Ви переглядаєте архівну версію офіційного сайту НУЛП (2005-2020р.р.). Актуальна версія: https://lpnu.ua
Загальне мовознавство
Спеціальність: Прикладна лінгвістика
Код дисципліни: 7.035.01.M.8
Кількість кредитів: 3
Кафедра: Прикладна лінгвістика
Лектор: д.ф.н., проф. Левченко Олена Петрівна
Семестр: 1 семестр
Форма навчання: заочна
Результати навчання:
- здатність продемонструвати поглиблені знання й розуміння фундаментальних засад мовознавства, орієнтуватися в тенденціях розвитку прикладної лінгвістики та напрямів мовознавчої науки в Україні і світі;
- здатність продемонструвати поглиблені знання сучасних наукових методів лінгвістичних досліджень у межах комунікативного та когнітивного напрямів лінгвістики;
- уміння співвідносити поняттєвий апарат теоретичної та прикладної лінгвістики, перекладознавства та теорії міжкультурної комунікації з реальними фактами та явищами професійної діяльності та використовувати його для вирішення фахових завдань;
- здатність критично оцінювати набутий досвід із позицій останніх досягнень філологічних та комп’ютерних наук та соціальної діяльності.
- здатність продемонструвати поглиблені знання сучасних наукових методів лінгвістичних досліджень у межах комунікативного та когнітивного напрямів лінгвістики;
- уміння співвідносити поняттєвий апарат теоретичної та прикладної лінгвістики, перекладознавства та теорії міжкультурної комунікації з реальними фактами та явищами професійної діяльності та використовувати його для вирішення фахових завдань;
- здатність критично оцінювати набутий досвід із позицій останніх досягнень філологічних та комп’ютерних наук та соціальної діяльності.
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни:
Вступ до мовознавства, Основи прикладної лінгвістики
Короткий зміст навчальної програми:
Історія лінгвістичних учень (історія лінгвістичної думки до XIX ст.; порівняльно-історичне мовознавство; лінгвістичні концепції В. фон Гумбольдта, О. Потебні, Ф. де Сосюра; натуралізм, психологізм та молодограматизм у мовознавстві; структурна, генеративна, когнітивна лінгвістика);
Теорія мови (система мови; соціальний, комунікативний, психологічний та семіотичний аспекти мови; мовна політика; проблеми екології мови).
Методи вивчення та опису мови. Поняття про методи наукового дослідження. Вихідні прийоми наукового аналізу мовного матеріалу. Описовий метод, порівняльно-історичний метод, метод лінгвістичної географії, зіставний метод, соціолінгвістичні і психолінгвістичні методи тощо. Застосування математичних методів у мовознавстві.
Рекомендована література:
Білецький А. О. Про мову і мовознавство: Навч. посібник для студентів філол. спец. вищ. навч. закладів / Білецький А.О.. — К.: "АртЕк", 1996.— 224 с.
Ковалик І. І Загальне мовознавство. Історія лінгвістичної думки / Ковалик І. І, Самійленко С. П. — К.: Вища школа 1985. — 216 с.
Кочерган М. П. Загальне мовознавство : підручник, 3-тє видання/ М. П. Кочерган. — К. : ВЦ «Академія», 2008. — 464 с.
Семчинський С. В. Загальне мовознавство / Семчинський С. В. — К.: Вища школа, 1988. — 328 с.
Удовиченко Г. М. Загальне мовознавство. Історія лінгвістичних учень / Удовиченко Г. М.. — К. Вища школа 1980. — 216 с.
Українська мова: Енциклопедія / Редкол.: В.М. Русанівський, О.О. Тараненко (співголови), Зяблюк та ін. - 2-е вид. випр. і доп.– К.: Українська енциклопедія, 2004. – 824 с.: іл.
Селіванова О. Сучасна лінгвістика: термінологічна енциклопедія. – Полтава: Довкілля-К, 2006. – 716 с.
Ковалик І. І Загальне мовознавство. Історія лінгвістичної думки / Ковалик І. І, Самійленко С. П. — К.: Вища школа 1985. — 216 с.
Кочерган М. П. Загальне мовознавство : підручник, 3-тє видання/ М. П. Кочерган. — К. : ВЦ «Академія», 2008. — 464 с.
Семчинський С. В. Загальне мовознавство / Семчинський С. В. — К.: Вища школа, 1988. — 328 с.
Удовиченко Г. М. Загальне мовознавство. Історія лінгвістичних учень / Удовиченко Г. М.. — К. Вища школа 1980. — 216 с.
Українська мова: Енциклопедія / Редкол.: В.М. Русанівський, О.О. Тараненко (співголови), Зяблюк та ін. - 2-е вид. випр. і доп.– К.: Українська енциклопедія, 2004. – 824 с.: іл.
Селіванова О. Сучасна лінгвістика: термінологічна енциклопедія. – Полтава: Довкілля-К, 2006. – 716 с.
Методи і критерії оцінювання:
- поточний контроль (50%): 25% - виконання індивідуального завдання; 25%- усне опитування;
- підсумковий контроль (50%, іспит): письмово-усне опитування.
- підсумковий контроль (50%, іспит): письмово-усне опитування.