Ви переглядаєте архівну версію офіційного сайту НУЛП (2005-2020р.р.). Актуальна версія: https://lpnu.ua

Optimization of Innovative Organization Management System (курсова робота)

Major: Management
Code of Subject: 7.073.02.E.74
Credits: 2
Department: Organizational Management
Lecturer: Lidiya Lisovska
Semester: 1 семестр
Mode of Study: денна
Learning outcomes:
• ability to demonstrate deep knowledge and understanding of modern market place factors, innovative product creation, innovative strategy of development different kinds of enterprise marketing approaches of launching new product on market;
• to integrate innovation and marketing policy of the enterprise (organization), manage the search target market in order to implement innovative capacity, coordinate needs and behavioural reactions of consumers and to develop measures to enhance internal and external factors of motivating the demand for innovative products;
• to explore the market environment, to provide comparative analytical monitoring of competitors, to provide mobilization of opportunities for improving the quality and competitiveness of innovative products and enterprise (organization, institution) in domestic, foreign markets and in a virtual environment.
Required prior and related subjects:
co-requisites:
• Financial Management
• Project management
• Strategic Management
Summary of the subject:
Overview of the current management system of innovation organization. Analysis of the internal and external environment of innovation organization. Generation of innovation development alternatives and choice of optimal strategy of innovative development of innovative organizations. Building of the organizational form of implementation management innovation strategy of innovation organization.
Recommended Books:
1. Чухрай Н. І. Стратегічне управління інноваційним розвитком підприємства: підручник / Н. І. Чухрай, О. П. Просович – Львів: Видавництво Львівської політехніки, 2015. – 500 с.
2.Чухрай Н.І. Економіка інноваційного підприємства: навчальний посібник /Н.І. Чухрай, Л.С. Лісовська. – Львів: Видавництво Львівської політехніки, 2016. – 324 c.
3. Стадник В.В. Стратегічне управління інноваційним розвитком підприємства / В.В. Стадник, М.А. Йохна. - Хмельницький: ХНУ, 2010.-320 с.
4. Стратегічне управління інноваційним розвитком підприємства: навч. посіб. / за заг. ред. О.М. Ястремської, Г.В. Верещагіної. - X. : ВД «ІНЖЕК», 2010.-340 с.
5. Шершньова З.С. Стратегічне управління : підручник / З.С. Шершньова. - 2-ге вид., переробл. і допов. - К. : КНЕУ, 2004. - 699 с.
6. Чухрай Н., Патора Р. Товарна інноваційна політика: управління інноваціями на підприємстві / Чухрай Н., Патора Р. – К.: КОНДОР, 2006. – 398 с. – (Підручник).
7. Управління інноваціями: навч. посібник / Н.І.Чухрай, Л.С.Лісовська. – Львів: Видавництво Львівської політехніки, 2015. – 248 с.
Assessment methods and criteria:
• Report on the results of the course work, final control (level of task completion - 70% , presentation - 10%, defend-20%)