Ви переглядаєте архівну версію офіційного сайту НУЛП (2005-2020р.р.). Актуальна версія: https://lpnu.ua
Теорія і практика управління навчальним закладом
Спеціальність: Управління навчальним закладом
Код дисципліни: 7.073.14.E.36
Кількість кредитів: 4
Кафедра: Педагогіка та інноваційна освіта
Лектор: професор Сікорський Петро Іванович
Семестр: 2 семестр
Форма навчання: денна
Результати навчання:
обирати тему курсової роботи, укладати план, підбирати необхідну літературу, опрацьовуючи її, добирати необхідні цитати, вміти аналізувати опрацьовану літературу і теоретично досліджувати основні елементи теми, висувати нові ідеї заданої проблеми і укладати програму дослідження, організовувати констатувальні та формувальні експерименти, використовувати апарат математичної статистики для обробки результатів, узагальнювати і систематизувати їх, робити висновки.
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни:
Педагогіка управління. Психопедагогіка управління.
Короткий зміст навчальної програми:
Управління національним вихованням учнів старших класів.
Основні вимоги до успішного керівництва навчальним закладом.
Імідж навчального закладу та основні шляхи його формування.
Управління навчальним закладом та його алгоритм.
Функції управління і їх зв'язок з управлінським циклом.
Структура функцій управління у дослідженнях українських вчених.
Планування навчального закладу, його етапи і види.
Організація виконання запланованого, її етапи і функції.
Контроль і корегування в структурі управління.
Управлінські рішення у навчальному закладі: алгоритм їх прийняття і реалізації.
Перспективний план роботи навчального закладу: способи його укладання.
Планування роботи навчального закладу на рік – важлива складова управлінського циклу.
Принципи моделювання контрольно-оцінювальної системи.
Управління якістю навчання школярів.
Громадсько-державне управління навчальним закладом: його суть і проблеми.
Педагогічна рада як колективний орган управління навчальним закладом.
Види атестації педагогічних працівників і їх роль у підвищенні педагогічної майстерності учителів.
Управління атестаційною комісією навчального закладу.
Види кваліфікаційних категорій і педагогічних звань: основні підходи до їх присвоєння педагогічним працівникам.
Основні складові педагогічної культури вчителя за В.О.Сухомлинським.
Поради В.О.Сухомлинського щодо вивільнення вільного часу учителю для читання наукової і художньої літератури, відвідування театрів, екскурсій і турпоходів та ін.
Як запалити вогник творчості у вчителів, потребу досліджувати складні педагогічні явища?
Основні причини невстигання учнів у навчанні за В.О.Сухомлинським.
Сутність національного виховання учнів та його складові за В.О.Сухомлинським.
Рекомендована література:
1. Дерлоу Д. Ключові управлінські рішення. Технологія прийняття рішень. – К.: Наукова думка, 2001. – 242с.
2. Дроб’язко П. Удосконалення роботи педагогічної ради // Директор школи. – 2000. - №7. – С.9.
3. Закон України «Про освіту».
4. Інструкція з ведення ділової документації у загальноосвітніх навчальних закладах І-ІІІ ступенів. // Інформаційний збірник Міністерства освіти України. – 2000. № 17. – С. 3 – 13.
5. Національна доктрина розвитку освіти в Україні (2000р).
6. Сухомлинський В.О. Вибрані твори в п’яти томах. Т.4. К.: В-во «Рад.школа», 1977. -638с.
2. Дроб’язко П. Удосконалення роботи педагогічної ради // Директор школи. – 2000. - №7. – С.9.
3. Закон України «Про освіту».
4. Інструкція з ведення ділової документації у загальноосвітніх навчальних закладах І-ІІІ ступенів. // Інформаційний збірник Міністерства освіти України. – 2000. № 17. – С. 3 – 13.
5. Національна доктрина розвитку освіти в Україні (2000р).
6. Сухомлинський В.О. Вибрані твори в п’яти томах. Т.4. К.: В-во «Рад.школа», 1977. -638с.
Методи і критерії оцінювання:
перевірка курсових робіт
Теорія і практика управління навчальним закладом (курсова робота)
Спеціальність: Управління навчальним закладом
Код дисципліни: 7.073.14.E.37
Кількість кредитів: 2
Кафедра: Педагогіка та інноваційна освіта
Лектор: Яремчук Світлана Володимирівна
Семестр: 2 семестр
Форма навчання: денна
Результати навчання:
• Знати особливості структурування системи освіти в Україні.
• Знати правові засади вищої освіти в Україні.
• Знати правовий статус учасників правовідносин в галузі освіти.
• Знати основи правового регулювання освітнього процесу, управлінських та економічних аспектів освітньої діяльності.
• Вміти визначати зміст та склад освітніх правовідносин.
• Вміти застосовувати нормативно-правові акти з освітнього законодавства України у своїй практичній діяльності.
• Вміти орієнтуватись в питаннях організації навчального процесу в системі вищої освіти.
• Знати правові засади вищої освіти в Україні.
• Знати правовий статус учасників правовідносин в галузі освіти.
• Знати основи правового регулювання освітнього процесу, управлінських та економічних аспектів освітньої діяльності.
• Вміти визначати зміст та склад освітніх правовідносин.
• Вміти застосовувати нормативно-правові акти з освітнього законодавства України у своїй практичній діяльності.
• Вміти орієнтуватись в питаннях організації навчального процесу в системі вищої освіти.
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни:
• Професійна педагогіка
• Професійна педагогіка
Короткий зміст навчальної програми:
Освіта як соціальний інститут. Поняття, предмет і метод освітнього права. Джерела освітнього права. Система освіти в Україні. Правові засади вищої освіти в Україні. Правовий механізм доступу до вищої освіти. Правовий статус учасників освітнього процесу. Правові засади управління освітньою діяльністю в Україні. Правове регулювання освітнього процесу та забезпечення якості освіти. Правове регулювання інтелектуальної власності та інноваційної діяльності ЗВО. Правове регулювання коміторних правовідносин в умовах освітньої діяльності.
Рекомендована література:
1. Освіта в Україні: зб. законів і нормат. актів: /Упоряд. Ю.В. Паливода. – К.: Паливода А.В., 2009. – 312 с. – (Закони України).
2. Національна стратегія розвитку освіти в Україні на період до 2021 року. – [Електронний ресурс] . – Режим доступу: // http:// www.vnz.univ.kiev.ua/uploads/p_4_5842938/doc
3. Валєєв Р.Г Освітнє право України: навч. посібник / Р.Г. Валєєв. – Луганськ: ЛПФ, 2011. – 287 с.
2. Національна стратегія розвитку освіти в Україні на період до 2021 року. – [Електронний ресурс] . – Режим доступу: // http:// www.vnz.univ.kiev.ua/uploads/p_4_5842938/doc
3. Валєєв Р.Г Освітнє право України: навч. посібник / Р.Г. Валєєв. – Луганськ: ЛПФ, 2011. – 287 с.
Методи і критерії оцінювання:
• спостереження за навчально-пізнавальною діяльністю;
• усне опитування (фронтальне, індивідуальне, комбіноване);
• письмовий контроль знань і умінь здійснюється за допомогою виконання індивідуальних завдань – презентації, педагогічні задачі, реферати;
• виконання контрольних (
• усне опитування (фронтальне, індивідуальне, комбіноване);
• письмовий контроль знань і умінь здійснюється за допомогою виконання індивідуальних завдань – презентації, педагогічні задачі, реферати;
• виконання контрольних (