Ви переглядаєте архівну версію офіційного сайту НУЛП (2005-2020р.р.). Актуальна версія: https://lpnu.ua
Теорія масової комунікації
Спеціальність: Журналістика
Код дисципліни: 6.061.00.O.44
Кількість кредитів: 3
Кафедра: Журналістика та засоби масової комунікації
Лектор: Білограць Христина Романівна
Семестр: 6 семестр
Форма навчання: заочна
Результати навчання:
правильно будувати загальну структуру журналістського твору;
вільно орієнтуватися у варіативних засобах розбудови конкретних структур;
розкрити особливості творчої складової роботи журналіста, системне оволодіння методами та прийомами художньо-публіцистичної роботи та принципів аналізу журналістського тексту;
користуватися під час написання матеріалу всіма мовностилістичними засобами для створення можливостей його адекватного сприймання й розуміння.
вільно орієнтуватися у варіативних засобах розбудови конкретних структур;
розкрити особливості творчої складової роботи журналіста, системне оволодіння методами та прийомами художньо-публіцистичної роботи та принципів аналізу журналістського тексту;
користуватися під час написання матеріалу всіма мовностилістичними засобами для створення можливостей його адекватного сприймання й розуміння.
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни:
Вступ до журналістики.
Журналістська майстерність.
Журналістська етика.
Аргументація в пресі.
Організація роботи редакції і праці журналіста .
Психологія журналістської творчості.
Журналістська майстерність.
Журналістська етика.
Аргументація в пресі.
Організація роботи редакції і праці журналіста .
Психологія журналістської творчості.
Короткий зміст навчальної програми:
Вступ. Твір як феномен соціальної свідомості. Поняття твору та тексту. Образ у тексті. Емоціологія тексту. Гносеологічні витоки образу.Типи текстів та їх будова. Теоретичні засади типології текстів. Журналістський твір. Теорія твору в системі знання про журналістику. Структура тексту. Поняття про структуру тексту. Поняття про мовну діяльність як різновид діяльності. Текстові категорії. Проблеми вивчення текстових категорій.
Рекомендована література:
1. Бахтин М.М. Вопросы литературы и эстетики / М.М. Бахтин.– М., 1975.
2. Белянин В.П. Психолингвистика / Белянин В.П. – М., 2003.
3. Валгина Н.С. Теория текста / Н.С. Валгина. — М., 2003.
4. Гальперин И.Р. Текст как объект лингвистического исследования / И.Р. Гальперин. – М., 1981.
5. Лурия А.Р. Язык и сознание / А.Р.Лурия. – М., 1979
6. Михайленко В.М. Теорія твору й тексту / В.М. Михайленко. – К., 2013.
7. Різун В.В. Нариси про текст. Теоретичні питання комунікації / В.В. Різун, А.І. Мамалига, М.Д. Феллер. – К., 1998
8. Різун В.В.Літературне редагування / В.В. Різун. – К., 1996
9. Белянин В.П.Основы психолингвистической диагностики: Модели мира в литературе / В.П. Белянин. – М., 2000
10. Белянин В.П. Психолингвистические аспекты художественного текста / В.П. Белянин. – М., 1988
11. Владимиров В.М. Журналістика, особа, суспільство: проблема розуміння: Монографія / В.М. Владимиров / Київський національний університет ім. Тараса Шевченка. — К.: Б.в., 2003. –220 с.
12. Вежбицкая А. Понимание культур через посредство ключевых слов /
А. Вежбицкая. – М., 2001. – С.13-61.
13. Гудков Д.Б. Межкультурная коммуникация как особый тип коммуникации // Д.Б. Гудков. – М., 2003. – С.51 – 89.
14. Корню Д. Етика засобів масової інформації / Пер. з франц. С.Гринцевич. — К.: «К.І.С.», 2004. — 130 с.
15. Красных В.В. Основы психолингвистики и теории коммуникации /
В.В. Красных. – М., 2001. – С. 204-248.
16. Красных В.В. Этнопсихолингвистика и лингвокультурология / В.В. Красных. – М., 2002. – С.213-257.
17. Партико З.В. Образна концепція теорії інформації / З.В. Партико. — Львів: ВЦ ЛНУ ім. Івана Франка, 2001. — 133 с.
18. Потятиник Б.В. Медіа: ключі до розуміння / Б.В. Потятиник. — Львів: ПАІС, 2004. — 312 с.
19. Рубакин Н.А. Психология читателя и книги / Н.А. Рубакин. – М., 1979.
20. Різун В.В. Маси / В.В. Різун. – К., 2003.
21. Різун В. В. Методи наукових досліджень у журналістикознавстві.— 2-е вид. перероб. і доп. / В.В. Різун, Т. В. Скотникова. — К.: Преса України, 2008.
22. Різун В. В. Природа й структура комунікативного процесу / В.В. Різун // Електронна бібліотека Інституту журналістики (www.journ.univ.kiev.ua).
23. Різун В. В. Теорія масової комунікації / В.В. Різун // Електронна бібліотека Інституту журналістики (www.journ.univ.kiev.ua).
24. Серажим К.С. Текстознавство: підручник / К.С. Серажим. – К.: Видавничо-поліграфічний центр «Київський університет», 2008. – 527 с.
25. Ткачук О. Наратологічний словник / О. Ткачук. – Тернопіль, 2002
26. Шарков Ф.И. Основы теории коммуникации: Учебник для вузов / Ф.И. Шарков. — М.: ИД «Социальные отношения», Изд-во «Перспектива», 2003. — 248 с.
27. Шендеровський К. С. Як написати успішне есе / К.С. Шендеровський // Електронна бібліотека Інституту журналістики (www.journ.univ.kiev.ua).
28. Шенк М. Переконання / М. Шенк // Публіцистика. Масова комунікація: Медіа-енциклопедія / За загал. ред. В.Ф.Іванова. — К.: АУП, ЦВП, 2007. — С. 566-579.
29. Юрченко А. О. Специфіка комунікативних ефектів аналітичних статей (на прикладі матеріалів інтернет-видання «Українська правда»). Спеціальність 8.030201 – журналістика. Наукова робота на здобуття кваліфікації магістра. Науковий керівник к. філол. н, доц. Чекмишев О. Д.; Науковий консультант к. філол. н., асистент Корнєєв В. М. / Київ. нац. ун-т імені Тараса Шевченка; Інститут журналістики. — Київ, 2007.
30. Яцимірська М. Психологічний феномен в сучасній комунікативістиці / М. Яцимірська // Збірник праць кафедри української преси. Вип. 3. Львів: ЛНУ ім. Івана Франка, 2000. — С. 368-370.
2. Белянин В.П. Психолингвистика / Белянин В.П. – М., 2003.
3. Валгина Н.С. Теория текста / Н.С. Валгина. — М., 2003.
4. Гальперин И.Р. Текст как объект лингвистического исследования / И.Р. Гальперин. – М., 1981.
5. Лурия А.Р. Язык и сознание / А.Р.Лурия. – М., 1979
6. Михайленко В.М. Теорія твору й тексту / В.М. Михайленко. – К., 2013.
7. Різун В.В. Нариси про текст. Теоретичні питання комунікації / В.В. Різун, А.І. Мамалига, М.Д. Феллер. – К., 1998
8. Різун В.В.Літературне редагування / В.В. Різун. – К., 1996
9. Белянин В.П.Основы психолингвистической диагностики: Модели мира в литературе / В.П. Белянин. – М., 2000
10. Белянин В.П. Психолингвистические аспекты художественного текста / В.П. Белянин. – М., 1988
11. Владимиров В.М. Журналістика, особа, суспільство: проблема розуміння: Монографія / В.М. Владимиров / Київський національний університет ім. Тараса Шевченка. — К.: Б.в., 2003. –220 с.
12. Вежбицкая А. Понимание культур через посредство ключевых слов /
А. Вежбицкая. – М., 2001. – С.13-61.
13. Гудков Д.Б. Межкультурная коммуникация как особый тип коммуникации // Д.Б. Гудков. – М., 2003. – С.51 – 89.
14. Корню Д. Етика засобів масової інформації / Пер. з франц. С.Гринцевич. — К.: «К.І.С.», 2004. — 130 с.
15. Красных В.В. Основы психолингвистики и теории коммуникации /
В.В. Красных. – М., 2001. – С. 204-248.
16. Красных В.В. Этнопсихолингвистика и лингвокультурология / В.В. Красных. – М., 2002. – С.213-257.
17. Партико З.В. Образна концепція теорії інформації / З.В. Партико. — Львів: ВЦ ЛНУ ім. Івана Франка, 2001. — 133 с.
18. Потятиник Б.В. Медіа: ключі до розуміння / Б.В. Потятиник. — Львів: ПАІС, 2004. — 312 с.
19. Рубакин Н.А. Психология читателя и книги / Н.А. Рубакин. – М., 1979.
20. Різун В.В. Маси / В.В. Різун. – К., 2003.
21. Різун В. В. Методи наукових досліджень у журналістикознавстві.— 2-е вид. перероб. і доп. / В.В. Різун, Т. В. Скотникова. — К.: Преса України, 2008.
22. Різун В. В. Природа й структура комунікативного процесу / В.В. Різун // Електронна бібліотека Інституту журналістики (www.journ.univ.kiev.ua).
23. Різун В. В. Теорія масової комунікації / В.В. Різун // Електронна бібліотека Інституту журналістики (www.journ.univ.kiev.ua).
24. Серажим К.С. Текстознавство: підручник / К.С. Серажим. – К.: Видавничо-поліграфічний центр «Київський університет», 2008. – 527 с.
25. Ткачук О. Наратологічний словник / О. Ткачук. – Тернопіль, 2002
26. Шарков Ф.И. Основы теории коммуникации: Учебник для вузов / Ф.И. Шарков. — М.: ИД «Социальные отношения», Изд-во «Перспектива», 2003. — 248 с.
27. Шендеровський К. С. Як написати успішне есе / К.С. Шендеровський // Електронна бібліотека Інституту журналістики (www.journ.univ.kiev.ua).
28. Шенк М. Переконання / М. Шенк // Публіцистика. Масова комунікація: Медіа-енциклопедія / За загал. ред. В.Ф.Іванова. — К.: АУП, ЦВП, 2007. — С. 566-579.
29. Юрченко А. О. Специфіка комунікативних ефектів аналітичних статей (на прикладі матеріалів інтернет-видання «Українська правда»). Спеціальність 8.030201 – журналістика. Наукова робота на здобуття кваліфікації магістра. Науковий керівник к. філол. н, доц. Чекмишев О. Д.; Науковий консультант к. філол. н., асистент Корнєєв В. М. / Київ. нац. ун-т імені Тараса Шевченка; Інститут журналістики. — Київ, 2007.
30. Яцимірська М. Психологічний феномен в сучасній комунікативістиці / М. Яцимірська // Збірник праць кафедри української преси. Вип. 3. Львів: ЛНУ ім. Івана Франка, 2000. — С. 368-370.
Методи і критерії оцінювання:
практичне заняття, усне опитування, реферат, контрольна робота (45%);
підсумковий контроль (контрольний захід, іспит): письмово-усна форма (55%).
підсумковий контроль (контрольний захід, іспит): письмово-усна форма (55%).