Ви переглядаєте архівну версію офіційного сайту НУЛП (2005-2020р.р.). Актуальна версія: https://lpnu.ua
Актуальні проблеми етнолінгвістики
Спеціальність: Прикладна лінгвістика
Код дисципліни: 7.035.01.M.16
Кількість кредитів: 5
Кафедра: Прикладна лінгвістика
Лектор: ст. викл. Роксолана Зіновіївна Назарчук
Семестр: 2 семестр
Форма навчання: заочна
Результати навчання:
Засвоївши курс, студент повинен знати: теоретичну базу й методологію етнолінґвістики (становлення, джерела та принципи етнолінґвістичної науки); вплив культури на формування мовних категорій, репрезентацію в мовних фактах стереотипів як соціокультурно маркованих одиниць ментально-лінґвального комплексу; поняття про коди культури, їхню класифікацію; особливості проведення аналізу мовних одиниць з урахуванням національно-культурних цінностей у мові; уміти: розкривати базові поняття етнолінґвістики; визначати зв’язок мови з національною психологією, менталітетом; інтерпретувати етнічні явища в українській і англійській мовах; виконувати етнолінґвістичний аналіз текстів.
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни:
- пререквізит: «Вступ до мовознавства», «Основи прикладної лінґвістики», «Основи лінґвокультурології ч. 1, 2», «Основи теорії мовної комунікації», «Психолінґвістика», «Загальне мовознавство»
- кореквізит: «Когнітивна лінґвістика», «Актуальні питання дискурсології»
- кореквізит: «Когнітивна лінґвістика», «Актуальні питання дискурсології»
Короткий зміст навчальної програми:
Етнолінґвістика як галузь мовознавства (предмет, завдання, коло проблем, методи та прийоми). Теоретико-лінґвістичні основи етнолінґвістики. Проблема зв’язку мови та культури. Поняття етнічної самосвідомості. Відмінності мов, зумовлені своєрідністю культури. Етномовна модель світу. Загальнокультурні й етнічні концепти.
Рекомендована література:
Герд А. С. Введение в этнолингвистику: [курс лекций и хрестоматия] / А. В. Герд. – СПб.: Изд-во С.-Петерб. ун-та, 2005. – 457 с.
Жайворонок В. В. Українська етнолінгвістика: [нариси] / В. В. Жайворонок. – К.: Довіра, 2007. – 264 с.
Кононенко В. І. Українська лінгвокультурологія: [навч. посіб. для ВНЗ] / В. І. Кононенко. – К.: Вища школа, 2008. – 327 с.
Маслова В. А. Лингвокультурология: [учеб. пособие для студ. высш. учеб. заведений] / В. А. Mаслова. – М.: ИЦ «Академия», 2007. – 208 с.
Bartminski J. Aspects of Cognitive Ethnolinguistics / J. Bartminski. – London-Oakville: Equinox Publishing, 2009. – 256 p.
Жайворонок В. В. Українська етнолінгвістика: [нариси] / В. В. Жайворонок. – К.: Довіра, 2007. – 264 с.
Кононенко В. І. Українська лінгвокультурологія: [навч. посіб. для ВНЗ] / В. І. Кононенко. – К.: Вища школа, 2008. – 327 с.
Маслова В. А. Лингвокультурология: [учеб. пособие для студ. высш. учеб. заведений] / В. А. Mаслова. – М.: ИЦ «Академия», 2007. – 208 с.
Bartminski J. Aspects of Cognitive Ethnolinguistics / J. Bartminski. – London-Oakville: Equinox Publishing, 2009. – 256 p.
Методи і критерії оцінювання:
- поточний контроль (70%): індивідуальні завдання на основі лекційного та самостійно опрацьованого матеріалу (30%), захист науково-дослідної роботи (40%)
- підсумковий контроль (30%): письмова залікова контрольна робота
- підсумковий контроль (30%): письмова залікова контрольна робота