Ви переглядаєте архівну версію офіційного сайту НУЛП (2005-2020р.р.). Актуальна версія: https://lpnu.ua
Теорія хімічних реакцій і реакторів
Спеціальність: Хімічні технології та інженерія
Код дисципліни: 6.161.08.E.200
Кількість кредитів: 4
Кафедра: Органічна хімія
Лектор: проф. Самарик Володимир Ярославович
Семестр: 6 семестр
Форма навчання: денна
Результати навчання:
• Знання стехіометрії складних (паралельних, послідовних та послідовно- паралельних ) . Вміння складати систему рівнянь матеріального балансу для складних реакцій. Записувати для складних реакцій формули розрахунку конверсії реакції, селективності та виходу продукту реакції.
• Вміння записувати систему диференційних рівнянь для ключових компонтів реакції та володіння основними методами вирішення цієї системи;
• Володіння теорією основних елементарних реакцій;
• Володіння теорією гомогенного та ферментативного каталізу;
• Знання механізмів реакцій, що реалізуються в технологічному процесі;
• Знання основних типів реакторів та закономірностей перебігу складних реакцій в кожному з них; вміння вибирати тип реактора для реалізації складної реакції з максимальним виходом основного продукту;
• Вміння складати математичну модель перебігу складної реакції з врахуванням типу реактора;
• Знання стехіометрії складних (паралельних, послідовних та послідовно- паралельних ) . Вміння складати систему рівнянь матеріального балансу для складних реакцій. Записувати для складних реакцій формули розрахунку конверсії реакції, селективності та виходу продукту реакції.
• Вміння записувати систему диференційних рівнянь для ключових компонтів реакції та володіння основними методами вирішення цієї системи;
• Володіння теорією основних елементарних реакцій;
• Володіння теорією гомогенного та ферментативного каталізу;
• Знання механізмів реакцій, що реалізуються в технологічному процесі;
• Знання основних типів реакторів та закономірностей перебігу складних реакцій в кожному з них; вміння вибирати тип реактора для реалізації складної реакції з максимальним виходом основного продукту;
• Вміння складати математичну модель перебігу складної реакції з врахуванням типу реактора;
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни:
• Загальна, неорганічна та органічна хімія;
• Фізична хімія;
• Основи математичного аналізу та диференціального та інтегрального числення.
• Фізична хімія;
• Основи математичного аналізу та диференціального та інтегрального числення.
Короткий зміст навчальної програми:
Теорія хімічних реакцій. Поняття елементарних хімічних реакцій та їх механізмів. Складні хімічні реакції. Способи опису складних хімічних реакцій. Створення математичної моделі складної хімічної реакції. Теорія каталізу. Основні закономірності каталітичних реакцій. Гомогенний каталіз. Теорія реакторів. Матеріальний та тепловий баланс РІВ, РІЗ, РІЗ-п, КРІЗ. Закономірності перебігу складних хімічних реакцій в реакторах різного типу. Методика вибору оптимального типу реактора.
Рекомендована література:
1. З.Г.Піх, Теорія хімічних процесів органічного синтезу. -- Львів.: Видавництво Національного університету «Львівська політехніка», 2002, --396 с
2. В.М.Жизневський, З.Г.Піх, Каталіз, теоретичні основи та практичне застосування. – К.: ІЗМН, 1997. – 192 с.
3. Г.М. Панченков, В.П.Лебедев. Химическая кинетика и катализ. – М.: Химия, 1985. 592 с.
4. А.С.Днепровский, Т.И. Темникова. Теоретические основы органической химии. –Л.: Химия, 1991. – 560 с.
5. О.Левеншпиль. Инженерное оформление химических процессов. – М.: Химия, 1969. – 624 с.
2. В.М.Жизневський, З.Г.Піх, Каталіз, теоретичні основи та практичне застосування. – К.: ІЗМН, 1997. – 192 с.
3. Г.М. Панченков, В.П.Лебедев. Химическая кинетика и катализ. – М.: Химия, 1985. 592 с.
4. А.С.Днепровский, Т.И. Темникова. Теоретические основы органической химии. –Л.: Химия, 1991. – 560 с.
5. О.Левеншпиль. Инженерное оформление химических процессов. – М.: Химия, 1969. – 624 с.
Методи і критерії оцінювання:
• Поточний контроль – 40%
• Письмовий контроль (контрольна робота) – 20%
• Підсумковий контроль (60 %, контрольний захід, залік)
• Письмовий контроль (контрольна робота) – 20%
• Підсумковий контроль (60 %, контрольний захід, залік)