Ви переглядаєте архівну версію офіційного сайту НУЛП (2005-2020р.р.). Актуальна версія: https://lpnu.ua
Психологія і педагогіка вищої школи, методика викладаня психологічних дисциплін
Спеціальність: Психологія
Код дисципліни: 7.053.01.O.2
Кількість кредитів: 4
Кафедра: Теоретична та практична психологія
Лектор: кандидат психологічних наук, доцент Вінтюк Юрій Володимирович
Семестр: 1 семестр
Форма навчання: денна
Результати навчання:
Продемонструвати знання і розуміння різних підходів, теорій та концепцій навчання, особливостей розроблення методичних матеріалів до вивчення навчальної дисципліни, а також лекційних, семінарських і практичних занять з психологічних навчальних дисциплін; базові знання і розуміння змісту виховання студентів у ході навчально-виховного процесу, психолого-педагогічних основ формування у них загальнолюдських, національно-патріотичних, духовних, моральних, професійних і громадянських якостей; базовізнаннякритеріївоцінюваннязнань, умінь, навичокіздатностейстудентівзпсихологічнихнавчальнихдисциплін, які ними вивчаються.
•уміння:
критично переосмислювати усталені наукові погляди; здатність ефективно використовувати різні теорії, підходи та концепції навчання під час навчально-виховного процесу, розробляти методичні матеріали до вивчення навчальної дисципліни, а також лекційні, практичні та семінарські заняття з психологічних навчальних дисциплін, доцільно поєднувати різні методи під час проведення навчального заняття; здійснювати виховання студентів, впливати на них з метою формування загальнолюдських, національно-патріотичних, духовних, моральних, професійних і громадянських якостей.
•уміння:
критично переосмислювати усталені наукові погляди; здатність ефективно використовувати різні теорії, підходи та концепції навчання під час навчально-виховного процесу, розробляти методичні матеріали до вивчення навчальної дисципліни, а також лекційні, практичні та семінарські заняття з психологічних навчальних дисциплін, доцільно поєднувати різні методи під час проведення навчального заняття; здійснювати виховання студентів, впливати на них з метою формування загальнолюдських, національно-патріотичних, духовних, моральних, професійних і громадянських якостей.
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни:
- Психологічне супроводження функціонування особистості;
- Психологічні технології впливу;
- Психологія конкурентноспроможної особистості.
- Психологічні технології впливу;
- Психологія конкурентноспроможної особистості.
Короткий зміст навчальної програми:
Особливості психолого-педагогічнихдосліджень у галузі вишої освіти.Проектуваннязмістунавчання у вищих навчальних закладах. Психолого-педагогічні вимоги до викладача вищої школи. Психолого-педагогічні засади формування особистості студента. Класифікація методів навчання у вищій школі. Типи навчання. Загальна характеристика форм організації навчання у вищій школі. Методика розробки навчального курсу з психології. Методичні аспекти підготовки і проведення лекцій. Методика організації та проведення практичних і семінарських занять у вищій школі.Студент як суб’єкт власної навчально-професійної діяльності. Організація самостійної навчально-пізнавальної діяльності студентів. Поняття контролю навчальної діяльності студентів: функції, принципи організації, види та форми.
Рекомендована література:
1. Вітвицька С. С. Основи педагогіки вищої школи: Методичний посібник для студентів магістратури. - К.: Центр учбової літератури, 2005. – 389 с.
2. Карандашев В. Н. Методика преподавания психологии: Учебное пособие. – СПб.: Питер, 2008 – 250 с.: ил. – (Серия «Учебное пособие»).
3. Ортинський В. Л. Педагогіка вищої школи: навч. посіб. [для студ. вищ. навч. закл.]/ В. Л. Ортинський– К.: Центр учбової літератури, 2009. – 472 с.
4. Психологія вищої школи: Навчальний посібник для магістрантів і аспірантів /Подоляк Л.Г., Юрченко В.І. – К.: ТОВ “Філ-студія”, 2006. – 320с.
2. Карандашев В. Н. Методика преподавания психологии: Учебное пособие. – СПб.: Питер, 2008 – 250 с.: ил. – (Серия «Учебное пособие»).
3. Ортинський В. Л. Педагогіка вищої школи: навч. посіб. [для студ. вищ. навч. закл.]/ В. Л. Ортинський– К.: Центр учбової літератури, 2009. – 472 с.
4. Психологія вищої школи: Навчальний посібник для магістрантів і аспірантів /Подоляк Л.Г., Юрченко В.І. – К.: ТОВ “Філ-студія”, 2006. – 320с.
Методи і критерії оцінювання:
- Поточний контроль (40 %): письмові звіти з практичних робіт, усне опитування.
- Підсумковий контроль (60 %, екзамен): Максимальна оцінка – 100 балів.
- Підсумковий контроль (60 %, екзамен): Максимальна оцінка – 100 балів.