Ви переглядаєте архівну версію офіційного сайту НУЛП (2005-2020р.р.). Актуальна версія: https://lpnu.ua

Marketing Management in Small and Medium-Sized Business

Major: Management
Code of Subject: 7.073.01.E.39
Credits: 5
Department: Organizational Management
Lecturer: Ihor Kulyniak
Semester: 2 семестр
Mode of Study: денна
Learning outcomes:
• ability to use professionally profiled knowledge and practical skills in management, marketing, finance, logistics, economics to effectively manage entities in a market economy;
• to use knowledge of foundation and selecting methods and instruments of fiscal management in the administration of tax liabilities of companies, that are characterized in terms of the tax system of Ukraine; expect major national and local taxes and fees;
• ability to be adaptive to the new unpredictable situations and to make the appropriate decisions.
Required prior and related subjects:
prerequisites: Strategic Management of Enterprise, Organization's activities planning
co-requisites: Infrastructure of Small and Medium Business
Summary of the subject:
The essence and peculiarities of marketing management in small and medium-sized business. Methodology of marketing management in small and medium-sized business. Analytic function of marketing management in small and medium-sized business. Market segmentation and positioning of products. Marketing planning of small and medium-sized enterprises. Organizing of marketing management in small and medium-sized business. Marketing control of small and medium-sized enterprises. Product range management in the system of marketing management. The pricing in the system of marketing management. Sales management of small and medium-sized enterprises. Marketing communications management of small and medium-sized enterprises.
Recommended Books:
1. Дубодєлова А.В. Маркетинговий менеджмент: Конспект лекцій для студентів денної та заочної форми навчання спеціальності 8.03060101 “Менеджмент організацій та адміністрування” / А.В. Дубодєлова, Л.С. Лісовська, О.В. Юринець. – Львів: Видавництво Львівської політехніки, 2013. – 89 с.
2. Біловодська О.А. Маркетинговий менеджмент: навч. посіб. / О.А. Біловодська. – К.: Знання, 2010. – 495 с.
3. Войчак А.В. Маркетинговий менеджмент: Підручник / А.В. Войчак; Державний вищий навчальний заклад «Київський національний економічний ун-т ім. Вадима Гетьмана». – К.: КНЕУ, 2009. – 336 с.
4. Маркетинговий менеджмент: Навч. посіб. / За заг. ред. М.І. Белявцева, В.Н. Воробйова. – К.: Центр навчальної літератури, 2006. – 407 с.
5. Менеджмент: навч. посіб. / [Г.Є. Мошек, М.М. Ковальчук, Ю.В. Поканєвич, та ін.]; за заг. редакція Г. Є. Мошека. – К. : Ліра-К, 2015. – 550 с.
6. Маркетинговий менеджмент: Навчальний посібник / Є.В. Крикавський, І.О. Дейнега, О.В. Дейнега, І.Ф. Лорві. Львів: Видавництво Львівської політехніки, 2014. – 380 с.
7. Осовська Г.В. Менеджмент : підручник / Г.В. Осовська, О.А. Осовський. - К. : Кондор-Видавництво, 2015. - 563 с
Assessment methods and criteria:
• written reports of laboratory works, oral quiz (30%)
• final examination: written form (70%)