Ви переглядаєте архівну версію офіційного сайту НУЛП (2005-2020р.р.). Актуальна версія: https://lpnu.ua

Гігієна розумової праці

Спеціальність: Професійна освіта (Облік і оподаткування)
Код дисципліни: 6.015.23.E.107
Кількість кредитів: 3
Кафедра: Педагогіка та інноваційна освіта
Лектор: доц. Горохівська Т.М.
Семестр: 7 семестр
Форма навчання: денна
Результати навчання:
• знати основні вимоги гігієни розумової праці до раціоналізації процесу навчання та створення ефективної системи підвищення працездатності як самого вчителя, так і учнів;
• знати основні принципи і методи раціонального навчання та виховання учнів з урахуванням основ взаємодії та координації регуляторних механізмів і систем організації; психофізіологічних основ діяльності аналізаторів чутливості та сучасного визначення психофізіологічних процесів і станів; основи психічного і фізичного здоров'я та принципи раціонального розподілу праці й активного відпочинку;
• вміти вибирати оптимальні методи та форми занять з точки зору найбільшої ефективності розумової праці, мінімізації втомлюваності та вміти зробити висновок про рівень фізичної і розумової працездатності;
• вміти застосовувати знання з курсу в організації власного способу життя та формувати комплекс психодіагностичних процедур з метою оцінки особистісних якостей, психічних станів і процесів.
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни:
анатомія та фізіологія людини,
загальна психологія
Короткий зміст навчальної програми:
• завдання та актуальність розвитку гігієни розумової праці; головні поняття гігієни розумової праці і функціональні стани під час професійної діяльності; загальні закономірності та особливості трудової діяльності; гігієнічні основи навчання і виховання учнів; психофізіологічна характеристика методів дослідження і оцінка головних властивостей нервової системи та сенсомоторних якостей; психологічні та психофізіологічні умови та особливості професійної діяльності; гігієна розумової праці та здоровий спосіб життя.
Рекомендована література:
1. Криханівська В.В. Розумова діяльність і шляхи підвищення працездатності. – К.: Здоров'я, 1980.
2. Трахтенберг І.М. Гігієна розумової праці. – К.: Здоров'я, 1972.
3. Марчук І.К. Охорона психічного здоров'я учнів. – Київ: Рідна школа, 1995.
Методи і критерії оцінювання:
• Поточний контроль на практичних заняттях (40%);
• Підсумковий контроль (60 %, залік)