Ви переглядаєте архівну версію офіційного сайту НУЛП (2005-2020р.р.). Актуальна версія: https://lpnu.ua

Музеї, пам'ять, національна ідентичність

Спеціальність: Музеєзнавство, пам'яткознавство
Код дисципліни: 7.027.01.O.3
Кількість кредитів: 7
Кафедра: Історія, музеєзнавство і культурна спадщина
Лектор: Кузьмин Роман, к. і. н., ст. викладач
Семестр: 1 семестр
Форма навчання: денна
Результати навчання:
У результаті вивчення дисципліни студент повинен знати:
- інтегрувати в соціальний і економічний сектор (ревіталізувати) історико-культурне середовище як ресурс розвитку місцевих громад (ПР 3);
- знання та розуміння методологій проектування та модернізації музейних та пам’яткоохоронних установ та об’єктів відповідно до нормативних вимог, чинних стандартів та технічних умов (ПР 8);
- розуміти проблеми збереження, інтерпретації та використання історико-культурної спадщини, оцінювати та аналізувати поточний стан і ключові тенденції розвитку музейної та пам’яткоохоронної галузі у цілому (ПР 13);
- обґрунтовувати і створювати нові та модернізувати існуючі експозиції, виставки, екскурсійно-туристичні маршрути тощо (ПР 16).
- уміння спілкуватися усіма існуючими каналам комунікації, включаючи усну та письмову комунікацію українською та іноземними мовами (англійською, німецькою, італійською, французькою, іспанською та ін.) (КОМ 1);
- здатність оперативно адаптуватись до нових ситуацій і зміни обстановки та приймати відповідні рішення (АіВ 1);
- здатність усвідомлювати необхідність навчання впродовж усього життя з метою поглиблення набутих та здобуття нових фахових знань (АіВ 2)
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни:
Історико-культурний туризм
Матеріальна культура та колекціонування
Пам’яткознавство України в сучасному науковому дискурсі
Короткий зміст навчальної програми:
Ознайомити студентів із міжнародною та національною нормативно-правовою базою в сфері охорони культурної спадщини та діяльності музеїв. Сформувати навички міжнаціонального, міжкультурного та міжрелігійного діалогу як запоруки розвитку музею в сучасному глобалізованому світі. Залучити студентів до процесу перетворення музеїв у агентів змін, на основі репрезентації музею як виразника культурного та соціального розмаїття минулого. 1.Історія та пам'ять. Дефініція понять традиція, спадщина, історична свідомість. 2.Ґенеза вивчення історичної пам'яті: від Арістотеля до memory studies. Меморіальний бунт 1960-70-х рр. 3.Культурна і комунікаційна пам'ять. Механізми пригадування та забування. Тріумф і травма. 4.Етнос, нація і пам'ять. Нація як “спільнота памяті”. 5.Взаємозв'язок пам'яті та ідентичності. 6.Ідентичність – марґінальність – чужість. Глокалізація та мультикультуралізм. 7.Візуалізована пам'ять: музеї та пам'ятники 8.Музей як суб'єкт історичної пам'яті.
Рекомендована література:
1. Анкерсміт Ф. Постмодерністська “приватизація” минулого / Ф. Анкерсміт // Україна модерна. Пам'ять як поле змагань. – К.: Критика, 2009. – Вип. 4 (15). – С. 246-271.
2. Ассман А. Простори спогаду. Форми та трансформації культурної пам'яті / А. Ассман. – К.: Ніка-Центр, 2012. – 440 с.
3. Ассман Я. Культурная память: Письмо, память о прошлом и политическая идентичность / Я. Ассман. – Москва: Язык славянской культуры, 2004. – 368 с.
4. Бродель Ф. Ідентичність Франції. Простір та історія / Ф. Бродель. – К.: Вид-во Жупанського, 2013. – Кн. 1. – 368 с.
5. Історична пам'ять як поле змагань за ідентичність: матеріали “круглого столу”. – К.: НІСД, 2008. – 68 с.
6. Мастеница Е.Н. Наследие в музее: границы и горизонты интерпретации / Е.Н. Мастеница. – Точка доступу: http://www.bvahan.com/museologypro/muzeevedenie.asp?li2=1&c_text=17
7. Нагорна Л.П. Історична пам'ять: теорії, дискурси, рефлексії / Л.П. Нагорна. – К.: ІПіЕНД ім. І. Ф. Кураса НАН України, 2012. – 328 с.
8. Нора П. Теперішнє, нація, пам'ять / П. Нора. – К.: КЛІО, 2014. – 272 с.
9. European Identity / ed. J. Checkel, P. Katzenstein. Cambridge, 2009. 265 p.
10. Halbwachs M. On Collective Memory. Chicago-London, 1992. 235 p.
11. Medieval Concepts of the Past. Ritual, Memory, Historiography / ed. G. Althoff Cambridge: University Press, 2002. 353 p.
Методи і критерії оцінювання:
Рейтингове оцінювання за 100-бальною системою: поточний контроль – 40 балів (опитування. презентації, відповіді усні, письмові); підсумковий контроль – 60 балів (письмовий екзамен).