Ви переглядаєте архівну версію офіційного сайту НУЛП (2005-2020р.р.). Актуальна версія: https://lpnu.ua

International Touroperating

Major: Management
Code of Subject: 7.073.04.E.118
Credits: 5
Department: Foreign Trade and Customs
Lecturer: Kateryna Dzyubina, senior lecturer Contacts: e-mail address: kateryna.o.dziubina@lpnu.ua, building and room number: 512 room, 4 building; Foreign Trade and Customs Department, Economics and Management Research Institute Facebook (Kateryna Dzyubina): https://www.facebook.com/katerina.o.katerina
Semester: 1 семестр
Mode of Study: денна
Learning outcomes:
• understanding of international travel process basic concepts, systems and algorithms, international marketing bases of tourist business;
• the ability to apply theory and practice of international tourism marketing knowledge specific to the tourism business in market relations and the consolidation of the example of practical situations;
• develop skills in decision making about the management and organization of international tourism business;
• formation of skills creativity provisions improving the international marketing of tourism;
• foreign markets research in terms of in international marketing in tourism business implementation;
• analysis of travel agencies international marketing activities;
• international competitive environment analysis and management of tourism distribution channels;
• forming the ways of a tourism company marketing components improvement.
Required prior and related subjects:
• prerekvizyt: foreign trade activity, International Management, technology of foreign operations; management of tourism organizations international competitiveness, international marketing;
• korekvizyt: management of international tourism activity, international tourism management (touroperating).
Summary of the subject:
Organization and technology of tourism companies; Market research in tourism industry; Functions and principles of international marketing; Consumer preferences study of potential tourists; Major trends in marketing services; Characteristics of internal and external markets study of marketing services; Strategic marketing services; Competitive environment in the international tourism market; Competitive environment in the domestic tourism market and sales channel management; Calculation of the tourism integrated competitiveness; Pricing methods analysis of travel services; Methodology basics of international marketing in tourism business; Advertising managing in international tourism; Calculation of the new tour development efficiency; Strategic planning of tourism companies international marketing communications.
Recommended Books:
1. Roth P. Touristik Marketing / P. Roth, A. Schrand. – [2. Aufl]. – Munchen: V 286 s.
2. TOP 17 experiences in Ukraine [Електронний ресурс]. – Режим доступу: http://www.lonelyplanet.com/ukraine/travel-tips-and-articles/76711.
3. Балашова Р.І. Організація діяльності туристичного підприємства / Р.І. Балашова - К.: «Центр учбової літератури», 2012. – 184 с.
4. Божидарнік Т.В. Міжнародний туризм [текст] : навч. посіб. / Т.В. Бижидарник, Н.В. Божидарник, Л.В. Савош [та ін.]: - К.: «Центр учбової літератури», 2012. – 312 с.
5. Дзюбіна К.О. Особливості ціноутворення в міжнародному туризмі / К.О. Дзюбіна, Г.Г. Льовкін // Стратегія розвитку України: матеріали Всеукраїнської наук. –практ. інтернет-конференції, 15 травня 2015 р. - м. Ірпінь. - C. 26 – 30
6. Дзюбіна К.О. Проблеми розвитку міжнародного туризму в умовах євроінтеграції України/ К.О. Дзюбіна // Проблеми формування та реалізації конкурентної політики: Матеріали IV Міжнародної науково – практичної конференції «Проблеми формування та реалізації конкурентної політики». – Львів: «Арт Друк», 2015. – С. 35 – 43
7. Дзюбіна К.О. Сучасні тенденції розвитку екологічного туризму в Україні / К.О. Дзюбіна, Я.І. Новосельська // Економічний розвиток держави, регіонів і підприємств: проблеми та перспективи: матеріали Міжнародної науково-практичної конференції молодих учених, 17–18 квітня 2015 р. – Львів: Видавництво Львівської політехніки, 2015. – С. 307 – 309.
8. Заячковська Г.А. Маркетинг міжнародних туристичних послуг: мікро- і макрорівень / Заячковська Г.А. // Сталий розвиток економіки. - 2012. - № 2. - С.233-237.
9. Ильина Е.Н. Туроперейтинг: продвижение туристского продукта: учебник./ Е.Н. Ильина – М.: Финансы и статистика, 2012. – 176 с: ил.
10. Кудла Н.Є. Маркетинг туристичних послуг / Н.Є. Кудла. – К. : Знання, 2011. – 351 с.
11. Любівцева О.О. Методика розробки турів [Електронний ресурс] / О.О. Любівцева. – Режим доступу: http://tourlib.net/books_ukr/lubiceva_mrt5.htm.
12. Мазаракі А.А. Витратна складова ціни туристичного продукту / А.А. Мазаракі, Н.О. Сагалакова // Актуальні проблеми економіки. - № 7 (169). – 2015. – С. 174 - 180
13. Мальська М.П. Міжнародний туризм і сфера послуг / М.П. Мальська, Н.В, Антонюк, Н.М. Ганич: Підручник. – К.: Знання, 2008. – 661 с.
14. Мальська М.П. Туристичне краєзнавство. Європа: навч. посіб / М.П. Мальська, М.З. Гамкало, О.Ю. Бордун. – К.: Центр учбової літератури, 2009 . – 224 с.
15. Мартинов І.Ю. Особливості маркетингу туризму у сфері відпочинку і розваг [Електронний ресурс]. – Режим доступу: http://www.nbuv.gov.ua/portal/Soc_Gum/Tiru/2011_31_1/Martinov.pdf.
16. Матюхина Ю.А. Организация туристской индустрии: учебное пособие/Ю.А.Матюхина. – М.: Альфа-М: ИНФРА-М, 2012. – 285 с.
17. Міжнародний туризм: методика і матеріали статистичних досліджень: навч. вид. / Уклад.: О.Д, Король, Т.Д. Скутар. – Чернів. нац.. ун-т ім.. Ю. Федьковича. – Чернівці: Рута, 2008. – 64 с.
18. Новаторов Э.В. Сравнительный анализ теорий маркетинга услуг / Э.В. Новаторов // Вестник Санкт-Петербургского университета. Серия Менеджмент. – 2008. – №2. – С. 36-45.
19. Отряжа М.А. Дослідження туристичних потоків: методика і аналіз [Електронний ресурс]. – Режим доступу: http://www.ggf-dnu.org.ua/publ/sbornik_konferencii_2007/doslidzhennja_turistichnikh_potokiv_metodika_i_analiz/10-1-0-427
20. Офіційний сайт Міністерства економічного розвитку і торгівлі України. Туристичні потоки [Електронний ресурс]. – Режим доступу: http://ukrexport.gov.ua/ukr/turizm/ukr/4225.html.
21. Правик Ю.М. Маркетинг туризму : підручник / Ю.М. Правик. — К. : Знання, 2008. — 303 с.
22. Примак Т.О. Маркетингові аспекти просування послуг [Електронний ресурс] / Т.О. Примак, А.М. Костюченко. – Режим доступу: http://www.nbuv.gov.ua/portal/natural/Vnulp/Logistyka/2008_633/84.pdf.
23. Смаль І.В. Георгафія туризму та рекреація: Словник-довідник. – Тернопіль: Навчальна книга. – Богдан, 2010. – 2008 с.
24. Сухов Р.И. Технологии и организация продаж в туристском агентстве: учебное пособие/Р.И. Сухов – Ростов н/Д: Издательский центр «МарТ»; Феникс, 2012. – 231 с.
25. Тєлєтов О.С. Маркетингові дослідження : навч. посіб. / О.С. Тєлєтов. – К. : Знання, 2010. – 299 с.
26. Тєлєтов О.С. Особливості та перспективи маркетингу туристичних послуг в Україні / О.С. Тєлєтов. Н.Є. Косолап // Маркетинг і менеджмент інновацій, 2012, № 1. - [Електронний ресурс]. – Режим доступу: http://mmi.fem.sumdu.edu.ua/sites/default/files/mmi2012_1_21_34.pdf Котлер Ф. Маркетинг-менеджмент / Ф. Котлер, К.Л. Келлер. – 12-е изд. – СПб. : Питер, 2006. – 816 с.
27. Україна опустилася в рейтингу конкурентоспроможності в сфері туризму [Електронний ресурс]. – Режим доступу: http://www.radiosvoboda.org/archive/news/20110309/630/630.html?id=2332387.
28. Школа І.М. Менеджмент туристичної індустрії / І.М. Школа. – Чернівці : Книги ХХІ, 2003. – 595 с.
29. Закон України «Про туризм» № 324 / 95 – ВР - [Електронний ресурс]. – Режим доступу: http://zakon.rada.gov.ua/cgi-bin/laws/main.cgi?nreg=1282-15.
30. Закони України «Про курорти» від 05 жовтня 2000 р. № 2026-ІІІ. - [Електронне джерело]. – Режим доступу: http://zakon2.rada.gov.ua/laws/show/2026-14
31. Закони України «Про ліцензування видів господарської діяльності» від 02.03.2015 № 222-8. [Електронне джерело]. – Режим доступу: http://zakon4.rada.gov.ua/laws/show/222-19
Assessment methods and criteria:
• current control: labs, practical trainings, seminars, public presentations at workshops, rapid testing, individual scientific-research tasks, participation in colloquia and role-playing games; case studies (45 %);
• final control: exam (55 %).