Ви переглядаєте архівну версію офіційного сайту НУЛП (2005-2020р.р.). Актуальна версія: https://lpnu.ua
Музейна соціологія
Спеціальність: Музеєзнавство, пам'яткознавство
Код дисципліни: 7.027.01.E.22
Кількість кредитів: 6
Кафедра: Історія, музеєзнавство і культурна спадщина
Лектор: к.і.н., Конюхов С. В.
Семестр: 2 семестр
Форма навчання: денна
Результати навчання:
Результати навчання даної дисципліни деталізують такі програмні результати навчання:
- вільно спілкуватися державною та іноземною мовами усно і письмово з професійних питань;
- здійснювати стратегічне музейне планування в умовах ринкової динаміки та конкуренції.
- вільно спілкуватися державною та іноземною мовами усно і письмово з професійних питань;
- здійснювати стратегічне музейне планування в умовах ринкової динаміки та конкуренції.
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни:
Музейна комунікація в добу постмодерну
Стратегії розвитку управління у музеї та пам’яткоохоронних установах
Виконання магістерської кваліфікаційної роботи
Стратегії розвитку управління у музеї та пам’яткоохоронних установах
Виконання магістерської кваліфікаційної роботи
Короткий зміст навчальної програми:
Ознайомити студентів із основними категоріями та поняттями соціології музеїв, практиками проведення соціологічних досліджень, функціями і значенням соціологічних стратегій і моніторингу, організацією досліджень музейного простору в Україні, чинниками, що впливають на комунікативний процес у музеї, методологією соціологічних досліджень, якісними і кількісними методами дослідження. Навчити визначати стратегію музеїв у комунікативному полі, чинники впливу на відносини в соціальному інституті музею. Ознайомлення з проблематикою формування нових якостей у взаємодії музеїв та суспільства.
Рекомендована література:
Бабарицька В. Екскурсознавство та музеєзнавство / В. Бабарицька, А. Короткова, О. Малиновська. – К.: Альтерпрес, 2007. – 464 с.
Вайдахер Ф. Загальна музеологія: посіб / Ф. Вайдахер / Перекл. з нім. В. Лозинський, О. Ланг, Х. Назаркевич. – Львів: Літопис, 2005. – 546 с.
Голубенко Г.Л. Музей і відвідувач. Узагальнення та аналіз форм і методів науково- просвітницької роботи / Г.Л. Голубенко // Музей війни народної: Зб. наук. статей / ред. О.С. Артемов. – К., 1999. – 60 с.
Капустіна Н.І. Деякі аспекти роботи з музейною аудиторією (з досвіду роботи Дніпропетровського історичного музею ім. Д.І. Яворницького). // Сучасний музей: між скарбницею та підприємством. Матеріали Міжнародної конференції 8 жовтня 2006 р., м. Чернівці. – Львів, 2008. – С. 99-102.
8. Капустіна Н.І., Гайда Л.О. Соціологічні дослідження в музеї // Музей і місто:
музеєзнавчі аспекти збереження і відтворення своєрідності міської культури. (Матеріали обл. наук. конф.). – Дн., 2003. – 134 с.
Куцаєва Т. О. Музейний відвідувач : Хто він? (Аналіз соціально-музейного опитування відвідувачів Меморіального комплексу в 2009 – 10 рр.) / Т.О. Куцаєва // Військово-історичний меридіан. Електронний науковий журнал [Електронний ресурс]. – Режим доступу: http://vim.gov.ua/index.php/uk/arkhiv-vipuskiv.
Мина Ж. Перспективи розвитку інформаційної структури музеїв //Інформація, комунікація, суспільство:матеріали І Міжнар. наук. конф. ІКС-2012, 25-28 квіт. 2012 р., [Львів]/М-во освіти і науки, молоді та спорту України, Нац. ун-т "Львів. політехніка", Каф. соц. комунікацій та інформ. діяльн., Каф. інформ. систем та мереж.-Львів, 2012 . - С. 274-275
Неформальна освіта в музеї: практичні поради з досвіду застосування. – Херсон: Гілея, 2013. – 80 с.
Маньковська Р.В. Музеї України в інформаційному просторі: досвід та перспективи. // Історія України. Маловідомі імена, події, факти. Вип. 11. – К., 2000. – С. 214 – 221.
Матт Г., Флатц Т., Льодерер Ю. Культура і гроші. Музей – підприємницька діяльність. Практичний порадник. – К., 2009. – 173 с.
Червоний Є.В. Сучасні концептуальні тренди розвитку музеїв // Наук. зап. держ. природозн. музею. – Львів, 2014. – Вип. 30. – С. 31-40.
Чирич Л.М. Відображення сучасного стану інноваційних освітніх закладів Дніпропетровщини в музейному зібранні//Роль музеїв у культурному просторі України й світу: стан, проблеми, перспективи розвитку музейної галузі. – Випуск 11. – Д.: Арт-прес, 2009. – 608 с.
Щербак Д. Становлення і розвиток музейної педагогіки в Україні // Освіта дорослих: теорія, досвід, перспективи: збірник наукових праць. – К. – Ніжин: Видавець ПП Лисенко М.М., 2009. – Випуск 1. – 231 с.
Apor P. Museum Policies in Hungary 1990–2010 / Peter Apor // L. Eilertsen & A. B. Amundsen (eds.). Museum Policies in Europe 1990–2010: Negotiating Professional and Political Utopia (EuNaMus Report No. 3). – P. 91–100.
Barrett J. Museums and the Public Sphere. – Chichister : John Wiley & Sons, 2011.
Bennett T. The Birth of the Museum: History, Theory, Politics. – New York : Routledge, 2013.
Eilertsen L. Norwegian Cultural Policy and Its Effect on National Museums / Lill Eilertsen // L. Eilertsen & A. B. Amundsen (eds.). Museum Policies in Europe 1990–2010: Negotiating Professional and Political Utopia (EuNaMus Report No. 3). – P. 43–69.
Falk John H. Identity and the Museum Visitor Experience Left. – CA. : Coast Press, 2009.
Hein G. E. Learning in the Museum. – London : Routledge, 2002.
Hooper-Greenhill E. Museum, Media, Message. – New York : Psychology Press, 1998.
Kuutma К. Museum Policy in Transition from Post-Soviet Conditions to Reconfigu- rations in the European Union / Kristin Kuutma & Paavo Kroon // L. Eilertsen & A. B. Amundsen (eds.). Museum Policies in Europe 1990–2010: Negotiating Professional and Political Utopia (EuNaMus Report No. 3). – P. 70–90.
Kwiatkowski P. Wykorzystanie konsultacji spoecznych w procesie tworzenia modelu muzeum partysypacyjnego / P. Kwiatkowski, B. Nessei-Lukasik, A. Pokrzywa // Kultura i Spoecznstwo. – Tom IX. – No3. – 2015. – S.165-189.
Вайдахер Ф. Загальна музеологія: посіб / Ф. Вайдахер / Перекл. з нім. В. Лозинський, О. Ланг, Х. Назаркевич. – Львів: Літопис, 2005. – 546 с.
Голубенко Г.Л. Музей і відвідувач. Узагальнення та аналіз форм і методів науково- просвітницької роботи / Г.Л. Голубенко // Музей війни народної: Зб. наук. статей / ред. О.С. Артемов. – К., 1999. – 60 с.
Капустіна Н.І. Деякі аспекти роботи з музейною аудиторією (з досвіду роботи Дніпропетровського історичного музею ім. Д.І. Яворницького). // Сучасний музей: між скарбницею та підприємством. Матеріали Міжнародної конференції 8 жовтня 2006 р., м. Чернівці. – Львів, 2008. – С. 99-102.
8. Капустіна Н.І., Гайда Л.О. Соціологічні дослідження в музеї // Музей і місто:
музеєзнавчі аспекти збереження і відтворення своєрідності міської культури. (Матеріали обл. наук. конф.). – Дн., 2003. – 134 с.
Куцаєва Т. О. Музейний відвідувач : Хто він? (Аналіз соціально-музейного опитування відвідувачів Меморіального комплексу в 2009 – 10 рр.) / Т.О. Куцаєва // Військово-історичний меридіан. Електронний науковий журнал [Електронний ресурс]. – Режим доступу: http://vim.gov.ua/index.php/uk/arkhiv-vipuskiv.
Мина Ж. Перспективи розвитку інформаційної структури музеїв //Інформація, комунікація, суспільство:матеріали І Міжнар. наук. конф. ІКС-2012, 25-28 квіт. 2012 р., [Львів]/М-во освіти і науки, молоді та спорту України, Нац. ун-т "Львів. політехніка", Каф. соц. комунікацій та інформ. діяльн., Каф. інформ. систем та мереж.-Львів, 2012 . - С. 274-275
Неформальна освіта в музеї: практичні поради з досвіду застосування. – Херсон: Гілея, 2013. – 80 с.
Маньковська Р.В. Музеї України в інформаційному просторі: досвід та перспективи. // Історія України. Маловідомі імена, події, факти. Вип. 11. – К., 2000. – С. 214 – 221.
Матт Г., Флатц Т., Льодерер Ю. Культура і гроші. Музей – підприємницька діяльність. Практичний порадник. – К., 2009. – 173 с.
Червоний Є.В. Сучасні концептуальні тренди розвитку музеїв // Наук. зап. держ. природозн. музею. – Львів, 2014. – Вип. 30. – С. 31-40.
Чирич Л.М. Відображення сучасного стану інноваційних освітніх закладів Дніпропетровщини в музейному зібранні//Роль музеїв у культурному просторі України й світу: стан, проблеми, перспективи розвитку музейної галузі. – Випуск 11. – Д.: Арт-прес, 2009. – 608 с.
Щербак Д. Становлення і розвиток музейної педагогіки в Україні // Освіта дорослих: теорія, досвід, перспективи: збірник наукових праць. – К. – Ніжин: Видавець ПП Лисенко М.М., 2009. – Випуск 1. – 231 с.
Apor P. Museum Policies in Hungary 1990–2010 / Peter Apor // L. Eilertsen & A. B. Amundsen (eds.). Museum Policies in Europe 1990–2010: Negotiating Professional and Political Utopia (EuNaMus Report No. 3). – P. 91–100.
Barrett J. Museums and the Public Sphere. – Chichister : John Wiley & Sons, 2011.
Bennett T. The Birth of the Museum: History, Theory, Politics. – New York : Routledge, 2013.
Eilertsen L. Norwegian Cultural Policy and Its Effect on National Museums / Lill Eilertsen // L. Eilertsen & A. B. Amundsen (eds.). Museum Policies in Europe 1990–2010: Negotiating Professional and Political Utopia (EuNaMus Report No. 3). – P. 43–69.
Falk John H. Identity and the Museum Visitor Experience Left. – CA. : Coast Press, 2009.
Hein G. E. Learning in the Museum. – London : Routledge, 2002.
Hooper-Greenhill E. Museum, Media, Message. – New York : Psychology Press, 1998.
Kuutma К. Museum Policy in Transition from Post-Soviet Conditions to Reconfigu- rations in the European Union / Kristin Kuutma & Paavo Kroon // L. Eilertsen & A. B. Amundsen (eds.). Museum Policies in Europe 1990–2010: Negotiating Professional and Political Utopia (EuNaMus Report No. 3). – P. 70–90.
Kwiatkowski P. Wykorzystanie konsultacji spoecznych w procesie tworzenia modelu muzeum partysypacyjnego / P. Kwiatkowski, B. Nessei-Lukasik, A. Pokrzywa // Kultura i Spoecznstwo. – Tom IX. – No3. – 2015. – S.165-189.
Методи і критерії оцінювання:
рейтингове оцінювання за 100-бальною системою: поточний контроль – 40 балів (опитування. презентації, відповіді усні, письмові); підсумковий контроль – 60 балів (екзамен)