Ви переглядаєте архівну версію офіційного сайту НУЛП (2005-2020р.р.). Актуальна версія: https://lpnu.ua

Innovative Support of Tourism Organization Competitiveness

Major: Management
Code of Subject: 7.073.02.E.72
Credits: 5
Department: Organizational Management
Lecturer: Tetiana Kulinich
Semester: 2 семестр
Mode of Study: денна
Learning outcomes:
- knowledge of scientific concepts, theories and methods necessary for the formation of an economic management system in the field of tourism in a highly competitive environment;
- skills to use modern methods and tools to form innovative strategies and to improve the competitiveness of tourism;
- skills to introduce new effective technologies for combination of "price" and "quality" criteria in the functioning of a tourism enterprise;
- ability to solve practical economic problems in the process of managing the competitiveness of innovative tourism organization, which provides the application of appropriate methods, tools and models.
Required prior and related subjects:
prerequisites:
corequisites: Organizing of Tourism Activity
Summary of the subject:
Competitiveness of the tourism organization as an economic concept. Competitiveness of the product (services) of the tourism organization and methods of its (their) evaluation. System-process approach to management of competitiveness of the tourism organization. Increasing the competitive potential of the tourism organization through innovative activities. Development of program to increase the competitiveness of innovative tourism organization. Implementation of innovative program to enhance the competitiveness of tourism organization and its monitoring.
Recommended Books:
1. Гуцол А.В. Інноваційні технології в туризмі: Навч. посібник. - Северодонецьк: ПП «Поліграф-Сервіс», 2015. - 343 с.
2. Бунич Г.А. Туристический продукт: теория, практика, инновационные аспекты: Монография / Г.А. Бунич, В.А. Старцев. - М.: Союз-Пресс, 2012. - 236 с.
3. Любіцева О.О. Ринок туристичних послуг (геопросторові аспекти) [Текст] / О.О.Любіцева. - К.: "Альтерпрес", 2003. - 436 с.
4. Мальська М.П., Худо В.В. Туристичний бізнес: теорія і практика. Навч. пос. [Текст] / М.П.Мальська, В.В.Худо. - К.: Центр учбової літератури, 2007. - 424 с.
5. Хулей Г. Маркетинговая стратегия и конкурентное позиционирование / Г. Хулей, Дж. Сондерс, Н. Пирси / Пер. с англ. – Днепро: Баланс Бизнес Букс, 2005. – 800 с.
6. Ушаков Д.С. Прикладной туроперейтинг. - М.: ИКЦ «МарТ», Ростов н/Д: Издательский центр «МарТ», 2010. - 416 с.
7. Заячковська, Г. А. Маркетинг міжнародних туристичних послуг: монографія / Г. А. Заячковська. – Тернопіль : Економічна думка ТНЕУ, 2011. – 394 с.
8. Нова парадигма маркетингу підприємств в умовах глобалізації : монографія ; за наук. ред. М. Я. Матвіїва, О. М. Сохацької. – Тернопіль : ТНЕУ, 2013. – 416 с.
9. Туризм як національний пріоритет: колективна монографія за ред. І.М. Писаревського. – Х. ХНАМГ, 2010. – 284 c.
10. Скрипко Т.О. Менеджмент готельно-ресторанного господарства: Навчальний посібник / Т.О. Скрипко, О.О. Ланда. - Львів: Видавництво ЛКА, 2012. - 300 с.
Assessment methods and criteria:
• written reports of laboratory works, oral quiz, upcoming tests (only for distance learning students) (40%)
• final examination: written - oral form (60%)

Innovative Support of Tourism Organization Competitiveness (курсова робота)

Major: Management
Code of Subject: 7.073.02.E.75
Credits: 2
Department: Organizational Management
Lecturer:
Semester: 2 семестр
Mode of Study: денна
Learning outcomes:
Required prior and related subjects:
Summary of the subject:
Recommended Books:
Assessment methods and criteria: