Ви переглядаєте архівну версію офіційного сайту НУЛП (2005-2020р.р.). Актуальна версія: https://lpnu.ua
Психологія журналістської творчості
Спеціальність: Журналістика
Код дисципліни: 6.061.00.O.67
Кількість кредитів: 3
Кафедра: Журналістика та засоби масової комунікації
Лектор: Пуцята Ірина Степанівна
Семестр: 8 семестр
Форма навчання: заочна
Результати навчання:
Вільно оперувати знаннями про невербальну комунікацію та
психологічну специфіку особистості в процесі спілкування.
Уникати конфліктної ситуації у творчому колективі.
Знайти особистий підхід до кожного з працівників, тобто вміти адаптуватися у творчому колективі.
Вміти організувати психологічну стимуляцію та підтримку творчої активності суб’єкта чи групи.
Креативно підходити до творчого процесу.
Вміти визначити своє місце і свою службову роль у редакційному процесі.
психологічну специфіку особистості в процесі спілкування.
Уникати конфліктної ситуації у творчому колективі.
Знайти особистий підхід до кожного з працівників, тобто вміти адаптуватися у творчому колективі.
Вміти організувати психологічну стимуляцію та підтримку творчої активності суб’єкта чи групи.
Креативно підходити до творчого процесу.
Вміти визначити своє місце і свою службову роль у редакційному процесі.
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни:
ТМЖТ;
Журналістська майстерність;
Вступ до журналістики;
Журналістська етика
Журналістська майстерність;
Вступ до журналістики;
Журналістська етика
Короткий зміст навчальної програми:
Творчість як основна складова журналістики. Творчий процес у журналістиці. Креативність як складова журналістської творчості. Невербальна комунікація в журналістиці. Пізнавальні процеси в журналістиці. Психологія особистості. Професійне спілкування в журналістиці. Журналіст і редакційний колектив: особливості взаємодії.
Рекомендована література:
1. Антонова О.Е. Сутність поняття креативності: проблеми та пошуки / О. Е. Антонова // Теоретичні і прикладні аспекти розвитку креативної освіти у вищій школі / За ред. О.А. Дубасенюк. – Житомир: Вид-во ЖДУ ім. І .Франка, 2012. – С. 14 – 41.
2. Вайнцвайг П. Десять заповедей творческой личности / П. Вайнцвайг. – М.: Прогресс, 1990. – 187 с.
3. Варій М. Й. Психологія особистості: Навч. посіб. / М. Й. Варій. – К.: Центр учбової літератури, 2008. – 592 с.
4. Вемъ А. Не дай себе обмануть! Язык жестов: о чем умолчал Пол Экман / А. Вемъ. – СПб.: Питер, 2010. – 224 с.
5. Вердербер Р. Психология общения / Р. Вердербер, К. Вердербер. – СПб.: ПРАЙМ ЕВРОЗНАК, 2003. – 320 с.
6. Григорьева М. В. Психология труда. Конспект лекций / М.В. Григорьева. – М.: Высшее образование, 2006. – 192 с.
7. Гриценко Т. Б. Етика ділового спілкування: Навч. посіб. / За ред. Т.Б. Гриценко,
Т.Д. Іщенко, Т.Ф. Мельничук . – К.: Центр учбової літератури, 2007. – 344 с.
8. Гришина Н. В. Психология конфликта. 2-е изд . / Н. В. Гришина. – СПб.: Питер, 2008. – 544 с.
9. Грузенберг С.О. Психология творчества / С. О. Грузенберг. – Минск, 1923.
10. Здоровега В. Й. Теорія і методика журналістської творчості: підручник / В. Й. Здоровега. – 2-ге вид., перероб. і доповн. – Львів: ПАІС, 2004. – 268 с.
11. Здоровега В. Й. Питання психології публіцистичної творчості / В. Й. Здоровега. – Львів: Редакційно-видавнича група Львівського університету, 1982. – 63 с.
12. Ильин Е. П. Психология творчества, креативности, одаренности [Текст] / Е. П. Ильин. – СПб.: Питер, 2009. – 448 с.
13. Ким М. Н. Технология создания журналистского произведения: Учебное пособие / М. Н. Ким. – СПб.: Изд-во Михайлова В.А., 2001. – 320 с.
14. Коваленко Т. М. Творчість і креативність – риси майбутніх фахівців у вищій економічній освіті / Т. М. Коваленко // Вісник НТУУ «КПІ». Філософія. Психологія. Педагогіка : збірник наукових праць. – 2009. – № 3(27). – Ч.2. – С. 35–41.
15. Лазутина Г.В. Основы творческой деятельности журналиста. Учебник для вузов / Г. В. Лазутина. – М.: «Аспект Пресс», 2001. – 37 с.
2. Вайнцвайг П. Десять заповедей творческой личности / П. Вайнцвайг. – М.: Прогресс, 1990. – 187 с.
3. Варій М. Й. Психологія особистості: Навч. посіб. / М. Й. Варій. – К.: Центр учбової літератури, 2008. – 592 с.
4. Вемъ А. Не дай себе обмануть! Язык жестов: о чем умолчал Пол Экман / А. Вемъ. – СПб.: Питер, 2010. – 224 с.
5. Вердербер Р. Психология общения / Р. Вердербер, К. Вердербер. – СПб.: ПРАЙМ ЕВРОЗНАК, 2003. – 320 с.
6. Григорьева М. В. Психология труда. Конспект лекций / М.В. Григорьева. – М.: Высшее образование, 2006. – 192 с.
7. Гриценко Т. Б. Етика ділового спілкування: Навч. посіб. / За ред. Т.Б. Гриценко,
Т.Д. Іщенко, Т.Ф. Мельничук . – К.: Центр учбової літератури, 2007. – 344 с.
8. Гришина Н. В. Психология конфликта. 2-е изд . / Н. В. Гришина. – СПб.: Питер, 2008. – 544 с.
9. Грузенберг С.О. Психология творчества / С. О. Грузенберг. – Минск, 1923.
10. Здоровега В. Й. Теорія і методика журналістської творчості: підручник / В. Й. Здоровега. – 2-ге вид., перероб. і доповн. – Львів: ПАІС, 2004. – 268 с.
11. Здоровега В. Й. Питання психології публіцистичної творчості / В. Й. Здоровега. – Львів: Редакційно-видавнича група Львівського університету, 1982. – 63 с.
12. Ильин Е. П. Психология творчества, креативности, одаренности [Текст] / Е. П. Ильин. – СПб.: Питер, 2009. – 448 с.
13. Ким М. Н. Технология создания журналистского произведения: Учебное пособие / М. Н. Ким. – СПб.: Изд-во Михайлова В.А., 2001. – 320 с.
14. Коваленко Т. М. Творчість і креативність – риси майбутніх фахівців у вищій економічній освіті / Т. М. Коваленко // Вісник НТУУ «КПІ». Філософія. Психологія. Педагогіка : збірник наукових праць. – 2009. – № 3(27). – Ч.2. – С. 35–41.
15. Лазутина Г.В. Основы творческой деятельности журналиста. Учебник для вузов / Г. В. Лазутина. – М.: «Аспект Пресс», 2001. – 37 с.
Методи і критерії оцінювання:
Практичне заняття, усне опитування, контрольна робота (30%)
Підсумковий контроль : письмово-усна форма (70%)
Підсумковий контроль : письмово-усна форма (70%)