Ви переглядаєте архівну версію офіційного сайту НУЛП (2005-2020р.р.). Актуальна версія: https://lpnu.ua
ОсвітаКаталог освітніх послуг
Музейна, пам'яткоохоронна діяльність і культурний туризм
Навчальна дисципліна
Професійна етика
Спеціальність: Музейна, пам'яткоохоронна діяльність і культурний туризм
Код дисципліни: 6.027.03.E.89
Кількість кредитів: 6
Кафедра: Історія, музеєзнавство і культурна спадщина
Лектор: Панас Н.Б., асистент
Семестр: 6 семестр
Форма навчання: денна
Результати навчання:
Підготовлений фахівець повинен володіти такими компетентностями:
- Здатність аналізувати і оцінювати проблеми у різних аспектах музеєзнавства, пам’яткознавства і культурного туризму та пропонувати науково аргументовані рішення, враховуючи цілісний, багато перспективний, міждисциплінарний, аксіологічний підходи до розуміння й інтерпретації культурного надбання
- Визначати й осмислювати вплив соціального, культурного, політичного і етичного контекстів, умов та чинників у професійній діяльності;
- Здатність діяти соціально-відповідально і свідомо відповідно до розуміння тенденцій розвитку музейної, пам’яткохоронної та туристичної галузей;
- Знання етичних норм, правил та обов’язків у професійній сфері, затверджених в національному законодавстві й дотримання їх у професійній діяльності.
- Здатність аналізувати і оцінювати проблеми у різних аспектах музеєзнавства, пам’яткознавства і культурного туризму та пропонувати науково аргументовані рішення, враховуючи цілісний, багато перспективний, міждисциплінарний, аксіологічний підходи до розуміння й інтерпретації культурного надбання
- Визначати й осмислювати вплив соціального, культурного, політичного і етичного контекстів, умов та чинників у професійній діяльності;
- Здатність діяти соціально-відповідально і свідомо відповідно до розуміння тенденцій розвитку музейної, пам’яткохоронної та туристичної галузей;
- Знання етичних норм, правил та обов’язків у професійній сфері, затверджених в національному законодавстві й дотримання їх у професійній діяльності.
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни:
СК 1.5.. Історія та основи музейної справи
ВБ 2.2. Державне управління та правове регулювання галузі
СК 1.6. Основи професійної комунікації
ВБ 2.2. Державне управління та правове регулювання галузі
СК 1.6. Основи професійної комунікації
Короткий зміст навчальної програми:
Предмет і завдання навчальної дисципліни. Теоретичні засади етики як соціокультурного феномену. Ретроспектива розвитку етики. Філософсько-історична сутність етики. Загальна характеристика моралі. Професійна етика і професійна мораль. Особливості виникнення та функціонування морально-професійних кодексів та прикладних професійних етик. Корпоративна культура. Етика ділового спілкування у професійній сфері. Етика і професіоналізм музейного працівника. Кодекс музейної етики. Актуальні питання професійної етики музейних працівників у ХХІ ст. Специфіка імплементації та функціонування експозиційної етики в професійній діяльності працівника у сфері збереження історико-культурної спадщини. Професійна культура та етика в туристичній діяльності. Культурна спадщина і сталий розвиток суспільства.
Рекомендована література:
1. Арістотель. Нікомахова етика. - К.: Аквілон-Плюс, 2002. 480 с.
2. Sally Yerkovich. A Practical Guide to Museum Ethics Reprint Edition. Rl; Reprint edition. 2016. - 244 p.
3. Julia Courtney. The Legal Guide for Museum Professionals. Rl publisher. 2015 - 316 p.
4. Museums, Ethics and Cultural Heritage. 1st Edition. Edited by ICOM. 2017. - 410 p.
5. Robin W. Lovin. Writing a Museum Code of Ethics. Washington, DC: American Association of Museums, 1993.
6. Professional Ethics. Професійна етика: практ. завдання з розв. навичок усного мовлення англ. мовою для студ. усіх спец. / Нац. ун-т Львів. політехніка; укл.: Н.М. Водарська та ін. – Л., 2006. – 44 с.
7. Малахов В.А. Етика спілкування: навчальний посібник /В.А.Малахов. - К.: Либідь, 2006. – 400 с.
8. Палеха Ю.І., Леміш Н.О. Етика ділових відносин: навчальний посібник /Ю.І.Палеха, Н.О.Леміш. – Киів: Кондор, 2008. - 356 с.
9. Сичивиця О.М. Наука, мораль і моральний кодекс вченого /О.М.Сичевиця - Львів: УкрДЛТУ, 1999. – 123 с.
10. Управление музеем: практическое руководство ЮНЕСКО /Ред. Патрика Дж. Бойлана. - Париж: ЮНЕСКО, 2004. – 96 с.
11. Психология и этика делового общения: учебник /Ред. В.Н. Лавриненко. - М.: Культура и спорт, ЮНИТИ, 1997. - 279 с.
12. Палеха Ю.І. Ключі до успіху, або організаційна та управлінська культура /Ю.І.Палеха. - К. : ЕУФІСМБ, 2000. - 211 с.
13. Канке В.А. Сучасна етика: підручник /В.А. Канке. - М .: «Омега-Л», 2007. - 394 с.
14. Де Джордж Р. Т. Деловая этика. В 2 т. / Пер. с англ. Р. И. Столпера.- СПб.-М.: "Прогресс", 2001. – 112 с.
2. Sally Yerkovich. A Practical Guide to Museum Ethics Reprint Edition. Rl; Reprint edition. 2016. - 244 p.
3. Julia Courtney. The Legal Guide for Museum Professionals. Rl publisher. 2015 - 316 p.
4. Museums, Ethics and Cultural Heritage. 1st Edition. Edited by ICOM. 2017. - 410 p.
5. Robin W. Lovin. Writing a Museum Code of Ethics. Washington, DC: American Association of Museums, 1993.
6. Professional Ethics. Професійна етика: практ. завдання з розв. навичок усного мовлення англ. мовою для студ. усіх спец. / Нац. ун-т Львів. політехніка; укл.: Н.М. Водарська та ін. – Л., 2006. – 44 с.
7. Малахов В.А. Етика спілкування: навчальний посібник /В.А.Малахов. - К.: Либідь, 2006. – 400 с.
8. Палеха Ю.І., Леміш Н.О. Етика ділових відносин: навчальний посібник /Ю.І.Палеха, Н.О.Леміш. – Киів: Кондор, 2008. - 356 с.
9. Сичивиця О.М. Наука, мораль і моральний кодекс вченого /О.М.Сичевиця - Львів: УкрДЛТУ, 1999. – 123 с.
10. Управление музеем: практическое руководство ЮНЕСКО /Ред. Патрика Дж. Бойлана. - Париж: ЮНЕСКО, 2004. – 96 с.
11. Психология и этика делового общения: учебник /Ред. В.Н. Лавриненко. - М.: Культура и спорт, ЮНИТИ, 1997. - 279 с.
12. Палеха Ю.І. Ключі до успіху, або організаційна та управлінська культура /Ю.І.Палеха. - К. : ЕУФІСМБ, 2000. - 211 с.
13. Канке В.А. Сучасна етика: підручник /В.А. Канке. - М .: «Омега-Л», 2007. - 394 с.
14. Де Джордж Р. Т. Деловая этика. В 2 т. / Пер. с англ. Р. И. Столпера.- СПб.-М.: "Прогресс", 2001. – 112 с.
Методи і критерії оцінювання:
рейтингове оцінювання за 100-бальною системою: поточний контроль – 50 балів (опитування. презентації, відповіді усні, письмові); підсумковий контроль – 50 балів