Ви переглядаєте архівну версію офіційного сайту НУЛП (2005-2020р.р.). Актуальна версія: https://lpnu.ua
Основи теорії мовної комунікації
Спеціальність: Філологія
Код дисципліни: 6.035.01.E.91
Кількість кредитів: 4
Кафедра: Прикладна лінгвістика
Лектор: ст. викл. Роксолана Зіновіївна Назарчук
Семестр: 4 семестр
Форма навчання: денна
Результати навчання:
Вивчення навчальної дисципліни передбачає формування у студентів необхідних компетентностей:
загальних компетентностей: уміння спілкуватися усно та в письмовій формі рідною мовою; уміння застосовувати знання в практичних ситуаціях; знання та розуміння предметної області та розуміння фаху; уміння спілкуватися з нефахівцями однієї галузі; уміння думати абстрактно, аналізувати та синтезувати.
фахових компетентностей: здатності розуміти та уміло використовувати лінґвістичні, математичні та числові методи в професійній галузі; здатності опрацьовувати мовлення, зокрема розпізнавати, розуміти та синтезувати; здатності вільно орієнтуватись у складних соціокультурних обставинах, готовність обслуговувати не тільки інноваційні процеси, а й процеси комунікації у широкому розумінні; здатності вести комунікацію з колегами із професійної сфери щодо наукових досягнень як на загальному рівні, так і на рівні спеціалістів.
Засвоївши курс, студент повинен знати коло завдань і основні напрямки сучасної комунікативної лінґвістики; інструментарій комунікативної лінґвістики, засоби оптимізації комунікативної функції мови; проблеми організації засобів мови (мовного коду) у різноманітних типах спілкування;
уміти: застосовувати інструментарій комунікативної лінґвістики для оптимізації комунікативної функції мови; використовувати навички безконфліктного спілкування під час дискусій, ділових розмов, переговорів тощо; практично аналізувати комунікативні ситуації щоденного життя і на прикладах зразків текстів.
загальних компетентностей: уміння спілкуватися усно та в письмовій формі рідною мовою; уміння застосовувати знання в практичних ситуаціях; знання та розуміння предметної області та розуміння фаху; уміння спілкуватися з нефахівцями однієї галузі; уміння думати абстрактно, аналізувати та синтезувати.
фахових компетентностей: здатності розуміти та уміло використовувати лінґвістичні, математичні та числові методи в професійній галузі; здатності опрацьовувати мовлення, зокрема розпізнавати, розуміти та синтезувати; здатності вільно орієнтуватись у складних соціокультурних обставинах, готовність обслуговувати не тільки інноваційні процеси, а й процеси комунікації у широкому розумінні; здатності вести комунікацію з колегами із професійної сфери щодо наукових досягнень як на загальному рівні, так і на рівні спеціалістів.
Засвоївши курс, студент повинен знати коло завдань і основні напрямки сучасної комунікативної лінґвістики; інструментарій комунікативної лінґвістики, засоби оптимізації комунікативної функції мови; проблеми організації засобів мови (мовного коду) у різноманітних типах спілкування;
уміти: застосовувати інструментарій комунікативної лінґвістики для оптимізації комунікативної функції мови; використовувати навички безконфліктного спілкування під час дискусій, ділових розмов, переговорів тощо; практично аналізувати комунікативні ситуації щоденного життя і на прикладах зразків текстів.
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни:
- пререквізит: «Вступ до мовознавства», «Основи прикладної лінґвістики», «Сучасна англійська / німецька / японська мова ч.1-3»
- кореквізит: «Сучасна англійська / німецька / японська мова ч.4»
- кореквізит: «Сучасна англійська / німецька / японська мова ч.4»
Короткий зміст навчальної програми:
Комунікативна лінґвістика як наука і навчальна дисципліна. Природа спілкування і комунікації. Компоненти комунікації. Форми мовного спілкування. Породження та сприйняття мовлення як основа комунікації. Складові комунікативного акту, пов’язані з мовним кодом. Мовленнєвий жанр і акт як складові дискурсу. Складові комунікації, пов’язані з риторикою мовлення і ситуацією спілкування.
Рекомендована література:
Бацевич Ф.С. Основи комунікативної лінґвістики / Ф. С. Бацевич. – К.: Академія, 2009. – 376 с.
Почепцов Г.Г. Теория коммуникации / Г. Г. Почепцов. – М.: Ваклер, 2001. – 656 с.
Селіванова О.О. Основи теорії мовної комунікації / О. О.Селіванова. – Черкаси: вид-во Чабаненка Ю.Я., 2011. – 350 с.
Yule G. Pragmatics. – Oxford: Oxford UP, 2007. – 138 p.
Почепцов Г.Г. Теория коммуникации / Г. Г. Почепцов. – М.: Ваклер, 2001. – 656 с.
Селіванова О.О. Основи теорії мовної комунікації / О. О.Селіванова. – Черкаси: вид-во Чабаненка Ю.Я., 2011. – 350 с.
Yule G. Pragmatics. – Oxford: Oxford UP, 2007. – 138 p.
Методи і критерії оцінювання:
поточний контроль (50%): усне опитування лекційного та самостійно опрацьованого матеріалу (30%), захист реферату (20%)
- підсумковий контроль (50%): письмова залікова контрольна робота
- підсумковий контроль (50%): письмова залікова контрольна робота