Ви переглядаєте архівну версію офіційного сайту НУЛП (2005-2020р.р.). Актуальна версія: https://lpnu.ua

Системи управління якістю в соціальному забезпеченні

Спеціальність: Соціальне забезпечення
Код дисципліни: 6.232.02.E.93
Кількість кредитів: 4
Кафедра: Соціологія та соціальна робота
Лектор: професор Климанська Лариса Дмитрівна
Семестр: 6 семестр
Форма навчання: денна
Результати навчання:
1. Здатність продемонструвати фахові компетентності отримані в процесі опанування різних дисциплін;
2. Здатність продемонструвати професійні вміння та навички отримані в процесі проходження виробничих та переддипломної практики;
3. Здатність застосовувати загальнолюдські принципи співіснування та етичні норми поведінки відносно людей та оточуючого середовища;
4. Здійснювати самоаналіз та самооцінку, викорінювати шкідливі звички та власні недоліки, шанувати традиції і звичаї українського народу та культурний спадок цивілізацій, застосовувати соціально-екологічні знання співіснування в навколишньому середовищі;
5. Використовувати базові знання про основи соціального захисту
6. Здатність організувати роботу трудового колективу, співпрацювати та взаємодіяти з різними відділами і залучати до роботи провідних фахівців, організовувати роботу та ефективну взаємодію структурних підрозділів, направляти їх діяльність на реалізацію виробничих завдань, застосовувати методи та форми політики кадрового стимулювання колективу, застосовувати соціально-економічні принципи управління, розробляти систему соціального захисту в її структурних підрозділах;
7. Здатність розробляти регламентуючу документацію з соціального забезпечення, страхування, зайнятості, тощо;
8. Розробляти заходи з вдосконалення системи соціального захисту;
9. Забезпечувати підтримку окремих категорій населення з боку посадових осіб, державних та недержавних організацій;
10. Виявляти готовність до взаємодії з колегами по роботі, приймати управлінські рішення в організації роботи виконавців;
11. Визначати умови соціально-економічної підтримки різних категорій населення;
12. Аналізувати стан справ, виявляти причини недоліків та зривів планових заходів;
13. Визначати соціальні проблеми та потреби і причини їх виникнення, тенденції розвитку, наслідки, соціальний стан певних категорій населення;
14. Аналізувати ефективність реалізації соціально-економічної підтримки населення та здійснювати відповідну корекцію в межах компетентності;
15. Аналізувати та пояснювати актуальні процеси у соціальній сфері та соціальному забезпеченні;
16. Здійснювати пошук інформації з різних джерел для розв’язання фахових задач;
17. Системно мислити та застосовувати творчі здібності до формування нових ідей;
18. Критично оцінювати отримані результати, опрацьовувати та аргументовано захищати прийняті рішення на основі фактичних / емпіричних даних практики;
19. Надавати об’єктивну фахову інформацію центральним та місцевим органам державної влади, місцевого самоуправління, громадським організаціям з питань соціального розвитку, формування і оцінювання послуг соціального забезпечення, соціальної політики;
20. Здійснювати аналітичну, дослідницьку діяльність для встановлення регіональних, місцевих закономірностей і особливостей виникнення, розвитку, розв’язання і попередження
21. Здатність до самостійної автономної професійної роботи та виконання фахових завдань у складі мультидисциплінарних команд фахівців;
22. Здатність адаптуватись до нових ситуацій та приймати рішення;
23. Здатність усвідомлювати необхідність навчання впродовж усього життя з метою поглиблення набутих та здобуття нових фахових знань відповідно до новітніх тенденцій розвитку суспільних наук;
24. Здатність відповідально ставитись до виконуваної роботи та досягати поставленої мети з дотриманням вимог професійної етики.
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни:
Актуальні проблеми СЗ
Інвестиційні технології в СЗ

Короткий зміст навчальної програми:
Методологічні та нормативні передумови системи організації соціальних служб. Сутність соціального обслуговування і соціальних служб в Україні. Принципи соціального обслуговування т. Види і форми надання соціальних послуг. Мережа організацій, причетних до розв’язання соціальних проблем в Україні. Система спеціалізованих служб з надання соціальної допомоги. Управління праці та соціального захисту населення та його роль в управлінні спеціалізованими службами. Організаційно-правові форми соціальної роботи з людьми похилого віку. Принципи, форми та методи соціальної роботи з людьми похилого віку. Мета та завдання Центру реінтеграції бездомних громадян. Організація роботи Центру. Роль центрів зайнятості в соціальній допомозі безробітним. Центри соціальних служб для сім’ї, дітей та молоді та соціальна робота з молоддю в Україні. Роль служби у справах дітей у соціальному захисті дітей. Притулок для дітей служби у справах дітей. Нормативно-правова база соціального захисту дітей-сиріт в Україні. Соціальні гуртожитки для дітей-сиріт та дітей позбавлених батьківського піклування. Центри соціально-психологічної допомоги, соціально-психологічної реабілітації дітей та молоді з функціональними обмеженнями. Діяльність Центрів СНІДу в соціальній роботі з людьми, які живуть з ВІЛ/СНІД. Розвиток інтегрованих соціальних служб як інноваційної моделі надання соціальних послуг населенню.
Рекомендована література:
.1. Інноваційні моделі соціальних послуг / За ред.. Н.В. Кабаченко. – Ч. 1. – К., 2006.
2.Тюпля Л. Т., Іванова І. Б. Соціальна робота : теорія і практика : навч. посіб. / Л. Т. Тюпля, І. Б. Іванова. – К. : Знання, 2008. – 574 с
3.Лукашевич М.П., Туленков М.В. Менеджмент соціальної роботи. – К.: Каравела, 2007
4. Ярошенко І. С. Право соціального забезпечення: Навч. посіб. — К.: КНЕУ, 2005. — 232 с.
Методи і критерії оцінювання:
- Індивідуальні та групові завдання ( 40%)
- Підсумковий контроль ( контрольний захід, іспит): письмово-усна форма (60%)