Ви переглядаєте архівну версію офіційного сайту НУЛП (2005-2020р.р.). Актуальна версія: https://lpnu.ua

Стратегія підприємства

Спеціальність: Економіка
Код дисципліни: 6.051.01.E.78
Кількість кредитів: 4
Кафедра: Економіка підприємства та інвестицій
Лектор: к.е.н., доцент Залуцька Христина Ярославівна
Семестр: 7 семестр
Форма навчання: заочна
Результати навчання:
знати: економічну сутність категорій стратегія підприємства, стратегічна піраміда, стратегічна одиниця бізнесу, бізнес одиниця, портфельний аналіз, стратегічний аналіз, стратегічні ресурси, ключові фактори успіху, конкурентні переваги, стратегічні альтернативи, синергійний стратегічний набір, стратегічний потенціал підприємства, стратегічний контроль, стратегічне управління і їх зв'язок з іншими категоріями ринкової економіки; поняття й економічну сутність моделей формування, вибору і реалізації стратегії підприємства; структуру чинників зовнішнього і внутрішнього середовища підприємства і механізм їх впливу на стратегію підприємства; методи стратегічного аналізу; матриці портфельного аналізу і особливості їх застосування при оцінці стратегічних позицій підприємства; особливості застосування різних видів стратегій підприємства; методичні основи реалізації обраних стратегій;
вміти: формулювати місію, стратегічні цілі і дерево цілей підприємства; аналізувати зовнішні чинники впливу і діагностувати стан внутрішнього середовища підприємства; визначати стратегічні альтернативні варіанти розвитку підприємства і здійснювати вибір найбільш прийнятного з них; розробляти заходи якісного забезпечення процесу реалізації стратегії; самостійно управляти діяльністю підприємства, враховуючи стратегії його розвитку, в умовах ринкового господарства; здійснювати поточне планування виробництва, в межах сформованого стратегічного набору, на основі організації, мотивації і контролю функціонування підприємства, враховуючи чинники зовнішнього і внутрішнього середовищ;
володіти: методами стратегічного планування, прогнозування і контролю; методикою розробки та реалізації стратегії підприємства.
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни:
Економіка підприємства;
Потенціал і розвиток підприємства;
Організація виробництва;
Менеджмент;
Маркетинг
Короткий зміст навчальної програми:
Стратегія підприємства: поняття, еволюція концепції; Місія та цілі підприємства; Оцінювання зовнішнього середовища підприємства; Аналіз стратегічного потенціалу підприємства; Матричні методи формування стратегії підприємства; Стратегії бізнесу; Стратегія диверсифікації діяльності підприємства; Стратегії зовнішнього розвитку підприємства; Стратегічні альтернативи і умови реалізації стратегії; Сучасний стан і перспективи розвитку стратегічного управління в Україні
Рекомендована література:
1. Сертифікат № 01472 про визнання інформаційного ресурсу у Віртуальному середовищі Львівської політехніки методичною працею. Укладачі: к.е.н., ас. Залуцька Х.Я., асист. Мищишин О.Л. Електронний навчально-методичний комплекс “Стратегія підприємства”. НУ “ЛП”. 18.03.2016 р.
2. Залуцька Х.Я. Стратегія підприємства: конспект лекцій для студентів напряму підготовки 6.030504 «Економіка підприємства» всіх форм навчання / уклад.: Х.Я. Залуцька, О.Л. Мищишин. – Львів: Видавництво Львівської політехніки, 2016. – 117 с. № 6922 від 13.06.2016.
3. Залуцька Х.Я. Стратегія підприємства: метод. вказівки для виконання індивідуального навчально-дослідного завдання для студентів напряму підготовки 6.030504 “Економіка підприємства” денної форми навчання/ уклад.: Х.Я. Залуцька, О.Л. Мищишин. – Львів: Видавництво Львівської політехніки, 2016. – 10 с. № 6701 від 11.02.2016.
4. Залуцька Х.Я. Стратегія підприємства: метод. вказівки до проведення практичних занять для студентів напряму підготовки 6.030504 «Економіка підприємства» всіх форм навчання / уклад.: Х.Я. Залуцька, О.Л. Мищишин. – Львів: Видавництво Львівської політехніки, 2015. – 41 с. № 6678 від 10.12.2015.
5. Герасимчук В.Г. Стратегічне управління підприємством. Графічне моделювання: Навч. посібник. – К.: КНЕУ, 2000. – 360 с.;
6. Мізюк Б.М. Стратегічне управління / Б.М.Мізюк. – 2-е вид., перероб. і доповн. – Львів: МагноліяПлюс, 2006. – 392 с.;
7. Подольчак Н.Ю. Стратегічний менеджмент: навч. посібник / Н.Ю.Подольчак. – Львів: Видавництво Львівської політехніки, 2012. – 400 с.;
8. Саєнко М.Г. Стратегія підприємства: Навчальний посібник. – Тернопіль: Економічна думка, - 2007. – 352 с.;
9. Довгань Л.Є., Каракай Ю.В., Артеменко Л.П. Стратегічне управління. Навч. посіб. 2-ге вид. – К.: Центр учбової літератури, 2011. – 440 с.;
10. Сумець О.М. Стратегія підприємства. Теорія, ситуації, приклади: Навчальний посібник. – К.: ВД «Професіонал», 2005. – 320 с.
11. Міщенко А.П. Стратегічне управління: Навч. посібник. – К.: Центр навч. літ., 2004. – 336 с.
12. Афанасьєв М.В., Селезньова Г.О. Стратегія підприємства: Навчально-методичний посібник. – Х.: ВД «ІНЖЕК», 2007. – 272 с.
Методи і критерії оцінювання:
• письмові реферати з презентацією результатів, усне опитування, письмова індивідуальна робота (30%)
• підсумковий контроль (70 % контрольний захід, іспит): письмова форма (50%); усна форма (20%).