Ви переглядаєте архівну версію офіційного сайту НУЛП (2005-2020р.р.). Актуальна версія: https://lpnu.ua

Foreign Language for Specific Purposes, Part 2

Major: Museum and Monument Studies
Code of Subject: 6.027.00.O.13
Credits: 3
Department: Foreign Languages
Lecturer: Pastyrska I.Ya.
Semester: 2 семестр
Mode of Study: денна
Learning outcomes:
By the end of the module learners are expected to be able to:
- make and give structured presentations of professional content using appropriate linguistic and non-linguistic means of communication;
- demonstrate the ability to arrange information on common study and job/ specialism-related topics in a logical and coherent way, demonstrate a sufficient appropriate vocabulary range related to the topic of presentation;
- interpret graphical information using appropriate linguistic means;
- select and sort out relevant information by scanning and skimming through education- and employment-related web-sites;
- demonstrate a working understanding of the purpose, structure, general and detailed content and requirements of education- and employment-related documentation;
- write education- and employment-related papers (a resume, a cover/motivation letter) with a sufficient degree of grammatical accuracy and appropriate vocabulary range; revise, edit and proofread them;
- demonstrate a working understanding of existing rules and standard procedures while participating as an applicant in an academic/job interview;
perform effectively during the job interview: respond to the interviewers’ questions with an ample degree of precision, appropriacy and a sufficient range of vocabulary; ask related to the situation open-ended questions; use suitably verbal (lexis and grammar) and non-verbal (melody, pauses, gestures, postures, dress code, cosmetics etc.) means of communication.
Required prior and related subjects:
The level of knowledge A2-B1,
Ukrainian language for professional purposes.
Summary of the subject:
Presenting Information.(Structuringthematerialforapresentation.Organising andpracticingIntroduction. Structuring andpracticingthe Body of presentation. Interpretingvisualaids.Organizing andpracticinga Conclusion. Using visual aids.Language and rulesofdelivery.Using Body language. Handling questionsandorganisinga discussion.Delivering fullindividual presentations.) ApplicationProcedure.Writingamotivationletterforanacademiccourseonanexchangestudentprogramme.WritingaResume.WritingaCoverletter.Attendingajobinterview.
Recommended Books:
English:
1. Кострицька С.І., Зуєнок І.І., Швець О.Д, Поперечна Н.В.. Англійськамова для навчання і роботи: підручник для студ. вищ. навч. закл.: у 4 т. Т. 1. Спілкування в соціальному, академічному та професійномусередовищах = EnglishforStudyandWork: Coursebookin 4 books.Book 1 SocialisinginAcademicandProfessionalEnvironment/ С.І. Кострицька, І.І.
2.Зуєнок, О.Д. Швець, Н.В. Поперечна; М-во освіти і науки України, Нац. гірн. ун-т. – Дніпропетровськ : НГУ, 2015. – 162 с.
3.Azar, B.S (999) Understanding and Using English Grammar. New York: Pearson Education – 437p.
4. Comfort, J. (1996) Effective Telephoning. Oxford: OxfordUniversity Press. – 126 p.
5. Ellis, M. and Nina O’Driscoll (1992) Socialising. Longmann. – 129 p.
6. Evans, V. (2005) Round Up 6. English Grammar Book.Longman.
7. Getting on in English (Upper Intermediate). За ред. І.Байбакової, О.Гасько, М.Федоришина, Львів – 2009.
8.10. Murphy R., English Grammar in Use. CEF Level: B1 Intermediate - B2 High Intermediate. CambridgeUniversity Press.
9. Quick Placement Test (2001) Oxford: OxfordUniversity Press. – 26 p.
German:
1. Kommunikatives Deutsch. Redaktionelle Leitung: Dr. V. Sadoroshnyj, Dr. Th. Seifert, Dr. F. Spitzner, M. Vesna. Lviv, 1998.
2. ‘Deutsch (an den technischen Universitaten)”, М.Весна, Львів, 2009.
3. “Deutsch fur den Beruf”. За ред. М.Весни, В.Задорожного. Растр-7, Львів – 2010.
4. Бориско Н.В. Бизнес-курснемецкого язика. К., „ЛОГОС”, 1998.
5. Весна М. Українсько-німецькийрозмовник. Растр-7, Львів – 2010.
6. Sprich richtig aus- Практичнізавдання з розвиткуфонетичнихнавичок з німецькоїмовидлястудентів І-ІІ курсівусіхспеціальностей, Львів 2004.
7. Lernziel Deutsch- Deutsch alsFremdsprache- MaxHueber Verlag- 1998
8. Becker, Braunert, Eisfeld. Dialog Beruf I. Max Hueber- Verlag, 1997.
9. Stalb H. Deutsch fur Studenten. Verlag fur Deutsch, 1995.

French:
1. Parlez-vousfran?ais?Чи розмовляєте французькою мовою?: Навчальний посібник/За ред. І.Ключковської. – Львів: БаК, 2001. – 196 с.
2. Education: unpasseportpourlefutur: Практичне завдання з розвитку розмовних навичок французької мови для студентів всіх спеціальностей. Ч.1 /Укл. І.М. Ключковська. – Львів : Видавництво Національного університету “Львівська політехніка”, 2003. – 32 c.
3. Бабкіна М.І. Ділова кореспонденція: Навчальний посібник з французької мови для студентів вищих технічний навчальних закладів / М.І. Бабкіна. – Львів: ЗУКЦ, ПП НВФ БІАРП, 2012.–152 с.
4. Бабкіна М.І. Збірник граматичних завдань з французької мови: Навчальний посібник для студентів вищих технічних навчальних закладів / М.І.Бабкіна. – Львів: ЗУКЦ, ПП НВФ БІАРП, 2013. – 164 с.
5. Попова И.Н., Козакова Ж.О. Французькамова- 21-ше вид., виправлене. Х,: ТОВ « Нестор АкадемікПаблішерз», 2008.- 576 с.
6. Даутель К. Французькаграматика коротко і легко . К.: Методика,2011. – 192с
7. ДучинС. English+Le fran?ais.- Суми: ИТД « Университетская книга», 2006.-508с.
8. Boular?s M., Grand-Cl?ment O. Conjugaison progressive du fran?ais. CLE Internatonal, 2000-223p.
9. Gr?goire M, Thi?venaz O. Grammaire progressive du fran?ais. CLE International, 2002-255p.
10. Miquel C. Vocabulaire progressif du fran?ais. CLE International, 2001-192p.
11.Dictionaries.
Assessment methods and criteria:
Current control: listening, monologic and dialogic speech, reading, writing. - 45%

Final control: exam. - 55%




The distribution of points according toa 100-point scale
Currentcontrol (CC) Exam Total for the
discipline
Total for CC Written Test Presentation

100
45 40 15
Classroom work (20)
Listening 5
Reading 5
Speaking 5
Writing 5
Self-study (25)
LexicalandgrammaticalexercisesfromtextbooksandtestsinVirtualEducationalEnvironment (VEE) 5
Extracurricular reading 5
Vocabularyofeducationalandspecialprofessionalvocabulary. 5
Monologicspeech.. 5
Dialogicspeech. .