Ви переглядаєте архівну версію офіційного сайту НУЛП (2005-2020р.р.). Актуальна версія: https://lpnu.ua

Зовнішня політика зарубіжних країн (країни Північної та Латинської Америки, Африки, Океанії) (курсова робота)

Спеціальність: Міжнародні відносини
Код дисципліни: 6.291.01.E.92
Кількість кредитів: 2
Кафедра: Політологія та міжнародні відносини
Лектор: Доцент, кандидат політичних наук, доцент / Ю. Я. Тишкун /
Семестр: 7 семестр
Форма навчання: заочна
Результати навчання:
Внаслідок вивчення навчальної дисципліни студент повинен бути здатним продемонструвати такі результати навчання:
1. Здатність продемонструвати знання та розуміння вузькоспеціалізованих аспектів історичного розвитку системи міжнародних відносин та міжнародного порядку, актуальних процесів у сфері міжнародних відносин, зонішньої політики та суспільних комунікацій, місця України в сучасних інтеграційних процесах у місцевому, регіональному та глобальному контекстах.
Вивчення навчальної дисципліни передбачає формування та розвиток у студентів компетентностей:
загальних:
1. Здатність до абстрактного мислення, аналізу та синтезу;
2. Знання та розуміння предметної області та розуміння професійної діяльності;
3. Здатність вчитися і оволодівати сучасними знаннями та застосовувати їх у практичній діяльності;
4. Здатність до пошуку, оброблення та аналізу інформації із різних джерел, зокрема завдяки використанню інформаційних і комунікаційних технологій;
5. Вміння виявляти, ставити та вирішувати проблеми;
6. Уміння аргументувати вибір шляхів вирішення завдань професійного характеру, критично оцінювати отримані результати та обгрунтовувати прийняті рішення;
8. Здатність працювати як автономно, так і у команді;
9. Здатність до адаптації та дії в новій ситуації, зокрема в міжнародному контексті.
фахових:
1. Знання про природу, динаміку, принципи організації та історичі тенденції розвитку міжнародних відносин;
2. Здатність розуміти міжнародні відносини у різних контекстах, зокрема політичному, безпековому, правовому, економічному, суспільному, культурному та інформаційному;
3. Знання про природу, джерела та інститути зовнішньої політики держав;
4. Здатність самостійно досліджувати проблеми міжнародних ідносин, готувати та здійснювати публічну апробацію результатів досліджень;
5. Розуміння міжнародних інтеграційних процесів, головно на Європейському континенті, та місця в них України;
6. Знання та розуміння інтересів Украни на міжнародній арені;
7. Розуміння характеристик розвитку країн та регіонів, особливостей та закономірностей глобальних процесі та місця в них окремих держав;
8. Здатність використовувати на практиці теоретичні положення для аналізу конкретних сфер міжнародних відносин та тенденцій їх розвитку;
9. Уміння описувати об’єкти та аналізувати процеси і конкретні ситуації у сфері міжнародних відносин і зовнішньої політики крізь призму історичного та цивілізаційного підходів;
10. Здатність використосувати набуті знання та уміння для дослідження природи, джерел та інститутів зовнішньої політики держав, особливостей їх функціонування та взаємодій на основі компаративістського методу;
11. Розуміння глобалізації як тенденції розвитку міжнародних відносин, вміння аналізувати конкретні факти, явища, процеси та тенденції у сфері міжнародних взаємодій, світової та зовнішньої політик;
12. Знання історичних етапів розвитку міжнародних відносин, розуміння цивілізаційного та культурного їх вимірів;
13. вміння порівнювати особливості функціонування та взаємодій держав на міжнародній арені.
Результати навчання даної дисципліни деталізують такі програмні результати навчання:
1. Здатність продемонструвати знання та розуміння вузькоспеціалізованих аспектів історичного розвитку системи міжнародних відносин та міжнародного порядку, актуальних процесів у сфері міжнародних відносин, зовнішньої політики та суспільних комунікацій, місця України в сучасних інтеграційних процесах у місцевому, регіональному та глобальному контекстах;
2. Уміння обгрунтовувати та пояснювати актуальні процеси у сфері міжнародних відносин та зовнішньої політики на глобальному та регіональному рівнях;
3. Системно мислити та застосовувати творчі здібності до формування принципово нових ідей;
4. Оцінювати отримані результати та аргументовано захищати прийняті рішення;
5. Поєднувати теорію і практику, а також приймати рішення та виробляти стратегію діяльності для вирішення завдань спеціальності (спеціалізації) з урахуванням загальнолюдських цінностей, суспільних та державних інтересів;
6. Уміння аргументувати вибір механізмів розв’язання професійних задач, критичо оцінювати отримані результати та захищати прийняті рішення;
7. Здатність відповідально ставитись до виконуваної роботи та досягати поставленої мети із дотриманням вимог професійної етики.
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни:
Теорія міжнародних відносин

Зовнішня політика Пн. Америки
Міжнародні відносини та світова політика
Зовнішня політика країн країн Зх. Європи
Короткий зміст навчальної програми:
Перелік курсових робіт Формування та реалізація зовнішньої політики США. Формування та реалізація зовнішньої політики Канади. Формування та реалізація зовнішньої політики Мексики. Формування та реалізація зовнішньої політики Бразилії. Формування та реалізація зовнішньої політики Аргентини. Формування та реалізація зовнішньої політики Чилі. Формування та реалізація зовнішньої політики Венесуели. Формування та реалізація зовнішньої політики Колумбії. Формування та реалізація зовнішньої політики Перу. Формування та реалізація зовнішньої політики Болівії. Формування та реалізація зовнішньої політики Еквадору. Формування та реалізація зовнішньої політики острівних держав Карибського басейну. Формування та реалізація зовнішньої політики держав Центральної Америки. Формування та реалізація зовнішньої політики Австралії. Формування та реалізація зовнішньої політики Нової Зеландії. Формування та реалізація зовнішньої політики держав Тихого океану. Формування та реалізація зовнішньої політики держав транссахарської Африки. Формування та реалізація зовнішньої політики Марокко. Формування та реалізація зовнішньої політики Алжиру. Формування та реалізація зовнішньої політики Тунісу. Формування та реалізація зовнішньої політики Судану. Формування та реалізація зовнішньої політики держав регіону Сахари. Формування та реалізація зовнішньої політики ПАР. Формування та реалізація зовнішньої політики Нігерії. Формування та реалізація зовнішньої політики Кенії. Формування та реалізація зовнішньої політики Єгипту. Формування та реалізація зовнішньої політики Монако. Формування та реалізація зовнішньої політики Швейцарії. Формування та реалізація зовнішньої політики малих держав Атлантичного океану.
Рекомендована література:
1. Боришполец, К. П. Методы политических исследований / К. П. Боришполец. – М.: Аспект Пресс, 2005.
2. Внешняя политика в ХХI веке: вопросы теории и практики: Матер. научн. семин. / Под. ред. П. А. Цыганкова. – М.: КДУ, 2009. – 232 с.
3. Гайдуков Л. Ф. Міжнародні відносини та зовнішня політика (1980-2000 роки): Підручн. – К., Либідь, 2007. – 624 с.
4. Дюрозель Ж. Б. Історія дипломатії від 1919 року до наших днів / Ж. Б. Дюрозель ; пер. з фран. – К.: Основи, 1995. – 903 с.
5. Коппель О. А. Міжнародні відносини XX сторіччя. – К., 1999.
6. Косолапов Н. А. Внешняя политика и внешнеполитический процесс субъектов международных отношений // Мировая экономика и международные отношения. – 1999. – №3.
7. Мангейм Дж. Б. Политология. Методы исследования / Мангейм Дж. Б., Рич Р. К.; пер. с англ.; Предисл. А. К. Соколова. – М.: Весь Мир, 1997. – 544 с.
8. Хрусталев М. А. Основы теории внешней политики государства: Учебн. пособ. – М., 1984.
9. Эко У. Как написать дипломную работу. Гуманитарные науки: Учеб.-метод. пособ. / Эко Умберто; пер. с ит. Е. Костюкович. – М.: Книжный дом “Университет”, 2003. – 2-е изд. – 240 с.
Методи і критерії оцінювання:
Залік 100*
Розподіл балів у 100-бальній шкалі
Поточний контроль (ПК)
Разом за дисципліну 100

*Критеріями оцінювання керівником курсової роботи є:
- актуальність теми та поставлених в роботі завдань;
- аргументованість, чіткість, повнота та послідовність розкриття кожного питання плану, висновків і теми роботи в цілому;
- науковість стилю викладення;
- відсутність орфографічних та синтаксичних помилок;
- правильне оформлення роботи відповідно до стандартів та встановлених вимог.
Робота, в якій студентом самостійно обґрунтовано актуальність дослідження, чітко визначено мету, завдання, об’єкт та предмет дослідження, оцінено використані літературні джерела, використано сучасні методи дослідження, проведено комплексне дослідження проблеми, а результати дослідження мають практичне значення, оформлена відповідно до цих методичних рекомендацій, може бути оцінена на «відмінно».
Робота, в якій зроблено власне оцінювання використаних літературних джерел, самостійно проаналізовано підібраний матеріал, проведено комплексні дослідження, зроблено висновки та сформульовано пропозиції, але вони недостатньо аргументовані й самостійні, оформлена відповідно до цих методичних рекомендацій, може бути оцінена на «добре».
Курсова робота, в якій розкрито тему, прореферовані необхідні літературні джерела, проаналізовано відповідні інформаційні дані, проведено дослідження, сформульовано висновки без повного їх обґрунтування, оформлена відповідно до цих методичних рекомендацій, допускається до захисту, але не може бути оцінена вище, аніж на оцінку «задовільно».
Якщо студент у повному обсязі не виконав вимог на оцінку «задовільно», виставляється оцінка «незадовільно». Оцінка «незадовільно» також ставиться, якщо у роботі виявлено ознаки плагіату (списування, відсутність посилань чи переліку використаної літератури, рефератів з Інтернету).