Ви переглядаєте архівну версію офіційного сайту НУЛП (2005-2020р.р.). Актуальна версія: https://lpnu.ua

Системи управління інноваційною діяльністю

Спеціальність: Менеджмент (освітньо-наукова програма)
Код дисципліни: 7.073.10.E.186
Кількість кредитів: 4
Кафедра: Менеджмент і міжнародне підприємництво
Лектор: Д.е.н., доц. Шуляр Роман
Семестр: 2 семестр
Форма навчання: денна
Результати навчання:
ПРН4. Ідентифікувати проблеми в організації та обґрунтовувати методи їх вирішення;
ПРН7. Планувати діяльність організації в стратегічному та тактичному розрізах;
Додаткові програмні результати навчання:
1. Уміння розробляти алгоритм реалізації прийнятого управлінського рішення, оцінювати ефекти його реалізації, використовувати європейський досвід та практику для прийняття ефективних управлінських рішень.
2. Знання й уміння забезпечувати самостійне якісне виконання завдань професійної діяльності, вносити рекомендації щодо введення нових чи зміни існуючих вимог до процесів менеджменту, систем управління якістю, уміння використовувати сучасні управлінські технології для обґрунтування управлінських рішень.
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни:
- пререквізит: Фінансовий менеджмент.
- кореквізит: Інформаційно-управлінські системи в бізнес-структурах.
Короткий зміст навчальної програми:
Сприйняття організації як управлінської системи і системного аналізу у контекстні інноваційної діяльності та організаційних змін формує в управлінців набір засобів для підготовки і обґрунтуванню інноваційних рішень. Організування інновацій передбачає формалізованої оцінки системи взаємодії між структурними підрозділами у формі інформаційної системи, різних видів організаційних форм та структур). Функцією керуючої підсистеми інноваційної організації є системний та інноваційний аналізи. Їх мета - виявлення резервів та потенціалу підвищення економічної ефективності. Системне управління створює базу для моделювання і прийняття оптимальних інноваційних управлінських рішень. Основні завдання системного управління - визначення актуального стану інноваційної діяльності; дослідження процесів і їх властивостей в організації, порівняння із відомими моделями організації та систем; виявлення відхилень та змін у реалізуванні інноваційної діяльності; встановлення факторів, що спричинили зміни; прогнозування тенденцій розвитку тощо. Виконання цих завдань у системному управлінні вимагає підходів до інноваційного та системного аналізувань. Системне управління передбачає застосування принципу аналізу і синтезу складових частин аналізованих процесів, предметів з метою вивчення їх властивостей інноваційних процесів та розгляд їх взаємозв'язку і взаємозалежності; принципу виділення провідної ланки або ранжування факторів із постановкою інноваційних цілей і встановлення способів їх досягнення; принципу забезпечення порівнянності варіантів та умов застосування об’єктів аналізу; принципу оперативності та своєчасності аналізу; принципу кількісної визначеності передбачає кількісне вираження параметрів й оптимізації альтернативних варіантів управлінського рішення, принципів зв’язків між підсистемами і елементами управління і ступеня невизначеності та ризику під час прийняття управлінського рішення.
Рекомендована література:
Базова
1. Роїк, О. М. Системний аналіз. Навчальний посібник / О. М. Роїк, А. А. Шиян, Л.О. Нікіфорова – Вінниця : ВНТУ, 2015. – 83 с
2. Приймак В. М. Прийняття управлінських рішень: Навчальний посіб¬ник.- К.: Атіка, 2018.- 240 с.
Допоміжна
3. Аршинова О.І. Системний аналіз: навчальний посібник / О.І. Аршинова, А.В. Шевченко. – К.: НАУ, 2018. – 128ст.1
4. Бідюк П.І., Щербань Ю.Ю., Щербань В.Ю., Демківський Є.О. Системи підтримки прийняття рішень — проектування та реалізація. К.: КНУТД, 2019. -112 с.
5. Никифорук Б.В. Системний підхід до прийняття управлінських рішень. – Львів Українська академія друкарства, 20017. – 229 ст.

Інформаційні ресурси
1. Системний аналіз і прийняття інноваційних рішень:
http://vns.lp.edu.ua/course/view.php?id=10056
2. Спеціальність системний аналіз:
http://edu.lp.edu.ua/napryamy/6040303-systemnyy-analiz
3. Інформаційний портал :
http://www.znannya.org/?view=group:system_analysis
Методи і критерії оцінювання:
- поточний контроль (30%): лабораторні, самостійні та індивідуальні роботи, опитування;
- підсумковий контроль (70%): екзамен та відповідь.