Ви переглядаєте архівну версію офіційного сайту НУЛП (2005-2020р.р.). Актуальна версія: https://lpnu.ua

Market Research

Спеціальність: Management
Код дисципліни: 6.073.01.E.114
Кількість кредитів: 4
Кафедра: Organizational Management
Лектор: Bespalyuk Khrystyna
Семестр: 8 семестр
Форма навчання: заочна
Результати навчання:
1. To use acquired knowledge and understanding to identify, formulate and solve management problems of enterprises and organizations using known methods.
2. To think systematically and to use creativity to form innovative ideas in the enterprises and organizations management.
3. To search for information from various sources to meet the challenges of effective management of undertakings in a market economy.
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни:
prerequisites: Marketing reserches; Statistics .
co-requisites: Modeling of business processes Dynamics
Короткий зміст навчальної програми:
Characteristics of the market for industrial products. Characteristics of the market for goods of final consumption. Studying the consumer behavior of the market actors. Forecasting the purchasing power of buyers. Methods of markets research. Methods of research of the market for innovations. Studying the customers’ response to the introduction of new output and removal of obsolete goods (services) from the market. Studying the product life cycle.
Рекомендована література:
1) Маркетинг. Менеджмент. Інновації: Монографія / за ред.. д.е.н., проф. С.М. Ілляшенка. – Суми: ТОВ «Папірус», 2010. – 624 с.
2) Мельников С.В. Маркетингові стратегії в умовах інформаційної та цінової асиметрії: Монографія. – Одеса: ОНМУ, 2015. – 107 с.
3) Маркетингові дослідження: підручник : [Електронний ресурс] / Т.Б. Решетілова, С.М. Довгань ; М-во освіти і науки України, Нац. гірн. ун-т. – Електрон. текст. дані. – Дніпропетровськ : НГУ, 2015. – 357 с. – Режим доступу : http://nmu.org.ua.
Методи і критерії оцінювання:
- written reports of laboratory works, oral quiz (30%)
- final examination: written- oral form (70%)