Ви переглядаєте архівну версію офіційного сайту НУЛП (2005-2020р.р.). Актуальна версія: https://lpnu.ua
Методологія і методи соціальних досліджень
Спеціальність: Соціальне забезпечення
Код дисципліни: 6.232.00.O.54
Кількість кредитів: 6
Кафедра: Соціологія та соціальна робота
Лектор: Асистент Яцишин Уляна Володимирівна
Семестр: 4 семестр
Форма навчання: денна
Результати навчання:
- ідентифікувати причинно-наслідкові зв’язки розвитку суспільства та прояви соціально-економічних проблем у різних категорій населення;
- застосовувати методи збору інформації: аналіз документів, опитування та спостереження;
- визначати соціальні проблеми та потреби і причини їх виникнення, тенденції розвитку, наслідки, соціальний стан певних категорій населення;
- пояснювати актуальні процеси у соціальній сфері та соціальному забезпеченні;
- використовувати відповідні наукові дослідження та застосовувати дослідницькі професійні навички у ході надання соціальної допомоги.
- застосовувати методи збору інформації: аналіз документів, опитування та спостереження;
- визначати соціальні проблеми та потреби і причини їх виникнення, тенденції розвитку, наслідки, соціальний стан певних категорій населення;
- пояснювати актуальні процеси у соціальній сфері та соціальному забезпеченні;
- використовувати відповідні наукові дослідження та застосовувати дослідницькі професійні навички у ході надання соціальної допомоги.
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни:
пререквізити:
- Соціальна та демографічна статистика
кореквізити:
- Актуальні проблеми соціального забезпечення
- Філософія
- Технології соціального забезпечення (КР)
- Соціальна та демографічна статистика
кореквізити:
- Актуальні проблеми соціального забезпечення
- Філософія
- Технології соціального забезпечення (КР)
Короткий зміст навчальної програми:
Поняття, етапи та види соціального дослідження. Суть методології соціального дослідження. Кількісні та якісні методи збору інформації. Метод аналізу-документів та його різновиди. Особливості застосування методів спостереження та експерименту; тестових та соціометричних методик. Суть та характерні особливості методу анкетування. Основні правила та вимоги до конструювання анкет. Суть та особливості методу інтерв’ю. Основні вимоги до особи інтерв’юера. Експертне опитування та його особливості. Типи соціологічних досліджень в якісній парадигмі. Розробка програми дослідження. Суть та особливості вибіркового методу.
Рекомендована література:
1. Богдан, О. (2015). Що варто знати про соціологію та соціальні дослідження? Посібник-довідник для громадських активістів та всіх зацікавлених. К.: Дух і Літера.
2. Горшков, М., Шерега, Ф. (2011) Прикладная социология: методология и методы М.: Институт социологии РАН.
3. Кількісні та якісні методи збору інформації у соціальних дослідженнях (2014) / Гілета О.П., Климанська Л.Д., Козак М.Я, Савчинський Р.О. Львів: Видавництво Львівської політехніки, 167 с.
4. Левицький, Ч. (2015). Методологічні проблеми кількісного та якісного аналізу в педагогічних дослідженнях. Професійна освіта: методологія, теорія та технології, (2), 5-20.
5. Паніотто, В. (2017). Методи опитування. К.: Вид. дім «Києво-Могилянська академія.
6. Рабочая книга социолога (2009). Подобщ. ред. и с предисл. Г. В. Осипова. М.: Книжныйдом «ЛИБРОКОМ».
7. Шевчук С.П., Матвієнко Л.П., Шевчук О.С. (2010). Організація та методика соціологічних досліджень: Навчальний посібник. Миколаїв: ММІРЛ «Україна», Атол.
8. Denzin, N. K. (2017). The research act: A theoretical introduction to sociological methods. Transaction publishers.
9. Gordon, L. (2019). Real research: Research methods sociology students can use. SAGE Publications.
2. Горшков, М., Шерега, Ф. (2011) Прикладная социология: методология и методы М.: Институт социологии РАН.
3. Кількісні та якісні методи збору інформації у соціальних дослідженнях (2014) / Гілета О.П., Климанська Л.Д., Козак М.Я, Савчинський Р.О. Львів: Видавництво Львівської політехніки, 167 с.
4. Левицький, Ч. (2015). Методологічні проблеми кількісного та якісного аналізу в педагогічних дослідженнях. Професійна освіта: методологія, теорія та технології, (2), 5-20.
5. Паніотто, В. (2017). Методи опитування. К.: Вид. дім «Києво-Могилянська академія.
6. Рабочая книга социолога (2009). Подобщ. ред. и с предисл. Г. В. Осипова. М.: Книжныйдом «ЛИБРОКОМ».
7. Шевчук С.П., Матвієнко Л.П., Шевчук О.С. (2010). Організація та методика соціологічних досліджень: Навчальний посібник. Миколаїв: ММІРЛ «Україна», Атол.
8. Denzin, N. K. (2017). The research act: A theoretical introduction to sociological methods. Transaction publishers.
9. Gordon, L. (2019). Real research: Research methods sociology students can use. SAGE Publications.
Методи і критерії оцінювання:
• усне опитування, участь в дискусіях, презентація проекту дослідження (40%)
• підсумковий контроль (контрольний захід, екзамен): письмово-усна форма (60%)
• підсумковий контроль (контрольний захід, екзамен): письмово-усна форма (60%)