Ви переглядаєте архівну версію офіційного сайту НУЛП (2005-2020р.р.). Актуальна версія: https://lpnu.ua

Профорієнтація та профвідбір

Спеціальність: Психологія
Код дисципліни: 6.053.02.E.79
Кількість кредитів: 5
Кафедра: Теоретична та практична психологія
Лектор: кандидат психологічних наук, доцент Макаренко Стефанія Стефанівна
Семестр: 7 семестр
Форма навчання: заочна
Результати навчання:
• формувати навички і вміння використовувати основні методи діагностики і прогнозування професійної придатності;
• оволодіти прийомами професіографії та навчитися складати професіограми та психограми із різних спеціальностей;
• навчитися на основі вивченого теоретичного та практичного матеріалу робити висновки про відповідність індивідуально – психологічних особливостей особистості вимогам конкретної професії;
• вміти аналізувати отримані теоретичні знання та застосовувати їх на практиці.
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни:
• Загальна психологія,
• Вікова психологія,
• Психологія особистості,
• Соціальна психологія.
Короткий зміст навчальної програми:
Методи професійного відбору та профорієнтації. Форми та принципи профорієнтаційної роботи.Організаційні основи професійного відбору. Професійно важливі якості особистості в системі профвідбору. Психологічний аналіз діяльності та професійні вимоги до особистості. Психодіагностичні методи і прогноз діяльності в системі професійного відбору. Психологічна характеристика методів обстеження професійної придатності людини Прогнозування кар'єри.
Рекомендована література:
1. Корольчук М.С. Психофізіологія діяльності. – К.: Ніка-Центр, 2004. – 310 с.
2. Корольчук М.С., Крайнюк В.М., Косенко А.Ф., Кочергіна Т.І. Психологічне забезпечення психічного і фізичного здоров'я: Навчальний посібник / За заг. ред. M.X. Корольчука. – К.: ІН-КОС, 2002. – 272 с.
3. Макаренко Н.В. Теоретические основы профессионального психологического отбора воен-ных специалистов. – К.: МОУ, 1996. – 336 с.
4. Макаренко Н.В. Психофизиологический отбор военных операторов. – К.: МОУ,1997. – 560 с.
5. Психологическое сопровождение выбора профессии. Научно-методическое пособие / Под ред. Л.М. Митиной. – М.: Флинт, 1998.
Методи і критерії оцінювання:
• усне опитування, експрес-тестування, якість виконання письмових практичних завдань;
• підсумковий контроль: на основі поточних балів за 100-бальною шкалою.