Ви переглядаєте архівну версію офіційного сайту НУЛП (2005-2020р.р.). Актуальна версія: https://lpnu.ua

International and National Markets

Спеціальність: Public Administration
Код дисципліни: 6.281.00.O.56
Кількість кредитів: 4
Кафедра: Administrative and Financial Management
Лектор: Senior Lecturer Нladun T.
Семестр: 5 семестр
Форма навчання: заочна
Результати навчання:
• know the basic functions, the concept and objectives of the global market, and especially the national market; scopes and basic theory of discipline;
• be able to explore economic models of global and national markets; use the theoretical knowledge in various subject areas: management, economics, financial management;
• be aware of the main directions of development and prospects of practical application of knowledge of the discipline.
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни:
-
Короткий зміст навчальної програми:
Concept of development of international trade. The world market of goods and services. The world market as a subsystem of the world economy. The international division of labor. Defining features of formation of the world market. Features and formation of the national market. The objects of the world market and the national market. Infrastructure and institutional environment of the world market. Competition and monopolization of the market.
Рекомендована література:
1. Burakovs'kyy I. Teoriyi mizhnarodnoyi torhivli. — K.: Osnovy, 2010.
2. Hlobal'na torhova systema: rozvytok instytutiv, pravyl, instrumentiv SOT: Monohrafiya. — K.: Vyd-vo KNEU, 2009.
3. Kovalenko Yu. O., Rumyantsev A. P. Mizhnarodna torhivlya posluha- my. — K.: Tsentr navch. l-ry, 2008.
4. Systema svitovoyi torhivli: Prakt. posib.: Per. z anhl. — K.: K.I.S., 2012.
Методи і критерії оцінювання:
practical training (30%)
current control (70%).

International and National Markets

Спеціальність: Public Management and Administration
Код дисципліни: 6.281.00.O.56
Кількість кредитів: 4
Кафедра: Administrative and Financial Management
Лектор: Senior Lecturer Нladun T.
Семестр: 5 семестр
Форма навчання: заочна
Результати навчання:
• know the basic functions, the concept and objectives of the global market, and especially the national market; scopes and basic theory of discipline;
• be able to explore economic models of global and national markets; use the theoretical knowledge in various subject areas: management, economics, financial management;
• be aware of the main directions of development and prospects of practical application of knowledge of the discipline.
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни:
-
Короткий зміст навчальної програми:
Concept of development of international trade. The world market of goods and services. The world market as a subsystem of the world economy. The international division of labor. Defining features of formation of the world market. Features and formation of the national market. The objects of the world market and the national market. Infrastructure and institutional environment of the world market. Competition and monopolization of the market.
Рекомендована література:
1. Burakovs'kyy I. Teoriyi mizhnarodnoyi torhivli. — K.: Osnovy, 2010.
2. Hlobal'na torhova systema: rozvytok instytutiv, pravyl, instrumentiv SOT: Monohrafiya. — K.: Vyd-vo KNEU, 2009.
3. Kovalenko Yu. O., Rumyantsev A. P. Mizhnarodna torhivlya posluha- my. — K.: Tsentr navch. l-ry, 2008.
4. Systema svitovoyi torhivli: Prakt. posib.: Per. z anhl. — K.: K.I.S., 2012.
Методи і критерії оцінювання:
practical training (30%)
current control (70%).