Ви переглядаєте архівну версію офіційного сайту НУЛП (2005-2020р.р.). Актуальна версія: https://lpnu.ua

Технології збереження здоров'я в соціальній сфері

Спеціальність: Соціальна робота
Код дисципліни: 7.231.01.O.5
Кількість кредитів: 5
Кафедра: Соціологія та соціальна робота
Лектор: доцент Клос Лілія Євгенівна
Семестр: 1 семестр
Форма навчання: денна
Результати навчання:
• знати: методи, способи, методики дослідження здоров’я окремої людини і населення та основні показники, що його характеризують; методи вивчення потреб населення в збереженні здоров’я, мережу закладів і місць практики соціального працівника, де реалізуються технології збереження здоров’я – за кордоном і в Україні, сучасні технології збереження здоров’я, які застосовуються у соціальній сфері (освіті, охороні здоров’я, дозвіллі, соціальній роботі);
• уміти: виявляти і активізувати зовнішні та внутрішні ресурси для збереження власного здоров’я і здоров’я клієнтів, надавати допомогу клієнтам у виборі на користь здоров’я і здорового способу життя, проектувати технології збереження здоров’я – загальні, спеціальні, комплексні.
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни:
• Медико-соціальні основи здоров'я;
• Поведінка людини в соціальному оточенні
кореквізити:
• Теорія та практика соціальної інклюзії;
Короткий зміст навчальної програми:
Здоров’єзбереження – провідна ідея громадянського суспільства. Дослідження здоров’я окремої людини, груп населення, громад і визначення їхніх потреб у збереженні здоров'я: методи, способи, методики. Сучасні тенденції розвитку науки і практики охорони і збереження здоров’я людини у світі й в Україні. Технології збереження здоров’я у соціальній роботі як інновації. Проектування і впровадження здоров’єзбережувальних технологій у практику соціальної сфери: знання, уміння, навички, компетентність, ціннісні орієнтації та особистісні якості соціального працівника. Специфіка застосування технологій збереження здоров’я у соціальній роботі з особами із проблемами ментального здоров’я, осіб з прогресивними порушеннями здоров’я (хвороба Альцгеймера, синільна деменція), ВІЛ-інфікованих і хворих на СНІД, онкохворих пацієнтів хоспісів, дітей з гіперактивним розладом і дефіцитом уваги, розладом спектру аутизму)
Рекомендована література:
• Клос Л.Є. Технології збереження здоров’я у соціальній сфері : навч.посібник / Л.Є. Клос. – Львів : Вид-во Львів. політехніки, 2015. – 248 с.
• Коцан І.Я. Психологія здоров’я людини / І.Я. Коцан, Г.В. Ложкін, М.І. Мушкевич. – [За ред. І. Я. Коцана] – Луцьк: РВВ ?Вежа Волин. нац. ун-ту ім. Лесі Українки, 2011.– 430 с.
• Gehlert S. Handbook of Health Social Work / Sarah Gehlert, Teri Browne. – Second edition. – New Jersey: John Wiley & Sons, Inc. Published by John Wiley & Sons, Inc., Hoboken. 2012. – 722 р.
• Здоровьесберегающие технологии в социальной сфере: [учебно-методический комплекс] – СПб. : Изд-во РГПУ им. А.И.Герцена, 2007. – 235 с.
Методи і критерії оцінювання:
• усне опитування, участь в дискусіях, презентація і захист навчального проекта (40%)
• підсумковий контроль (контрольний захід, екзамен): письмово-усна форма (60%)