Ви переглядаєте архівну версію офіційного сайту НУЛП (2005-2020р.р.). Актуальна версія: https://lpnu.ua
Основи клінічної психології
Спеціальність: Психологія
Код дисципліни: 6.053.00.O.44
Кількість кредитів: 3
Кафедра: Теоретична та практична психологія
Лектор: старший викладач Закалик Галина Михайлівна
Семестр: 6 семестр
Форма навчання: заочна
Результати навчання:
• знати психічні особливості людей, які страждають різноманітними захворюваннями; способи і методи діагностики психічних відхилень; диференціацію психологічних феноменів і психопатологічних симптомів і синдромів, психологію взаємин пацієнта і клінічного психолога, психопрофілактичні, психокорекційні та психотерапевтичні способи допомоги пацієнтам, теоретичні аспекти психосоматичного та соматопсихічного впливу.
• вміти проводити психологічне дослідження із врахуванням вікової та нозологічної специфіки, володіти основними клінічно-психологічними методами (психологічною бесідою, збором психологічного анамнезу, психоаналізом біографії, природнім експериментом); володіти основними експериментально-психологічними методиками, спрямованими на дослідження психічних функцій, процесів та станів. Використовувати основні методи психологічної корекції ( індивідуальної, групової та сімейної) в роботі з хворими, володіння методами індивідуального, групового та сімейного консультування із врахуванням вікової специфіки і завдань психопрофілактики, оволодіння навичками проведення особистісно- та професійно орієнтовних тренінгів.
• мати уявлення про методологічні та методичні підходи у вирішенні завдань психопрофілактики та психогігієни, основні принципи психологічного супроводу лікувального процесу, базові психотерапевтичні теорії, правові та деонтологічні поведінки, вирішення завдань у області психодіагностики, в тому числі експертної, психокорекції і психологічне консультування.
• вміти проводити психологічне дослідження із врахуванням вікової та нозологічної специфіки, володіти основними клінічно-психологічними методами (психологічною бесідою, збором психологічного анамнезу, психоаналізом біографії, природнім експериментом); володіти основними експериментально-психологічними методиками, спрямованими на дослідження психічних функцій, процесів та станів. Використовувати основні методи психологічної корекції ( індивідуальної, групової та сімейної) в роботі з хворими, володіння методами індивідуального, групового та сімейного консультування із врахуванням вікової специфіки і завдань психопрофілактики, оволодіння навичками проведення особистісно- та професійно орієнтовних тренінгів.
• мати уявлення про методологічні та методичні підходи у вирішенні завдань психопрофілактики та психогігієни, основні принципи психологічного супроводу лікувального процесу, базові психотерапевтичні теорії, правові та деонтологічні поведінки, вирішення завдань у області психодіагностики, в тому числі експертної, психокорекції і психологічне консультування.
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни:
- Загальна психологія;
- Психологія особистості;
- Психодіагностика;
- Основи патопсихології;
- Дефектологія.
- Психологія особистості;
- Психодіагностика;
- Основи патопсихології;
- Дефектологія.
Короткий зміст навчальної програми:
Вступ до клінічної психології.Методи дослідження в клінічної психології. Клінічні прояви психічної норми і розладів (патології). Психологічна і патопсихологічна характеристика пізнавальних психічних процесів. Психологічні особливості переживання хвороби. Психологія хворого. Психологія індивідуальних відмінностей. Клінічний аспект невротичних розладів. Психосоматичні, неврологічні та соматоформні розлади. Клінічний аспект суїцидальної поведінки. Розлади особистості. Вікова клінічна психологія. Сімейна клінічна психологія. Психологія девіантної поведінки. Сексуальне здоров’я. Сексуальні дисфункції. Психологічне консультування, психокорекція та основи психотерапії. Психологія лікувальної взаємодії.
Рекомендована література:
1. Вітенко І.С. Медична психологія: [Підручник] / І. С. Вітенко. – К.: Здоров’я, 2007.– 208 с. – Бібліогр.: C. 207 – 208.
2. Клиническая психология / Под ред. М. Перре, У. Баумана.–СПб.: Питер, 2003. – 1312с.
3. Менделевич В.Д. Клиническая и медицинская психология: Учебное пособие /В. Д. Менделевич. – М.: МЕД пресс-информ, 2005.–432с.
4. Сандберг Н. Клиническая психология. Теория, практика, исследования / Н. Сандберг // – СПб.: Прайм-ЕВРО-ЗНАК, 2007. – 383, [1] с. – (Большая университетская библиотека).
2. Клиническая психология / Под ред. М. Перре, У. Баумана.–СПб.: Питер, 2003. – 1312с.
3. Менделевич В.Д. Клиническая и медицинская психология: Учебное пособие /В. Д. Менделевич. – М.: МЕД пресс-информ, 2005.–432с.
4. Сандберг Н. Клиническая психология. Теория, практика, исследования / Н. Сандберг // – СПб.: Прайм-ЕВРО-ЗНАК, 2007. – 383, [1] с. – (Большая университетская библиотека).
Методи і критерії оцінювання:
• усне опитування, експрес-тестування, якість виконання письмових практичних завдань;
• підсумковий контроль: диференційований залік на основі поточних балів за 100-бальною шкалою.
• підсумковий контроль: диференційований залік на основі поточних балів за 100-бальною шкалою.