Ви переглядаєте архівну версію офіційного сайту НУЛП (2005-2020р.р.). Актуальна версія: https://lpnu.ua

Diagnostics of International Competitiveness of a Tourist Organisation (курсова робота)

Major: Management
Code of Subject: 7.073.04.E.126
Credits: 2
Department: Foreign Trade and Customs
Lecturer: Horbal Nataliya
Semester: 2 семестр
Mode of Study: денна
Learning outcomes:
1. In-depth knowledge of the theoretical and conceptual bases of international competitiveness of tourist organizations.
2. In-depth knowledge of the factors ensuring the international competitiveness of tourist organizations and their services.
3. Ability to diagnose competitiveness, in particular international, of tourist organizations.
4. The ability to systematically build and implement a strategy for the international competitiveness of tourist organizations.
5. Ability to develop management decisions on the effective management of international competitiveness in tourism.
Required prior and related subjects:
Management,
Marketing,
Strategic Management,
International Tour Operating
Summary of the subject:
1. Subject, object and level of competition in the tourism industry. 2. The intensity of competition, the type of market. 3. The competitive forces. 4. Monitoring of competitors. 5. Competitive advantages of goods / services, organizations, an industry, a region and a country. 6. Diagnositics of international competitiveness of tourism organization. 7. Formation of international competitiveness strategy of a tourism organization.
Recommended Books:
1. Кузьмін О.Є., Горбаль Н.І. Управління міжнародною конкурентоспроможністю підприємства (організації): Навч.посібник. – Львів: Вид-во НУ «Львівська політехніка», 2004. – 188 с.
2. Кузьмін О.Є., Горбаль Н.І. Управління міжнародною конкурентоспроможністю підприємства: Підручник. – Львів: Компакт-ЛВ, 2005. – 304 с.
3. Мальська М. П. Міжнародний туризм і сфера послуг: підручник / М. П.Мальська, Н. В. Антонюк, Н. М. Ганич. – К. : Знання, 2008. – 661 с.
4. Поклонський Ф. Ю. Теоретичні та практичні аспекти управління розвитком малого підприємства сфери туризму : монографія / Ф. Ю. Поклонський. К. А. Панасюк ; Донец. нац. ун-т економіки і торгівлі ім. Михайла Туган-Барановського. - Донецьк : ДонНУЕТ. 2013. - 207 с.
Assessment methods and criteria:
Current control (100%): written component (50%), oral component (50%).