьк : МП "Пульс”, 2010. – Вип. 2. – С. 8–12.
7. Вайдахер Ф. Загальна музеологія: Посіб. / Ф. Вайдахер. Пер. з нім. мови В. Лозинський, О. Лянг, Х. Назаркевич; Наук. ред. З. Мазкрик : Літ. ред. А.-М. Волосвицька. – Львів: Літопис, 2005. – 630 с.
8. Прищепа О. П. Основи музеєзнавства : навч.-метод. посібн. / Олена Прищепа. – Рівне : Б. в., 2006. – 104 с.
9. Столяров Б. А. / Б.А.Столяров, Н. Д. Соколов, Н. А Алексеева. Основы экскурсионного дела. – СПб, 2002. – С. 18.
10. Ames, M.M. (1999). "How to Decorate a House: The Re-negotiation of Cultural Representations at the University of British Columbia’s Museum of Anthropology". Museum Anthropology 22(3), p. 41-51.
11. Bates, M. J. (1989). “The design of browsing and berry-picking techniques for online search interface.” Online Review, 13, 1989, p. 407 – 424.
12. Bolchini, D., F. Garzotto & P. Paolini (2007). “Branding and Communication Goals for Content-Intensive Interactive Applications”. Proceedings of 15th IEEE International Conference on Requirements Engineering, p. 173–182.
13. Bolchini, D., F. Garzotto & P. Paolini (2008). “Value-Driven Design for ‘Infosuasive’ Web Applications”. Proceedings of 17th International World Wide Web Conference, p. 745–754.
14. Bolchini, D., F. Garzotto & F. Sorce (2009). “Does Branding Need Web Usability? A Value-Oriented Empirical Study”. Proceedings of the 12th IFIP conference on Human-Computer interaction, p. 652–665.
15. Bolchini, D. & P. Paolini (2006). Interactive Dialogue Model: a Design Technique for Multi-Channel Applications. IEEE Transactions on Multimedia, vol.8, no.3, p. 529–541.
16. Bimber, O., B. Frohlich, D. Schmalstieg, and L.M. Encarnacao (2001). „The Virtual Showcase”.IEEE Computer Graphics and Applications, vol. 21, no. 6, pp. 48-55
17. Bolchini, D., N. Di Blas, F. Garzotto, P. Paolini & A. Torrebruno (2007). “Simple, Fast, Cheap: Success Factors for Interactive Multimedia Tools”. PsychNology Journal, Volume 5, Number 3, p. 253 – 269.
18. Crystal, A. (2007). “Facets Are Fundamental: Rethinking Information Architecture Frameworks”. Technical Communication, vol. 54, no. 1, p. 16-26.
19. Davis, F. D., R.P. Bagozzi, & P.R Warshaw (1989). “User acceptance of computer technology: A comparison of two theoretical models”. Management Science, 35, p. 982-1003.
20. Di Blas, N. and C. Poggi (2008). “The PoliCultura Competition: Introducing Media Literacy in Italian Schools”. In M. Leaning (Ed.) Issues in Information and Media Literacy. Informing Science Press, p. 93-121.
21. Haley Goldman, Kate. “Evaluation Report on Luce Foundation Center: Mobile Content by the Fall 2009: Evaluation Theory & Techniques Class of Johns Hopkins University”. Unpublished report, 2010.
22. Huynh, D. F., D.R. Karger & R.C. Miller (2007). “Exhibit: Lightweight structured data publishing”. Proceedings of the 16th International WWW Conference, p. 737–746.
23. Mackinlay, J.D., & P.T. Zellweger (1995). “Browsing vs. search: Can we find a synergy?” (panel session). CHI ‘95: Proceedings of the SIGCHI conference on Human factors in computing systems, p. 179-180.
24. Marchionini, G. (2006). “Exploratory search: from finding to understanding”. Communications of the ACM, 49, p. 41 – 46.
25. Samis, Peter. “Visual Velcro: Hooking the Visitor”. In Herminia Din and Phyllis Hecht, eds.Digital Museum, The: A Think Guide. American Association of Museums, 2007.
26. Shelton, A. (2007). "Questioning locality: the UBC Museum of Anthropology and its hinterlands."etnografica 11(2), p. 387-406.
27. Yee, K. P., Swearingen, K., Li, K., & Hearst, M. (2003). “Faceted metadata for image search and browsing”. CHI '03: Proceedings of the SIGCHI conference on Human factors in computing systems, p. 401–408.
28. Wilson, Gillian. “Multimedia Tour Programme at Tate Modern”. In David Bearman and Jennifer Trant (eds.) Museums and the Web 2004: Proceedings. Toronto: Archives & Museum Informatics.
Методи і критерії оцінювання:
лекції, семінарські заняття, самостійна робота; групова робота, презентації, тощо
Рейтингове оцінювання за 100-бальною системою: поточний контроль – 40 балів (опитування. презентації, відповіді усні, письмові); підсумковий контроль – 60 балів (письмовий екзамен).
Рейтингове оцінювання за 100-бальною системою: поточний контроль – 40 балів (опитування. презентації, відповіді усні, письмові); підсумковий контроль – 60 балів (письмовий екзамен).