Ви переглядаєте архівну версію офіційного сайту НУЛП (2005-2020р.р.). Актуальна версія: https://lpnu.ua

Organization of Tourism Activities

Major: Management
Code of Subject: 7.073.02.E.73
Credits: 4
Department: Organizational Management
Lecturer: Tetiana Kulinich
Semester: 2 семестр
Mode of Study: денна
Learning outcomes:
- ability to demonstrate knowledge and understanding of the theoretical and applied foundations for the implementation of innovative processes, their organizational, resource, legal and management support;
- skills to integrate and to apply the obtained theoretical knowledge in practice to solve management problems in the field of innovation;
- skills to develop, to evaluate and to justify the innovative development of enterprises (organizations, institutions) in a dynamic internal and unstable external environment and to determine the optimal structure of resources for their implementation;
- ability to responsibly treat the work performed, to make decisions independently, to achieve the set goals in accordance with the requirements of professional ethics.
Required prior and related subjects:
prerequisites:
corequisites: Innovative maintenance of competitiveness of the tourism organization
Summary of the subject:
Essence and socio-economic categories of tourism. Tourism resources and tourism zoning. Regulation of tourism activities. Organizational bases of tourism activity. Formation of a tourist product. Promotion and implementation of the tourist product. Accommodation and food services in tourism. Transportation in tourism. Excursion service in tourism. Safety of tourist travel and tourism formalities.
Recommended Books:
1. Організування туристичної діяльності: навч. посібник / О.Є. Кузьмін, А.В. Дубодєлова, І.Я. Кулиняк, Х.Ю. Малкуш. – Львів: Видавництво Львівської політехніки, 2015. – 355 с.
2. Дурович А.П. Организация туризма / А.П. Дурович. – СПб.: Питер, 2009. – 320 с.
3. Качмарек Я. Туристический продукт. Замысел. Организация. Управление: учеб. пособ: пер. с польск. / Я Качмарек, А. Стасяк, Б. Володарчик. – М., 2008. – 280 с.
4. Кіптенко В.К. Менеджмент туризму: підруч. / В.К. Кіптенко – К.: Знання, 2010. – 502 с.
5. Кифяк В.Ф. Організація туризму: навч. посіб. / В.Ф. Кифяк. – Чернівці: Книги ХХІ, 2008. – 344 с.
6. Любіцева О.О. Туристичні ресурси України: навч. посіб. / О.О. Любіцева, Є.В. Панкова, В.Г. Стафійчук. – К.: Альтпрес, 2007. – 369 с.
7. Мальська М.П. Основи туристичного бізнесу: навч. посіб. / М.П. Мальська, В.В. Худо, В.І. Цибух. – К.: Центр навчальної літератури, 2004. – 272 с.
8. Мармуль Л.О. Організаційно-економічний механізм функціонування туристично-рекреаційних підприємств: монографія / Л.О. Мармуль, О.А. Сарапіна. – К.: ННЦІАЕ, 2006. – 182 с.
9. Ткаченко Т.І. Сталий розвиток туризму: теорія, методологія, реалії бізнесу: монографія – 2е вид., випр. та доповн. / Т.І. Ткаченко - К.: КНТЕУ, 2009. – 463 с.
10. Новини туристичної індустрії [Електронний ресурс]. – URL: http://www.tourismnews.com.ua
11. Офіційний сайт Державного агентства України з туризму та курортів [Електронний ресурс]. – URL: www.tourism.gov.ua.
12. Туристичний сайт Львівщини [Електронний ресурс]. – URL: http://www.tour.lviv.ua.
Assessment methods and criteria:
written reports of laboratory works and practice sessions, oral quiz, upcoming tests (only for distance learning students) (40%)
• final examination: written - oral form (60%)