Ви переглядаєте архівну версію офіційного сайту НУЛП (2005-2020р.р.). Актуальна версія: https://lpnu.ua

Formation of Supply Chains in E-Business (курсова робота)

Major: Management
Code of Subject: 7.073.01.E.50
Credits: 2
Department: Organizational Management
Lecturer: Novakivskii Igor
Semester: 2 семестр
Mode of Study: денна
Learning outcomes:
• ability to demonstrate deep knowledge of fundamental basis and modern trends of strategic, project, finance management development;
• ability to demonstrate basic knowledge of scientific research methodology and tools;
• ability to use professionally profiled knowledge and practical skills in management, marketing, finance, logistics, economics to effectively manage entities in a market economy;
• ability to disclose the nature of the socio - economic phenomena and processes of business organizations, to assess the impact on economic processes of external factors, trends in the global economy, to have a holistic view of the development system of the organization, to analyse and use historical experience in solving actual problems of the national economy;
• to integrate and use the obtained theoretical knowledge on practice to solve administrative problems in management of different types of organizations;
• to develop strategic, tactical and operational plans for current activities, plans for all kinds of resources, business plans and monitor their implementation;
• to accept strategic marketing solutions, to combine various economic and mathematical methods and models for planning, organizing and evaluating the results of economic activities of enterprises and organizations;
• to use situational / systematic approaches to search and develop creative, talented employees;
• to use skills-building group, possession of knowledge about innovative techniques of human resource management;
• ability to use modern information and communication technologies for effective communication on professional and social scale.
• ability to be adaptive to the new unpredictable situations and to make the appropriate decisions;
• ability to produce creative ideas, develop and manage innovative projects, perform professional tasks independent and collectively.
Required prior and related subjects:
prerequisites:
Information systems and technologies in management organization
The development of electronic support of the organization
Summary of the subject:
Building electronic network (MicrosoftProject). The organization ordering goods (services) in electronic business. Generation and supply chain cost calculation as the problem of distribution (MicrosoftExcel). Selecting appropriate form of payment and delivery of goods (services). Insurance products as an important element of electronic business. The choice of methods of transportation and warehousing of goods. Making payment for goods (services). Effective management of returning goods. Simulation of logistics processes return goods (return material flow of e-business). Application tools queuing networks. Optimization of electronic circuits for the selected parameters. Projected volumes of product evaluation, which will be returned for reasons of marriage and other reasons. Selection of the optimal time of service at each stage of processing in order to reduce downtime and increase network productivity of staff.
Recommended Books:
1. Крикавський Є.В. Економіка логістики: навч.посіб. / Є.В. Крикавський, О.А. Похильченко, Н.В. Чорнописька, О.С. Костюк, Н.Б. Савіна, С.М. Нікчич, Л.Я. Якимишин; за заг. ред. Є.В. Крикавського, О.А. Похильченко. – Львів: Видавництво «Львівської політехніки», 2014. – 640с.
2. Антоненко О.М. Формування систем електронної торгівлі і логістика»: теорія та практика організацій / О.М. Антоненко, І.П. Міщук, О.О. Хамула // Вісник Національного університету «Львівська політехніка». – 2012, №749. – С. 349-356
3. Скіцько В.І. Моделювання логістичних процесів повернення товарів у сфері е-комерції / В.І. Скіцько, Ю.В. Ігнатова // Проблеми економіки. – 2015. - №3. - с.352-358
4. Окландер М.А. Маркетингові дослідження збутової функції логістичних систем підприємств / М.А. Окландер, О.І. Яшкіна // Науковий журнал «Логістика: теорія та практика» Луцького Національного Університету. - №2(3). – Луцьк. - 2012. – с.43-50.
5. Якимишин Л. Особливості логістичного обслуговування клієнта при поверненнях товару / Л. Якимишин // Галицький Економічний Вісник. – 2013. - №4. – С.256 – 261 [Електронний ресурс]. – Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/j-pdf/gev_2013_4_39.pdf
6. Дзюбіна К.О. Особливості управління зворотніми матеріалними потокамиу сфері електронної комерції / К. О. Дзюбіна, М.Г. Книш // Маркетинг та логістика в системі менеджменту: тези доповідей ІХ Міжнародної науково практичної конференції. Львів, 8-10 листопада, 2012 р. – Львів: вид-во «Львівської політехніки», 2012. - С.116 – 117
7. Мельникова Н.В. Моделі управління прямими та зворотними матеріальними потоками в логістичній системі промислового підприємства: автореф. дис. … канд. екон. наук: спец. 08.0011 «Математичні методи, моделі та інформаційні технології в економіці» / Н.В. Мельникова; ХНЕУ ім. С.Кузнеця. – Х., 2014. – 20 с.
8. Dwyer T. The Three Pillars of Effective Returns Management / T. Dwyer // Inbound Logistics - April, 2012 [Електронний ресурс]. – Режим доступу: http://www.inboundlogistics.com/cms/article/the-three-pillars-of-effective-returns-management/
9. Gunasekaran A. Responsive supply chain: a competitive strategy in a networked economy / A.Gunasekaran,K. Lai, T. Cheng // Omega. - 2008. - №36(4). – рр. 549-564
10. Програмні засоби - Використання сучасних прикладних програм: пакету Microsoft Office, Microsoft Project, MicrosoftExcel, MathCAD, STATISTICA.
Assessment methods and criteria:
• report on the results of the term paper, final control (level of task completion - 70% , presentation - 10%, defend-20%)