Ви переглядаєте архівну версію офіційного сайту НУЛП (2005-2020р.р.). Актуальна версія: https://lpnu.ua

Управління конкурентними відносинами

Спеціальність: Менеджмент
Код дисципліни: 6.073.00.O.61
Кількість кредитів: 3
Кафедра: Теоретична та прикладна економіка
Лектор: к.е.н., доц. Михальчишин Н.Л., к.е.н., доц. Тревого О.І.
Семестр: 4 семестр
Форма навчання: денна
Результати навчання:
- знання основних засад конкурентних відносин на ринку;
- знання конкурентної поведінки суб’єктів господарювання на ринках та детермінантів їх конкурентного розвитку;
- визначення впливу конкуренції на прибуткову діяльність підприємств, їх ділову репутацію, права споживачів;
- оперування управлінськими аспектами з формування конкурентних відносин з врахуванням особливостей державно-приватного партнерства, інноваційності, соціально-економічних аспектів конкурентного розвитку.
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни:
макроекономіка, мікроекономіка, бізнес-економіка
Короткий зміст навчальної програми:
- конкуренті відносини – суть поняття; - сутність конкурентного розвитку підприємств на товарних ринках; - детермінанти конкурентного розвитку; - вплив ринкової влади на формування конкурентних відносин; - типи поведінки підприємств на ринку, що загрожують існуванню конкуренції; - конкурентне середовище, засади його формування та впливу на конкуренті відносини; - процеси злиття та приєднання, їх вплив на конкурентні відносини; - недобросовісна конкуренція та способи захисту від неї; - суть ділової репутації та її вплив на формування конкурентних відносин; - суть управління конкурентними відносинами; - управління економічним розвитком на конкурентних засадах; - конкурента політика держави, як основний засіб формування та регулювання конкурентних відносин; - конкурентна політика підприємства; - взаємозв’язок конкуренції та інноваційної діяльності; - проконкурентна свідомість та конкурентні відносини; - особливості формування конкурентних відносин у взаємодії з державою в публічних закупівлях; - державно-приватне партнерство; - конкурентні відносини та міжнародна інтеграція; - конкурентні відносини та процеси саморегулювання на товарних ринках; - підприємництво та співпраця в конкурентних умовах; - соціально-економічний аспект зниження конкурентного розвитку підприємств.
Рекомендована література:
1. Михальчишин Н.Л. Основи антимонопольної діяльності: Навчальний посібник. – Львів, Вид-во „Манускрипт”, 2008 – 336с.
2. Михальчишин Н. Л. Аналіз і контроль економічної концентрації: Навчальний посібник. – Львів: Вид-во „Манускрипт”, 2010. – 352 с.
3. Михальчишин Н.Л. Теорія монополій та антимонопольного регулювання: Конспект лекцій для студентів базового напряму 6.0502 „Менеджмент” професійного спрямування 6.050207 „Менеджмент антимонопольної діяльності”. – Львів: Видавництво Національного університету „Львівська політехніка”, 2006. – 84 с.
4. Михальчишин Н.Л. Конкурентна політика держави: навчальний посібник. – Львів, Вид-во „Компанія «Манускрипт»”, 2017. – 204с.

Методи і критерії оцінювання:
поточний контроль-100%