Ви переглядаєте архівну версію офіційного сайту НУЛП (2005-2020р.р.). Актуальна версія: https://lpnu.ua
Музей та інновації
Спеціальність: Музеєзнавство, пам'яткознавство
Код дисципліни: 7.027.01.E.24
Кількість кредитів: 6
Кафедра: Історія, музеєзнавство і культурна спадщина
Лектор: к.і.н. Банах В. М.
Семестр: 2 семестр
Форма навчання: денна
Результати навчання:
• Розробляти інноваційні продукти на внутрішньому та зовнішньому ринках культурних послуг.
• Розробляти проекти з музеєфікації об’єктів історико-культурної та природної спадщини.
• Знати можливість та доцільність застосування нових прийомів, методів, технологій освітньої роботи музеїв і пам’яткоохоронних установ, практики проведення екскурсій, створення експозиційних матеріалів;
• Знання та навики щодо розробки та реалізації нових інноваційних музейних продуктів;
• Знати та застосовувати методи і технології маркетингу в музейній та пам’яткоохоронній справі;
• Обґрунтовувати і створювати нові та модернізувати існуючі експозиції, виставки, екскурсійно-туристичні маршрути тощо;
• Здійснювати стратегічне музейне планування в умовах ринкової динаміки та конкуренції.
• Розробляти проекти з музеєфікації об’єктів історико-культурної та природної спадщини.
• Знати можливість та доцільність застосування нових прийомів, методів, технологій освітньої роботи музеїв і пам’яткоохоронних установ, практики проведення екскурсій, створення експозиційних матеріалів;
• Знання та навики щодо розробки та реалізації нових інноваційних музейних продуктів;
• Знати та застосовувати методи і технології маркетингу в музейній та пам’яткоохоронній справі;
• Обґрунтовувати і створювати нові та модернізувати існуючі експозиції, виставки, екскурсійно-туристичні маршрути тощо;
• Здійснювати стратегічне музейне планування в умовах ринкової динаміки та конкуренції.
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни:
Стратегії розвитку управління у музеї та пам'яткоохоронних установах, Менеджмент колекцій та музейних проектів, Освіта та навчальні програми у музеї та сфері культурної спадщини, Пам'яткознавство України в сучасному науковому дискурсі.
Короткий зміст навчальної програми:
Вплив комп’ютерно-інформаційних технологій на науково-дослідну роботу музею; Інноваційні підходи до побудови експозицій в музеях історичного, художнього, природничого та технічного профілю. Програмне забезпечення (стандарти) для оцифрування й обліку музейних фондів. Основні аспекти існування віртуальних музеїв; Паблік Релейшен та соціальний (некомерційний) маркетинг в музеях; інноваційний потенціал нової музеології.
Рекомендована література:
1. Божко Л.К. Проблеми комплектування фондів музею на сучасному етапі / Л.К. Божко // Музей і майбутнє. Доповіді та повідомлення наук. конф. До Міжнар. дня музеїв, трав. 1997 р. Наук. видання / Відп. Ред. А. М. Шкляр. – Дніпропетровськ: Поліграфіст, 1998. – С. 40–44.
2. Лисікова Г. С. Музей і відвідувач: психолого-соціологічні дослідження / Г. С. Лисікова // Музей на рубежі епох: минуле, сьогодення, перспективи (матеріали ювілейної міжнар. наук.-практич. конф.). – К., 1999. – С. 26–27.
3. Лорд Б., Лорд Г.Д. Нові технології в музейній справі. – [Електронний ресурс] – Режим доступу: http://tourlib.net/statti_tourism/lord.htm.
4. Наварро О. История и память в современном музее: Несколько замеча¬ний с точки зрения критической музеологии // Вопросы музеологии. 2010. № 2. С. 3–11.
5. Снагощенко Валентина Еволюція концептуальних моделей сучасного музею // Світогляд – філософія – релігія. Збірник наукових праць. 2013. Вип. 4. С. 306 – 315.
2. Лисікова Г. С. Музей і відвідувач: психолого-соціологічні дослідження / Г. С. Лисікова // Музей на рубежі епох: минуле, сьогодення, перспективи (матеріали ювілейної міжнар. наук.-практич. конф.). – К., 1999. – С. 26–27.
3. Лорд Б., Лорд Г.Д. Нові технології в музейній справі. – [Електронний ресурс] – Режим доступу: http://tourlib.net/statti_tourism/lord.htm.
4. Наварро О. История и память в современном музее: Несколько замеча¬ний с точки зрения критической музеологии // Вопросы музеологии. 2010. № 2. С. 3–11.
5. Снагощенко Валентина Еволюція концептуальних моделей сучасного музею // Світогляд – філософія – релігія. Збірник наукових праць. 2013. Вип. 4. С. 306 – 315.
Методи і критерії оцінювання:
Лекції, семінарські заняття, самостійна робота; групова робота, презентації, тощо. Рейтингове оцінювання за 100-бальною системою: поточний контроль – 40 балів (опитування. презентації, відповіді усні, письмові); підсумковий контроль – 60 балів (письмовий екзамен).