Ви переглядаєте архівну версію офіційного сайту НУЛП (2005-2020р.р.). Актуальна версія: https://lpnu.ua

Formation of Organization Competitive Strategy (курсовий проект)

Major: Management
Code of Subject: 7.073.01.E.41
Credits: 3
Department: Organizational Management
Lecturer: Olga Prosovych
Semester: 2 семестр
Mode of Study: денна
Learning outcomes:
• to search for information from various sources to solve the objectives of effective management of enterprises in a market economy
• knowledge of basic types of competitive strategies and methods for generating of strategic alternatives
• knowledge of methodical approach to determining of the competitive advantage of the organization and evaluating of its competitive status
• ability to apply professional knowledge, skills and competences in management for research of economic phenomena and processes at macro- and micro- levels
• combine theory and practice, and to decide on the choice of competitive strategy of organizations on the basis of human values, social, civil and industrial interests
Required prior and related subjects:
prerequisites: Strategic Management , Marketing
co-requisites: Marketing management in small and medium enterprises
Summary of the subject:
General organizational and economic characteristics of the organization. Analysis of the competitive advantages of the organization. Evaluation of competitive status of the organization. Generation and analysis of strategic alternatives of the organization. Justification of the choice of competitive strategy of the organization. The development of measures for implementation of competitive strategy of the organization.
Recommended Books:
1. Дикань В.Л., Стратегічне управління [текст]: навч. посіб. / В.Л. Дикань, В.О. Зубенко, О.В. Маковоз, І. В. Токмакова, О. В. Шраменко – К.: «Центр учбової літератури», 2013. – 272 с.
2. Довгань Л.Є., Каракай Ю.В., Артеменко Л.П. Стратегічне управління: Навчальний посібник. – К.: Центр учбової літератури, 2009. – 440 с.
3. Кіндрацька Г.І. Стратегічний менеджмент: навч. посіб. / Г.І.Кіндрацька. – 2-ге вид., переробл. і доповн. – Львів: Видавництво Національного університету “Львівська політехніка”, 2010. – 406 с.
4. Ковтун О.І. Стратегія підприємства [текст] – підручник / О.І. Ковтун – Львів: «Новий Світ - 2000», 2009. – 680 с.
Assessment methods and criteria:
• report on the results of the term project, final control (level of task completion - 70% , presentation - 10%, defend-20%)