Ви переглядаєте архівну версію офіційного сайту НУЛП (2005-2020р.р.). Актуальна версія: https://lpnu.ua
Вікова психологія
Спеціальність: Психологія
Код дисципліни: 6.053.00.O.28
Кількість кредитів: 6
Кафедра: Теоретична та практична психологія
Лектор: кандидат психологічних наук, доцент Вінтюк Юрій Володимирович
Семестр: 4 семестр
Форма навчання: заочна
Результати навчання:
1. Засвоїти базову термінологію навчального предмета та класифікаційну систему пізнавальних принципів.
2. Продемонструвати знання вікової періодизації у контексті основних ліній психічного розвитку та функціональний зміст ознак, чинників, причин нерівномірності вікового психічного розвитку, типових вікових тенденції в розвитку психічних процесів.
3. Встановлювати та формулювати логістику вікових новоутворень із наступним порівняльним аналізом та відповідними тематичними узагальненнями.
4. Розробляти гендерні психологічні характеристики вікових стабільних і перехідних періодів, зіставляти набуті професійні знання, вміння, навички з навчально-виховними реаліями з перспективою розроблення для них тематичних психологічних моделей.
2. Продемонструвати знання вікової періодизації у контексті основних ліній психічного розвитку та функціональний зміст ознак, чинників, причин нерівномірності вікового психічного розвитку, типових вікових тенденції в розвитку психічних процесів.
3. Встановлювати та формулювати логістику вікових новоутворень із наступним порівняльним аналізом та відповідними тематичними узагальненнями.
4. Розробляти гендерні психологічні характеристики вікових стабільних і перехідних періодів, зіставляти набуті професійні знання, вміння, навички з навчально-виховними реаліями з перспективою розроблення для них тематичних психологічних моделей.
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни:
• Вступ до спеціальності;
• Загальна психологія;
• Педагогічна психологія;
• Диференційна психологія.
• Вступ до спеціальності;
• Загальна психологія;
• Педагогічна психологія;
• Диференційна психологія.
Короткий зміст навчальної програми:
Актуальна проблематика вікової психології у трьох календарних соціальних вимірах («минуле» – теперішнє» – «майбутнє»). Методи вікової психології. Вікова періодизація психічного розвитку. Психічний розвиток у ранньому дитинстві, дошкільному віці, підлітковому віці, юнацькому віці, дорослому віці. Вікові особливості кризового розвитку (криза дня народження, криза 1 року, криза 3 років, криза 7 років, криза 13 років, криза 17 років, криза входження в дорослість, кризи дорослості та похилого віку). Сенситивні періоди. Місце вікової психології в системі наукового знання.
Рекомендована література:
1. Вікова та педагогічна психологія / [Скрипченко О. В., Долинська Л. В., Огороднійчук З. В. та ін.]. – К. : Просвіта, 2001. – 416 с.
2. Кулагина И. Ю. Возрастная психология. Развитие человека от рождения до поздней зрелости / И. Ю. Кулагина, В. Н. Колюцкий. – [2-е изд.]. – М. : Сфера, 2008. – 464 с.
3. Поліщук В. М. Вікова та педагогічна психологія / Валерій Миколайович Поліщук. – [3-тє вид., випр.]. – Суми : Університетська книга, 2010. – 352 с.
2. Кулагина И. Ю. Возрастная психология. Развитие человека от рождения до поздней зрелости / И. Ю. Кулагина, В. Н. Колюцкий. – [2-е изд.]. – М. : Сфера, 2008. – 464 с.
3. Поліщук В. М. Вікова та педагогічна психологія / Валерій Миколайович Поліщук. – [3-тє вид., випр.]. – Суми : Університетська книга, 2010. – 352 с.
Методи і критерії оцінювання:
1) методи: а) усне опитування, індивідуальне науково-дослідницьке завдання, колоквіум; б) підсумковий екзаменаційний контроль; 2) критерії: національна 5-бальна шкала та 100-бальна шкала ЄКТС.