Ви переглядаєте архівну версію офіційного сайту НУЛП (2005-2020р.р.). Актуальна версія: https://lpnu.ua

Методика викладання соціальної роботи

Спеціальність: Соціальна робота
Код дисципліни: 7.231.01.O.7
Кількість кредитів: 4
Кафедра: Соціологія та соціальна робота
Лектор: доцент Клос Лілія Євгенівна
Семестр: 2 семестр
Форма навчання: денна
Результати навчання:
• знати: значення методики викладання соціальної роботи в системі професійної підготовки соціальних працівників та в системі педагогічних знань, можливості застосування педагогічних знань, умінь і компетентості в професійній діяльності соціального працівника, основ педагогічної діяльності соціального працівника в повсякденній практиці соціальної роботи, у викладацькій роботі, у наукових дослідженнях та в управлінні;
• уміти: організувати процес навчання з дисциплін соціального циклу; проводити підготовку до навчальних занять, структурувати зміст навчальної дисципліни відповідно до навчальних програм; володіти формами, методами, прийомами та засобами навчання; здійснювати різні форми і види контролю знань учнів; аналізувати результати педагогічної діагностики; проводити аналіз та самоаналіз навчальних занять; проводити корекцію навчальної діяльності студентів; керувати їх самостійною роботою.
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни:
пререквізити:
• Соціальна педагогіка;
• Теорії і методи соціальної роботи;
• Методологія і методика досліджень в соціальній роботі.
Короткий зміст навчальної програми:
Поняття про методику викладання як педагогічну спеціальність. Зміст освіти в умовах ступеневої системи підготовки фахівців. Сутність і структура процесу навчання. Специфіка навчального процесу у вищій школі. Основні принципи навчання в умовах професійної підготовки майбутніх соціальних працівників. Методи і засоби навчання у вищій школі. Інноваційні педагогічні технології в підготовці фахівців соціальної сфери. Форми організації навчання у професійно-технічних і вищих навчальних закладах. Підготовка викладача до заняття. Контроль, облік та оцінювання успішності студентів вищих закладів освіти та професійно-технічних навчальних закладів. Особливості модульно-рейтингової системи оцінювання успішності студентів у сучасних умовах входження в Болонський процес. Компетентнісний підхід в освіті. Навчання впродовж життя.
Рекомендована література:
• Логвиненко Т. Підготовка соціальних працівників в університетах Скандинавських країн: Данія, Норвегія, Швеція : монографія / Тетяна Логвиненко / за ред. Н.Г. Ничкало. –Дрогобич: Видавничий відділ Дрогобицького державного педагогічного університету імені Івана Франка, 2015. – 500 с.
• Гайдук Н.М., Клос Л.Є., Ставкова С.Г., Бєляєва С.Я.,Соціальна робота: практична підготовка студентів на освітньо-кваліфікаційному рівні “бакалавр”: Навч.посібник. – Львів: Видавництво Національного університету “Львівська політехніка”, 2007. – 164 с.
• Теоретико-методичні засади викладання предметів гуманітарного циклу в професійно-технічних навчальних закладах / За ред. Васяновича Г.П. – Львів: Укр.технології. – 2013. – 220 с.
• Global Standards for Social Work Education and Training [Electronic resource] // Web-site / IASSW. – [електрон. ресурс]. – Режим доступу: http:// cdn. ifsw. org/ assets/ ifsw_65044-3.pdf
• Bogo, M. (2010). Achieving competence in social work through field education. Toronto, CA: University of Toronto, Press, Inc. – 270 р.
Методи і критерії оцінювання:
• усне опитування, участь в дискусіях, індивідуальні письмові завдання (40%)
• підсумковий контроль (контрольний захід, екзамен): письмово-усна форма (60%)