Ви переглядаєте архівну версію офіційного сайту НУЛП (2005-2020р.р.). Актуальна версія: https://lpnu.ua
Психологічна допомога в кризових ситуаціях
Спеціальність: Психологія
Код дисципліни: 7.053.01.E.30
Кількість кредитів: 5
Кафедра: Теоретична та практична психологія
Лектор: кандидат психологічних наук, доцент Волошина Неоніла вікторівна
Семестр: 1 семестр
Форма навчання: денна
Результати навчання:
1. Засвоїти основні методичні положення щодо нормалізації та маркування реакцій особистості у кризових ситуаціях.
2. Оволодіти інформаційним масивом щодо особливостей відновлення контролю особистості над інтрузивними нагадуваннями.
3. Знати техніки релаксаційних навичок у роботі над збудливістю та у підготовці до проведення експозицій, методи градуйованої експозиції та експозиції invivo, арт-терапевтичні засобами допомоги особистості у продуктивному переживанні нею кризових ситуацій та запобіганні їх негативних наслідків.
2. Оволодіти інформаційним масивом щодо особливостей відновлення контролю особистості над інтрузивними нагадуваннями.
3. Знати техніки релаксаційних навичок у роботі над збудливістю та у підготовці до проведення експозицій, методи градуйованої експозиції та експозиції invivo, арт-терапевтичні засобами допомоги особистості у продуктивному переживанні нею кризових ситуацій та запобіганні їх негативних наслідків.
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни:
- Вікова психологія;
- Соціальна психологія;
- Психологія особистості;
- Експериментальна психологія;
- Психодіагностика;
- Психологічне супроводження функціонування особистості, психологія кризових ситуацій.
- Соціальна психологія;
- Психологія особистості;
- Експериментальна психологія;
- Психодіагностика;
- Психологічне супроводження функціонування особистості, психологія кризових ситуацій.
Короткий зміст навчальної програми:
Кризова ситуація війни: загальні теоретичні положення. Робота з інтрузивними спогадами дітей. Робота зі збудливістю дітей. Робота з униканнями дітей. Мозковий штурм: нагадування про травматичну подію. Робота з батьками дітей, що пережили травму війни. Техніки управління переживаннями у ситуаціях стресу. Техніки арт-терапевтичної допомоги особистості в кризових ситуаціях (маско терапія, мандала).
Рекомендована література:
1. Василюк Ф. Е. Психология переживания (анализ преодоления критических ситуаций) /Ф. Е. Василюк. - М. : Изд. МГУ, 1984. - 200 с.
2. Levin, Peter A.Waking the Tiger-Healing Trauma. The Innate Capacity to Transform Overwhelming Experiences / Peter A. Levin with Ann Frederick.Berkeley, California: North Atlantic Books, 1997. – 147 с.
3. Тіунова О. В. Основи теорії і практики арт-терапії : [навчально-методичний посібник для студентів вищих навчальних закладів] / О. В. Тіунова. – Тернопіль : ТНПУ ім. Володимира Гнатюка, 2011. – 260 с.
2. Levin, Peter A.Waking the Tiger-Healing Trauma. The Innate Capacity to Transform Overwhelming Experiences / Peter A. Levin with Ann Frederick.Berkeley, California: North Atlantic Books, 1997. – 147 с.
3. Тіунова О. В. Основи теорії і практики арт-терапії : [навчально-методичний посібник для студентів вищих навчальних закладів] / О. В. Тіунова. – Тернопіль : ТНПУ ім. Володимира Гнатюка, 2011. – 260 с.
Методи і критерії оцінювання:
• усне опитування, експрес-тестування, якість виконання письмових практичних завдань;
• підсумковий контроль: диференційований залік на основі поточних балів за 100-бальною шкалою.
• підсумковий контроль: диференційований залік на основі поточних балів за 100-бальною шкалою.