Ви переглядаєте архівну версію офіційного сайту НУЛП (2005-2020р.р.). Актуальна версія: https://lpnu.ua

Foreign Language for Specific Purposes

Major: Computer Sciences
Code of Subject: 6.122.00.M.52
Credits: 3
Department: Foreign Languages
Lecturer: associate-professor Fuchyla O.M., Dmytruk V.A., Shainer A.I., Rak N.V.
Semester: 2 семестр
Mode of Study: денна
Learning outcomes:
By the end of the study, learners are expected to be able to:
• maintain a conversation on familiar study and specialism-related topics, expressing and exchanging opinions and factual information on study-related events;
• demonstrate understanding of clear and simple notices, including details on warning, announcements and instructions in academic and job-related events;
• make arrangements on the telephone in academic or professional environment, including getting connected, leaving and taking messages, provided the interlocutor’s speech is clearly articulated in a generally familiar accent;
• make public presentations on a number of general issues in the political, economic and cultural spheres using appropriate linguistic and non-linguistic means of communication;
• write e-mails for educational purposes conveying simple straightforward information of immediate relevance/close to academic environment and everyday life;
• write forum posts and comments, expressing their own opinion and commenting on other opinions, agreeing/disagreeing on what can be found in social media and virtual learning environment;
• fill in correctly application and registration forms for accommodation and \ or for a conference with an appropriate degree of accuracy and adequacy
Required prior and related subjects:
The level of knowledge A2-B1
Foreign language for specific purposes.
Summary of the subject:
Computer Users: noting specific information, exchanging information, writing a brief description. Computer Architecture: exchanging technical information, sequencing instructions. Computer Applications: reading diagrams, ignoring irrelevant info, describing a process; Peripherals: describing functions, comparing and contrasting. Operating Systems: exchanging technical information. Applications programs: exchanging technical information, making recommendations. Networks: providing explanations, describing advantages and disadvantages (developing skimming and scanning skills: extracting main and detailed information. Distinguishing between factual/non-factual, important/ less important. Listening for main and detailed information).
Recommended Books:
English:
1. Getting on in English (Upper Intermediate). За ред. І.Байбакової, О.Гасько, М.Федоришина, Львів – 2009.
2. Eric H. Glendinning, John McEwan. Oxford English for Information Technology. – Oxford: Oxford University Press, 2006.
3. Santiago Remacha Esteras. Infotech. English for computer users. Student’s book. Cambridge. 2008 – 168c.
4. Murphy R., English Grammar in Use. CEF Level: B1 Intermediate - B2 High Intermediate. Cambridge University Press.
5. Readings in Computing. Доц. Байбакова І.М., Гавран М.І. та ін. – Львів: ТзОВ «Простір-М», 2008.
6. Dictionaries.
7. Jovin, E. (2019). English at Work : Find and Fix your Mistakes in Business English as a Foreign Language. Ellen Jovin. P. 176.
8. Frendo, E. (2016) English for Construction Level 2 Coursebook and CD-ROM Pack. Pearson Education Limited. P. 80.
9. Powell M. (2012). International Negotiations Student's Book with Audio CDs (2). Cambridge university press. P. 112.
10. Powell M. (2013). Dynamic Presentations Student's Book with Audio CDs (2) Cambridge university press. P. 96.
11. Bingham , C., Bonamy, D. (2013). Technical English Level 1. Pearson Education Limited. P. 140
12. Burton G. (2014). Presenting : B2+ . HarperCollins Publishers.
13. Smith L., Moore R. (2014). English for Careers: Business, Professional and Technical (11th Edition) . Pearson Education Limited. 523 p.
14. Armer ,T. (2012). Cambridge English for Scientists Student's Book with Audio CDs (2). Cambridge University Press. 146 p.
15. Hewings M. (2013). Advanced grammar in use. CUP. 2013. 295 p.

German:
1. Kommunikatives Deutsch. Redaktionelle Leitung: Dr. V. Sadoroshnyj, Dr. Th. Seifert, Dr. F. Spitzner, M. Vesna. Lviv, 1998.
2. Весна М. Українсько-німецький розмовник. Растр-7, Львів – 2010.
3. Sprich richtig aus- Практичні завдання з розвитку фонетичних навичок з німецької мови для студентів І-ІІ курсів усіх спеціальностей, Львів 2004.
4. Lernziel Deutsch- Deutsch als Fremdsprache- Max Hueber Verlag- 1998
5. Becker, Braunert, Eisfeld. Dialog Beruf I. Max Hueber- Verlag, 1997.
6. Stalb H. Deutsch fur Studenten. Verlag fur Deutsch, 1995.
7. Dictionaries.
8. Збірник вправ і завдань з німецької мови (базовий рівень А2) = Aufgaben und Ubungen zum Wortschatz und zur Grammatik der Deutschen Sprache (Grundstufe A2) : навч. посіб. / С. В. Дружбяк [та ін.] ; Нац. ун-т "Львів. політехніка". - Львів : Вид-во Львів. політехніки, 2018. - 267 с.
9. Німецька мова: для студентів ф-тів інозем. мов : навч. посіб. / С. Солдатова, І. Гоштанар ; [Херсон. держ. ун-т] = Deutsch : Lehrwerk fur Studenten der Fremdsprachenfakultaten / S. Soldatova, I. Goshtanar. - Херсон : ХДУ, 2013. - 208 с.
10. Німецька мова для початківців: навч. посіб. для студентів ВНЗ / О. Кудіна, Т. Феклістова. - 4-е вид. - Вінниця : Нова Книга, 2018. - 517 с.
11. Netzwerk. Deutsch als Fremdsprache. (A1, A2) / Stefanie Dengler, Paul Rusch, Helen Schmitz, Tanja Sieber. – Munchen: Klett-Langenscheidt Verlag, 2018. - 168 c.
12. Sicher Aktuell. Deutsch als Fremdsprache. (B1,B2) / Michaela Perlmann-Balme, Susanne Schwalb, Magdalena Matussek. – Muncehn: Hueber Verlag, 2019. – 118 c.

French:
1. Mes pas vers la France. Мої кроки до Франції: підручник з французької мови для розвитку розмовних навичок (В1, В2) / М.І.Бабкіна, О.С.Білик, М.З.Джура, І.М.Ключковська, Б.Г.Кушка; за ред. І.М.Ключковської. – Львів: ВД “Панорама”, 2017. – 252 c.
2. Бабкіна М.І. Збірник граматичних завдань з французької мови: Навчальний посібник для студентів вищих технічних навчальних закладів / М.І.Бабкіна. – 3-тє вид., переробл. і доповн. Львів: – ЗУКЦ, 2015. – 260 с.
3. Бабкіна М.І. Ділова кореспонденція: Навчальний посібник з французької мови для студентів вищих технічний навчальних закладів / М.І. Бабкіна. – Львів: ЗУКЦ, ПП НВФ БІАРП, 2012. – 152 с.
4. Parizet M.-L. DELF B2 : 200 exercices / Marie-Louise Parizet. – CLE international, 2013. – 192 p.
Assessment methods and criteria:
Current control: listening, monologue and dialogic speech, reading, writing. Control test.
Final control: differentiated test/credit.

The distribution of points according to a 100-point scale
Current control (CC) Total for the discipline 100
Classroom work 70
Listening 5
Reading 5
Speaking 5
Writing 5
Control test 50
Self-study 30
Exercises from textbooks. 5
Lexical and grammatical tests in Virtual Educational Environment (VEE) 5
Extracurricular reading. 5
Vocabulary of educational and special professional vocabulary. 5
Monologic speech. 5
Dialogic speech 5