Ви переглядаєте архівну версію офіційного сайту НУЛП (2005-2020р.р.). Актуальна версія: https://lpnu.ua

Quality Management

Спеціальність: Management
Код дисципліни: 6.073.01.E.107
Кількість кредитів: 4
Кафедра: Organizational Management
Лектор: Ihor Hrybyk, Nataliya Smolinska
Семестр: 7 семестр
Форма навчання: заочна
Результати навчання:
1. basic knowledge of basic sciences, the historical development, economics, management and law, basic philosophical categories and general scientific methods;
2. basic knowledge of classical and modern approaches to management, principles, laws, functions;
3. to use acquired knowledge and understanding to identify, formulate and solve management problems of enterprises and organizations using known methods.
4. to think systematically and to use creativity to form innovative ideas in the enterprises and organizations management.
5. to search for information from various sources to meet the challenges of effective management of undertakings in a market economy.
6. ability to work out research - based recommendations for effective human resources using by business entities.
7. ability to be critical and self-critical for understanding the factors, that have a positive or negative impact on communication process, and the ability to identify and consider these factors in specific communication situations.
8. ability to critically assess the obtained performance results and reasonably defend made decisions.
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни:
prerequisites: Operational Management,
Business Management
Короткий зміст навчальної програми:
Quality as an economic category and facility management. Quality management based on ISO standards and the principles of TQM. Formation of the product. The quality of the product, manufacturing and service industries. Monitoring and evaluation capacity. Cost management to ensure quality. Motivating staff as a tool for quality management. Effect of changes in quality management.
Рекомендована література:
1. Вакуленко А.В. Управління якістю: Навч.-метод. посіб. для самост. вивч. дисц. — К.: КНЕУ, 2004. — 167 с.
2. Гличев А.В. Основи управлення качеством продукции. — 2-е изд. — М.:РИА "Стандартьі и качество", 2001. — 425 с.
3. Койфман Ю.І., Герус О.В., Кисельова Т.М. та ін. Міжнародна стандартизація та сертифікація систем якості: Довідник. — К.; Л.: ТК-93 "Управління якістю та забезпечення якості", 1995. — 260 с.
4. Шаповал М.І. Основи стандартизації, управління якістю і серифікації:Підручник. — 3-тє вид., перероб. і доп. — К.: Європ. ун-т фінансів, інформ.систем менеджм. і бізнесу, 2000. — 174 с.
Методи і критерії оцінювання:
• practical tasks completion, oral quiz (30%)
• final examination (differentiated test): written form (70%)

Quality Management

Спеціальність: Management
Код дисципліни: 6.073.07.E.227
Кількість кредитів: 4
Кафедра: Marketing and Logistics
Лектор:
Семестр: 7 семестр
Форма навчання: заочна
Результати навчання:
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни:
Короткий зміст навчальної програми:
Рекомендована література:
Методи і критерії оцінювання: