Ви переглядаєте архівну версію офіційного сайту НУЛП (2005-2020р.р.). Актуальна версія: https://lpnu.ua

Стратегічні комунікації у міжнародних відносинах

Спеціальність: Міжнародні відносини
Код дисципліни: 6.291.01.O.17
Кількість кредитів: 5
Кафедра: Політологія та міжнародні відносини
Лектор: к.політ.н., доцент Ільницька Уляна Вікторівна.
Семестр: 3 семестр
Форма навчання: заочна
Результати навчання:
У результаті вивчення модуля студент повинен :
Знати:
Специфіку та особливості здійснення стратегічних комунікацій у міжнародних відносинах; форми та механізми здійснення міжнародних комунікацій; види та типи зовнішньополітичних комунікативних технологій; роль та функції інформаційно-комунікативних підрозділів державних органів зовнішніх зносин у реалізації стратегічних комунікацій. Особливості інноваційних зовнішньополітичних комунікацій та інтернет-технологій у міжнародних відносинах; комунікативні технології Е-дипломатії та дипломатії соціальних мереж. Види, типи та особливості функціонування міжнародної інформації у системі міжнародних стратегічних комунікацій. Особливості, напрями, форми та механізми здійснення інформаційно-аналітичної та аналітико--прогностичної діяльності у стратегічних міжнародних комунікаціях; сутність інформаційно-аналітичних технологій у системі міжнародних комунікацій; специфіку здійснення інформаційно-аналітичної, аналітико-прогностичної, роз’яснювальної та комунікативної діяльності. Особливості, цілі, напрями, форми та механізми здійснення міжнародних стратегічних зовнішньополітичних PR-комунікацій та зв’язків з громадськістю (Паблік рилейшнз); специфіку PR-діяльності зовнішньополітичних інститутів держави та суб’єктів світового політичного процесу. Сутність і особливості медіа-комунікацій та медіа дипломатії у системі міжнародних відносин; особливості сучасних інформаційних та медіа-технологій у стратегічних міжнародних комунікаціях. Основні напрями, форми та механізми реалізації «Політики М’якої сили» (Soft Power) у системі стратегічних міжнародних комунікацій. Особливості, специфіку та механізми здійснення громадської та культурної дипломатії, як основних форм реалізації політики «М’якої сили» у стратегічних міжнародних комунікаціях. Сутність іміджевих та бренд-комунікацій у міжнародних відносинах; механізми формування іміджу та бренду держав у міжнародному інформаційному просторі; технології іміджевої дипломатії у сучасних міжнародних комунікаціях. Особливості рекламних комунікацій та рекламних стратегій у політичній сфері та міжнародних відносинах. Різновиди та особливості підготовки інформаційно-аналітичних документів у практиці міжнародних стратегічних комунікацій. Основні напрями та механізми реалізації стратегічних комунікацій сучасними державами та міжнародними організаціями. Специфіку та особливості української практики застосування зовнішньополітичних комунікативних технологій.
Вміти:
Застосовувати отримані теоретичні знання на практиці при здійсненні інформаційно-комунікативної міжнародної діяльності; розробляти стратегії реалізації міжнародних комунікацій та обирати оптимальні зовнішньополітичні комунікативних технології; застосовувати інформаційно-комунікаційний інструментарій при формуванні стратегій міжнародних комунікацій; аналізувати сучасні стратегічні комунікації суб’єктів міжнародних відносин та оцінювати ступінь їх ефективності й результативності; організовувати інформаційно-комунікативну, інформаційно-аналітичну та аналітико-прогностичну діяльність владних інститутів; застосовувати сучасні інноваційні інформаційні та Інтернет-технології при здійсненні міжнародних комунікацій; розробляти стратегію застосування комунікативних технологій Е-дипломатії (віртуальної (мережевої) дипломатії), дипломатії соціальних мереж; аналізувати WEB-сайти суб’єктів міжнародних відносин, визначати ступінь їх ефективності; розробляти стратегію застосування технологій міжнародних Паблік Рилейшнх (PR) та зв’язків з громадськістю; аналізувати та розробляти стратегії медіа-комунікацій та медіа-дипломатії із застосуванням інформаційних та медіа-технологій; формувати й аналізувати стратегії іміджевих, бренд- та рекламних комунікацій у міжнародних відносинах; аналізувати міжнародну та українську практику здійснення стратегічних зовнішньополітичних комунікацій .
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни:
• Пререквізити: Політологія, Теорія міжнародних відносин
• Кореквізити: Практикум з політичних комунікацій..
Короткий зміст навчальної програми:
Стратегічні комунікації та інформаційно-комунікативна діяльність у сучасній системі міжнародних відносин. Інноваційні стратегічні зовнішньополітичні комунікації та Інтернет-технології у міжнародних відносинах. Інформаційно-аналітична та аналітико--прогностична діяльність у стратегічних міжнародних комунікаціях. Інформаційно-аналітичні та аналітико-прогностичні технології у стратегічних міжнародних комунікаціях. Інформація у системі cтратегічних міжнародних комунікацій. Типи та види міжнародної інформації. Медіа-комунікації та медіа-дипломатія у сучасній системі міжнародних відносин. PR-комунікації та зв’язки з громадськістю (Паблік рилейшнз) у системі стратегічних політичних та міжнародних комунікацій. Міжнародні зовнішньополітичні PR-комунікації (Паблік рилейшнз) та зв’язки з громадськістю. Міжнародний PR та міжнародна PR-практика. Політика «М’якої сили» (Soft Power) у сучасній системі міжнародних комунікацій: сутність, особливості, форми, канали та механізми реалізації. Громадська дипломатія як форма реалізації політики «М’якої сили» та елемент (складова) системи стратегічних комунікацій у міжнародних відносинах. Культурна дипломатія як форма реалізації політики «М’якої сили» та елемент (складова) системи стратегічних комунікацій у міжнародних відносинах. Іміджеві та бренд комунікації. Іміджева дипломатія у стратегічних міжнародних комунікаціях. Рекламні комунікації та рекламні стратегії у політичній сфері та міжнародних відносинах. Інформаційно-аналітичні документи у практиці міжнародних комунікацій.
Рекомендована література:
1. Бебик В.М. Інформаційно-комунікаційний менеджмент у глобальному суспільстві: психологія, технології, техніка паблік рилейшнз: Монографія / В.М. Бебік. – К.: МАУП, 2005. – 440с.
2. Городецька О.М. Міжнародна інформація. Навчальний посібник для вищих навчальних закладів / О.М. Городецька. – Київ, МІЛП, 2001. – 165с.
3. Гупаловська В. Психологія реклами / В. А. Гупаловська. – Львів: Видавничий центр ЛНУ ім.. І.Франка, 2010. – 384с.
4. Гуцал С. Публічна дипломатія та стратегічні комунікації: визначення концептуальних основ [Електронний ресурс]. – Режим доступу: http://journals.iir.kiev.ua/index.php/pol_n/article/viewFile/2769/2473;
5. Дубов Д.В. Стратегічні комунікації: проблеми концептуалізації та практичної реалізації / Д.В.Дубов //Стратегічні пріоритети. Серія: Політика. –2016. –No4(41). –С.9–23.
6. Європейські комунікації. Посібник / Макаренко Є.А., Ожеван М.А., Тихомирова Є.Б., Рижков М.М. та ін. – К., 2006.
7. Європейські комунікації: Монографія. – К.: Центр вільної преси, 2007. – 536 с.
8. Запорожець О.Ю. Кризові комунікації у міжнародних відносинах. Навчальний посібник / О.Ю.Запорожець. – К. : ІМВ, 2009. –75с.
9. Інформаційна безпека держави у контексті протидії інформаційним війнам: Навчальний посібник // За заг. ред. В. Б. Толубка. – К.: НАОУ, 2004. – 315 с.
10. Інформаційна безпека: контрманіпулятивні стратегії. Навч. посібник /Макаренко Є.А., Ожеван М.А., Рижков М.М. та ін. – К., 2009.
11. Інформаційно-аналітичне забезпечення зовнішньополітичних інтересів України / Макаренко Є.А., Тихомирова Є.Б., Рижков М.М. та ін. – К., 2006.
12. Макаренко. Є.А. Віртуальна дипломатія. Підручник / Є.А.Макаренко, Н.О. Піпченко – К., Центр вільної преси, 2010. – 302с.
13. Макаренко Є.А. Європейська інформаційна політика / Є.А.Макаренко – К. : Наша культура і наука, 2000. – 368 с.
14. Макаренко Є.А. Інформаційно-аналітичне забезпечення зовнішньополітичних інтересів України (у співавт.). – К., 2006.
15. Макаренко Є.А. Міжнародні інформаційні відносини / Є.А.Макаренко – К.: Наша культура і наука, 2002. – 452 с.
16. Міжнародна інформація : навч. посібн. / М.П.Требін, І.О. Поліщук, Н.П. Осипова та ін.; за ред.. М.П. Требіна. – Х.:Право, 2014. – 336с.
17. Почепцов Г.Г. Інформаційна політика / Г.Г. Почепцов, С.А. Чукут – К.: Знання, 2006. – 663с.
18. Почепцов Г.Г. Коммуникативные технологии ХХ века / Г.Г. Почепцов, – М., 1999.
19. Стратегічні комунікації в міжнародних відносинах: Монографія. Київ: Вадекс, 2019 – 442 с. (Серія «Комунікації ХХІ століття»)
20. PR в органах державної влади та місцевого самоврядування: Монографія / За заг. ред В.М.Бебика, С.В. Куніцина. – К.; Симферополь: МАУП, 2003. – 240с.
21. Стратегічні комунікації: [Словник] / Т. В. Попова, В. А. Ліпкан / за заг. ред. В. А. Ліпкана. - К. : ФОП О. С. Ліпкан, 2016. - 400 с.
22. Сухорольська І. Заходи громадської дипломатії іноземних держав як засіб впливу на масову аудиторію в Україні / І. Сухорольська // Українська національна ідея. – 2014. – Вип.26. – С. 141-148.
23. Сухорольська І. Нова громадська дипломатія та особливості її реалізації у сучасних умовах / І. Сухорольська. // Українська національна ідея. – 2015. – Вип.27. – С. 136-143.
24. Сухорольський П.М. Поняття та сутність громадської дипломатії / П.М. Сухорольський , І.Ю. Місюк // Грані, 2011.—Вип № 1 (75), -- стор 170-180.
25. Тихомирова Є.Б. Паблік рилейшнз у глобалізованому світі / Є.Б. Тихомирова. -- К.: Наша культура і наука. 2004. – 489с.
26. Шевченко О.В. Державний брендінг в міжнародних відносинах:Навчальний посібник / О.В. Шевченко. – К., ІМВ., 2011. - 152 с.
27. Шевченко О.В. Європейська PR-практика: Посібник / О.В. Шевченко. – К.: ІМВ, 2006. – 162 с.
28. Шевченко О.В. Основи PR-практики (прикладний аспект): Посібник / О.В. Шевченко. – К.: Центр вільної преси, 2007. – 157 с.
29. Шевченко О.В. PR-технології в міжнародних відносинах (європейський досвід та перспективи України): Монографія / О.В. Шевченко.– К.: Центр вільної преси, 2003р. – 187с.
30. Шпига П.С. Міжнародні комунікації: Конспект лекцій / П.С. Шпига. – К.: Київський міжнародний університет, 2004. - 94 с.
31. Холод О.М. Комунікаційні технології : Підручник / О.М.Холод — К.: «Центр учбової літератури», 2013. – 212с.
Методи і критерії оцінювання:
• Поточний контроль (40%): усне опитування, практичні завдання, виступи на семінарах.
• Підсумковий контроль (60%): екзамен .