Ви переглядаєте архівну версію офіційного сайту НУЛП (2005-2020р.р.). Актуальна версія: https://lpnu.ua
Системи машинного перекладу та автоматичне реферування
Спеціальність: Системи і методи прийняття рішень
Код дисципліни: 7.124.01.E.37
Кількість кредитів: 4
Кафедра: Інформаційні системи та мережі
Лектор: д.н.с.к., с.н.с. Кунанець Наталія Едуардівна
Семестр: 2 семестр
Форма навчання: денна
Результати навчання:
• види електронних словників; принципи укладання електронних словників; сучасні формати збереження електронних словників; засоби та бібліотеки роботи з електронними словниками; тематичні словники;
• принципи та підходи до синтаксичного та граматичного аналізу речень; формальні граматики; основи аналізу речень українською та англійською мовою; імовірнісний аналіз речень;
• теорія опрацювання паралельних текстів; апріорні знання у аналізі паралельних текстів; статистичні характеристики паралельних текстів; імовірнісний аналіз паралельних текстів; створення словників з паралельних текстів;
• стандарти технології Translation Memory; програмні засоби, які працюють з технологією Translation Memory; основи побудови програм для роботи з Translation Memory.
• принципи та підходи до синтаксичного та граматичного аналізу речень; формальні граматики; основи аналізу речень українською та англійською мовою; імовірнісний аналіз речень;
• теорія опрацювання паралельних текстів; апріорні знання у аналізі паралельних текстів; статистичні характеристики паралельних текстів; імовірнісний аналіз паралельних текстів; створення словників з паралельних текстів;
• стандарти технології Translation Memory; програмні засоби, які працюють з технологією Translation Memory; основи побудови програм для роботи з Translation Memory.
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни:
Машинне навчання, Об’єктно-орієнтоване програмування
Короткий зміст навчальної програми:
Стандарти електронних словників. Основи синтаксичного та граматичного аналізу речень. Опрацювання та видобування знань з паралельних текстів. Технологія Translation Memory. Технології локалізації програм. Переклад гіпертекстових документів. Семантичний та прагматичний аналіз текстів. Методи автоматизованого реферування.
Рекомендована література:
• Веретеннікова Є.Г. Інформатика: навчальний посібник / Веретеннікова Є.Г., Патрушіна С.М., Савельєва Н.Г. - М., 2002.
• Гуде С.В. Інформаційні системи: навчальний посібник / Гуде С.В., Ревін С.Б. - М., 2002.
• Дунаев С. Доступ до баз даних і техніка роботи в мережі. Практичні прийоми сучасного програмування / Дунаев С. - М., 2005.
• Інформатика: підручник / Каймін В.А. - М: Инфра-М., 2002.
• Інформатика: підручник / за ред. Н. В. Макарової, 3-е изд., Перераб. і доп. - М.: Фінанси і статистика, 2001.
• Інформатика: підручник для вузів / Острейковскій В.А. - М: Вища школа, 2001.
• Інформатика: підручник для вузів / Козирєв А.А. - СПб., 2002.
• Мейер Д. Теорія реляційних баз даних: пров. з англ. / Мейер Д. - М., 2005.
• Ревунков Г.І. Бази і банки даних і знань. Підручник для вузів / Ревунков Г.І., Самохвалов Е.Н., Чистов В.В., під ред. В. Н. Четверікова. - М., 2003.
• Фундаментальние основи інформатики: соціальна інформатика.: Навчальний посібник для вузів / Колін К.К. - М.: Академ.проект: Ділова книга Єкатеринбург, 2000.
• Гуде С.В. Інформаційні системи: навчальний посібник / Гуде С.В., Ревін С.Б. - М., 2002.
• Дунаев С. Доступ до баз даних і техніка роботи в мережі. Практичні прийоми сучасного програмування / Дунаев С. - М., 2005.
• Інформатика: підручник / Каймін В.А. - М: Инфра-М., 2002.
• Інформатика: підручник / за ред. Н. В. Макарової, 3-е изд., Перераб. і доп. - М.: Фінанси і статистика, 2001.
• Інформатика: підручник для вузів / Острейковскій В.А. - М: Вища школа, 2001.
• Інформатика: підручник для вузів / Козирєв А.А. - СПб., 2002.
• Мейер Д. Теорія реляційних баз даних: пров. з англ. / Мейер Д. - М., 2005.
• Ревунков Г.І. Бази і банки даних і знань. Підручник для вузів / Ревунков Г.І., Самохвалов Е.Н., Чистов В.В., під ред. В. Н. Четверікова. - М., 2003.
• Фундаментальние основи інформатики: соціальна інформатика.: Навчальний посібник для вузів / Колін К.К. - М.: Академ.проект: Ділова книга Єкатеринбург, 2000.
Методи і критерії оцінювання:
• Поточний контроль (40%): письмові звіти з лабораторних робіт, реферат, усне опитування;
• Підсумковий контроль (60%, залік): тестування (60%).
• Підсумковий контроль (60%, залік): тестування (60%).