Ви переглядаєте архівну версію офіційного сайту НУЛП (2005-2020р.р.). Актуальна версія: https://lpnu.ua
Market Analysis and Crisis Management
Спеціальність: Public Administration
Код дисципліни: 6.281.01.E.81
Кількість кредитів: 4
Кафедра: Administrative and Financial Management
Лектор: assistant, the candidate of science on public administration Krasivskyi D.O.
Семестр: 7 семестр
Форма навчання: заочна
Результати навчання:
As a result of studying of the module the student has to:
• to understand a role and the place of the crisis market in the organization;
• to get acquainted with the main category device of the analysis of the market and crisis management;
• to seize a technique of adoption of effective decisions in the conditions of uncertainty and risk, in crisis situations;
• to study modern technologies of the analysis of the market;
• to gain practical experience of application of methods of definition of factors of development of the situation;
• to understand a role and the place of the crisis market in the organization;
• to get acquainted with the main category device of the analysis of the market and crisis management;
• to seize a technique of adoption of effective decisions in the conditions of uncertainty and risk, in crisis situations;
• to study modern technologies of the analysis of the market;
• to gain practical experience of application of methods of definition of factors of development of the situation;
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни:
Financial management and analysis of non-profit organizations
Короткий зміст навчальної програми:
Studying of laws and other normative legal acts, the analysis of activity of subjects of public management, connected with realization of administrative functions in the ways defined in instructions, regulations and procedures which concentrates on introduction in life of directives, orders, orders and t. Studying of imperious influence on viability of people from public authorities, local government and public organizations by use of set of methods (economic, administrative, information and psychological, etc.). For the purpose of achievement of the objectives of social development.
Рекомендована література:
1. Чернявський А. Д. Антикризове управління фірмою: Навч. посіб. — К.: Зовнішня торгівля, 2005. — 328 с
2. Штангрет А.М. Антикризове управління підприємством : навч. посібн. / А.М. Штангрет, О.І. Копилюк. – К. : Вид-во "Знання", 2010. – 335 с
3. Хіт Р. Кризовий менеджмент для керівників: Пер. з англ. – К.: Вид-во «Наукова думка», 2002. – 566 с.
2. Штангрет А.М. Антикризове управління підприємством : навч. посібн. / А.М. Штангрет, О.І. Копилюк. – К. : Вид-во "Знання", 2010. – 335 с
3. Хіт Р. Кризовий менеджмент для керівників: Пер. з англ. – К.: Вид-во «Наукова думка», 2002. – 566 с.
Методи і критерії оцінювання:
current control (40%), total control (examination): written and oral form (60%)
Market Analysis and Crisis Management
Спеціальність: Public Management and Administration
Код дисципліни: 6.281.01.E.81
Кількість кредитів: 4
Кафедра: Administrative and Financial Management
Лектор: assistant, the candidate of science on public administration Krasivskyi D.O.
Семестр: 7 семестр
Форма навчання: заочна
Результати навчання:
As a result of studying of the module the student has to:
• to understand a role and the place of the crisis market in the organization;
• to get acquainted with the main category device of the analysis of the market and crisis management;
• to seize a technique of adoption of effective decisions in the conditions of uncertainty and risk, in crisis situations;
• to study modern technologies of the analysis of the market;
• to gain practical experience of application of methods of definition of factors of development of the situation;
• to understand a role and the place of the crisis market in the organization;
• to get acquainted with the main category device of the analysis of the market and crisis management;
• to seize a technique of adoption of effective decisions in the conditions of uncertainty and risk, in crisis situations;
• to study modern technologies of the analysis of the market;
• to gain practical experience of application of methods of definition of factors of development of the situation;
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни:
Financial management and analysis of non-profit organizations
Короткий зміст навчальної програми:
Studying of laws and other normative legal acts, the analysis of activity of subjects of public management, connected with realization of administrative functions in the ways defined in instructions, regulations and procedures which concentrates on introduction in life of directives, orders, orders and t. Studying of imperious influence on viability of people from public authorities, local government and public organizations by use of set of methods (economic, administrative, information and psychological, etc.). For the purpose of achievement of the objectives of social development.
Рекомендована література:
1. Чернявський А. Д. Антикризове управління фірмою: Навч. посіб. — К.: Зовнішня торгівля, 2005. — 328 с
2. Штангрет А.М. Антикризове управління підприємством : навч. посібн. / А.М. Штангрет, О.І. Копилюк. – К. : Вид-во "Знання", 2010. – 335 с
3. Хіт Р. Кризовий менеджмент для керівників: Пер. з англ. – К.: Вид-во «Наукова думка», 2002. – 566 с.
2. Штангрет А.М. Антикризове управління підприємством : навч. посібн. / А.М. Штангрет, О.І. Копилюк. – К. : Вид-во "Знання", 2010. – 335 с
3. Хіт Р. Кризовий менеджмент для керівників: Пер. з англ. – К.: Вид-во «Наукова думка», 2002. – 566 с.
Методи і критерії оцінювання:
current control (40%), total control (examination): written and oral form (60%)