Ви переглядаєте архівну версію офіційного сайту НУЛП (2005-2020р.р.). Актуальна версія: https://lpnu.ua
Педагогіка управління
Спеціальність: Професійна освіта (Харчові технології)
Код дисципліни: 6.015.21.E.104
Кількість кредитів: 4
Кафедра: Педагогіка та інноваційна освіта
Лектор: професор Сікорський Петро Іванович
Семестр: 8 семестр
Форма навчання: денна
Результати навчання:
а) студенти повинні знати:
• принципи управління навчальним закладом;
• сутність основних управлінських понять («керівник», «менеджер», «лідер», «імідж керівника»);
• структуру управлінського циклу, функції управління;
• основні якості та риси керівника навчального закладу;
• алгоритм прийняття управлінських рішень, їх види та форми;
• види планування навчально-виховного процесу, їх структуру і змістове наповнення;
• основні підходи до моделювання контрольно-оцінювальних систем;
• повноваження колегіальних органів управління навчальним закладом (загальні збори (конференція), педагогічна рада, піклувальна рада, шкільна рада)
• алгоритм проведення атестації педагогічних працівників;
• основні віхи управлінського досвіду В.О.Сухомлинського;
б) студенти повинні вміти:
• порівнювати стилі керівництва (демократичний, ліберальний, авторитарний);
• складати алгоритм кар’єрного зростання;
• виробляти різні види управлінських рішень (наказ, розпорядження, рішення);
• вирішувати конфліктні ситуації;
• укладати річний план роботи, тижневий план роботи керівника;
• укласти модульно-календарний план навчального предмета і поурочний плани із заданої теми (модулях);
• моделювати конкретно контрольно-оцінювальну систему за заданими параметрами;
• підготувати доповідь на педагогічну раду на задану тему і рішення до неї;
• підготувати атестаційну характеристику та атестаційний лист на вчителя за заданою кваліфікаційною категорією.
• принципи управління навчальним закладом;
• сутність основних управлінських понять («керівник», «менеджер», «лідер», «імідж керівника»);
• структуру управлінського циклу, функції управління;
• основні якості та риси керівника навчального закладу;
• алгоритм прийняття управлінських рішень, їх види та форми;
• види планування навчально-виховного процесу, їх структуру і змістове наповнення;
• основні підходи до моделювання контрольно-оцінювальних систем;
• повноваження колегіальних органів управління навчальним закладом (загальні збори (конференція), педагогічна рада, піклувальна рада, шкільна рада)
• алгоритм проведення атестації педагогічних працівників;
• основні віхи управлінського досвіду В.О.Сухомлинського;
б) студенти повинні вміти:
• порівнювати стилі керівництва (демократичний, ліберальний, авторитарний);
• складати алгоритм кар’єрного зростання;
• виробляти різні види управлінських рішень (наказ, розпорядження, рішення);
• вирішувати конфліктні ситуації;
• укладати річний план роботи, тижневий план роботи керівника;
• укласти модульно-календарний план навчального предмета і поурочний плани із заданої теми (модулях);
• моделювати конкретно контрольно-оцінювальну систему за заданими параметрами;
• підготувати доповідь на педагогічну раду на задану тему і рішення до неї;
• підготувати атестаційну характеристику та атестаційний лист на вчителя за заданою кваліфікаційною категорією.
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни:
Професійна педагогіка
Теорія і методика професійного навчання
Теорія і практика професійності мобільності
Теорія і методика професійного навчання
Теорія і практика професійності мобільності
Короткий зміст навчальної програми:
Навчальний підручник складається з п’ятнадцяти параграфів, кожних два з яких проектується на одну лекцію. Крім назви параграф містить мету і план вивчення теми. Усі опорні елементи знань (терміни, поняття, їх властивості та ін.) виділені жирним шрифтом, що дозволить аспірантам акцентувати увагу на головних знаннях. В кінці параграфа навчальний матеріал генералізується, узагальнюється і систематизується. Тут є запитання для самоконтролю, а також завдання для самостійної роботи.
Крім загальних понять (управління, менеджмент, державне управління освітою та ін.), розглядаються педагогічні основи управління (управління самоосвітою, атестацією, навчально-виховним процесом, батьківським комітетом і шкільною радою та ін.).
Рекомендована література:
І. Базова
1. Даниленко Л.І. Модернізація змісту, форм та методів управлінської діяльності директора загальноосвітньої школи [монографія] // Л.І. Даниленко. – [2 – е вид.] – К.: Логос, 2002. – 140с.
2. Даниленко Л.І. Модернізація змісту, форм та методів управлінської діяльності директора загальноосвітньої школи. К.: Логос, 2002. – 140с.
3. Даниленко Л.І. Управління інноваційною діяльністю в загальноосвітніх навчальних закладах // Л.І. Даниленко. – К.: Міленіум, 2004. – 358с.
4. Дерлоу Д. Ключові управлінські рішення. Технологія прийняття рішень. – К.: Наукова думка, 2001. – 242с.
5. Дроб’язко П. Удосконалення роботи педагогічної ради // Директор школи. – 2000. - №7. – С.9.
6. Закони України «Про освіту» та «Про вищу освіту».
7. Наукові основи управління школою / За ред. Г.В. Ельнікової. – Х: ХДШ, 1991. – 170 с.
8. Пікельна В.С., Удод О.А. Управління школою. – Д.: Альфа, 1998. – 284 с.
9. Сікорський П.І. Керівник навчального закладу – Л.: «Сполом», 2016. – 360 с.
10. Сухомлинський В.О. Вибрані твори в 5-ти томах Т.4. К.: «Рад.шк», 1976. – 640 с.
ІІ. Допоміжна
1. Капустін М. Методика підготовки і проведення педагогічної ради // Завуч. 1.09.2001. – № 10. – С.6-7.
2. Критерії оцінювання навчальних досягнень учнів у системі загальноосвітньої освіти. – К.: Ірпінь, 2004.
3. Мармаза О.І. Проектний підхід до управління навчальним закладом. – Х.: Основа, 2003.
4. Наукові основи управління школою /За ред. Г.В. Ельнікової. – Х.: ХДШ, 1991. – 170с.
5. Освіта України: Нормативно-правові документи. – К.:Міленіум, 2001.– 472 с..
6. Підготовка керівника середнього закладу освіти: / уклад. Л.І. Даниленко. – К. : Міленіум, 2004. – 272с.
7. Рабченюк Т.С. Внутрішкільне управління. – К.: Рута, 2000. – 176 с.
1. Даниленко Л.І. Модернізація змісту, форм та методів управлінської діяльності директора загальноосвітньої школи [монографія] // Л.І. Даниленко. – [2 – е вид.] – К.: Логос, 2002. – 140с.
2. Даниленко Л.І. Модернізація змісту, форм та методів управлінської діяльності директора загальноосвітньої школи. К.: Логос, 2002. – 140с.
3. Даниленко Л.І. Управління інноваційною діяльністю в загальноосвітніх навчальних закладах // Л.І. Даниленко. – К.: Міленіум, 2004. – 358с.
4. Дерлоу Д. Ключові управлінські рішення. Технологія прийняття рішень. – К.: Наукова думка, 2001. – 242с.
5. Дроб’язко П. Удосконалення роботи педагогічної ради // Директор школи. – 2000. - №7. – С.9.
6. Закони України «Про освіту» та «Про вищу освіту».
7. Наукові основи управління школою / За ред. Г.В. Ельнікової. – Х: ХДШ, 1991. – 170 с.
8. Пікельна В.С., Удод О.А. Управління школою. – Д.: Альфа, 1998. – 284 с.
9. Сікорський П.І. Керівник навчального закладу – Л.: «Сполом», 2016. – 360 с.
10. Сухомлинський В.О. Вибрані твори в 5-ти томах Т.4. К.: «Рад.шк», 1976. – 640 с.
ІІ. Допоміжна
1. Капустін М. Методика підготовки і проведення педагогічної ради // Завуч. 1.09.2001. – № 10. – С.6-7.
2. Критерії оцінювання навчальних досягнень учнів у системі загальноосвітньої освіти. – К.: Ірпінь, 2004.
3. Мармаза О.І. Проектний підхід до управління навчальним закладом. – Х.: Основа, 2003.
4. Наукові основи управління школою /За ред. Г.В. Ельнікової. – Х.: ХДШ, 1991. – 170с.
5. Освіта України: Нормативно-правові документи. – К.:Міленіум, 2001.– 472 с..
6. Підготовка керівника середнього закладу освіти: / уклад. Л.І. Даниленко. – К. : Міленіум, 2004. – 272с.
7. Рабченюк Т.С. Внутрішкільне управління. – К.: Рута, 2000. – 176 с.
Методи і критерії оцінювання:
поточний контроль ( усна форма 40%)
тестовий контроль ( письмова, письмово-усна форма – 60 %)
поточний контроль ( усна форма 40%)
тестовий контроль ( письмова, письмово-усна форма – 60 %)