Ви переглядаєте архівну версію офіційного сайту НУЛП (2005-2020р.р.). Актуальна версія: https://lpnu.ua
Зовнішня політика країн ЦСЄ та ПСЄ
Спеціальність: Міжнародні відносини
Код дисципліни: 6.291.01.O.62
Кількість кредитів: 5
Кафедра: Політологія та міжнародні відносини
Лектор: К.п.н., доцент Демчишак Руслан Богданович.
Семестр: 6 семестр
Форма навчання: заочна
Результати навчання:
У результаті вивчення модуля студент повинен :
знати історію зовнішньої політики країн ЦСЄ та ПСЄ у основні етапи розвитку міжнародних відносин ХХ ст.;. особливості зовнішньої політики різних країн ЦСЄ та ПСЄ у різні історичні періоди; цілі, інтереси та засоби країн ЦСЄ та ПСЄ як учасників міжнародних відносин в окреслений історичний період; специфіку зовнішньополітичних пріоритетів кожної країни ЦСЄ та ПСЄ у системі міжнародних відносин постбіполярного світу в умовах глобалізації.
вміти аналізувати явища та процеси у сфері міжнародних відносин та зовнішньої політики держав; визначати історичні типи міжнародного порядку; оцінювати відповідність процесів та дій учасників міжнародних відносин принципам міжнародного права; визначати чинники впливу на стан міжнародних відносин та його зміни; розрізняти декларативні та реальні інтереси держав; здійснювати аналіз причин кризових ситуацій у міжнародних відносинах і визначати заходи для їх подолання; визначати залежність регіональної політики від міжнародних відносин глобального масштабу.
знати історію зовнішньої політики країн ЦСЄ та ПСЄ у основні етапи розвитку міжнародних відносин ХХ ст.;. особливості зовнішньої політики різних країн ЦСЄ та ПСЄ у різні історичні періоди; цілі, інтереси та засоби країн ЦСЄ та ПСЄ як учасників міжнародних відносин в окреслений історичний період; специфіку зовнішньополітичних пріоритетів кожної країни ЦСЄ та ПСЄ у системі міжнародних відносин постбіполярного світу в умовах глобалізації.
вміти аналізувати явища та процеси у сфері міжнародних відносин та зовнішньої політики держав; визначати історичні типи міжнародного порядку; оцінювати відповідність процесів та дій учасників міжнародних відносин принципам міжнародного права; визначати чинники впливу на стан міжнародних відносин та його зміни; розрізняти декларативні та реальні інтереси держав; здійснювати аналіз причин кризових ситуацій у міжнародних відносинах і визначати заходи для їх подолання; визначати залежність регіональної політики від міжнародних відносин глобального масштабу.
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни:
Перереквізит: Регіональна та транскордонна співпраця, Геополітика та геостратегія.
- Коререквізит: ЄС у міжнародних відносинах, Глобалізація та глобальні проблеми сучасності.
- Коререквізит: ЄС у міжнародних відносинах, Глобалізація та глобальні проблеми сучасності.
Короткий зміст навчальної програми:
Країни ЦСЄ та ПСЄ: загальний огляд (Польща, Чехія, Словаччина, Угорщина, Румунія, Болгарія, Сербія, Хорватія, Словенія, Чорногорія, Македонія, Боснія і Герцеговина, Албанія, Греція). Становище країн ЦСЄ та ПСЄ на початку ХХ ст. Країни ЦСЄ та ПСЄ в роки Першої світової війни (становлення країн ЦСЄ та ПСЄ як суб’єктів міжнародних відносин). Зовнішня політика країн ЦСЄ та ПСЄ у міжвоєнний період ХХ ст.(країни ЦСЄ та ПСЄ у Версальсько-Вашингтонській системі міжнародних відносин). Країни ЦСЄ та ПСЄ у період Другої світової війни. Зовнішня політика країн ЦСЄ та ПСЄ у період визначення шляхів розвитку (1940-1950-ті рр.). Країни ЦСЄ та ПСЄ у форватері зовнішньої політики СРСР та спроби спротиву (країни ЦСЄ та ПСЄ у Ялтинсько-Потсдамській системі міжнародних відносин). Розпад біполярного світу та становлення самостійної зовнішньої політики країн ЦСЄ та ПСЄ. Країни ЦСЄ та ПСЄ у системі міжнародних відносин постбіполярного світу в умовах глобалізації: вибір зовнішньополітичних пріоритетів.
Рекомендована література:
• Дюрозель Ж..- Б. Історія дипломатії від 1919 р. до наших днів / Ж.- Б. Дюрозель. – К.: Основи, 2005. – 903 с.
• Марущак М. Й. Історія дипломатії ХХ століття: Курс лекцій / М. Й. Марущак. – Львів: Військовий інститут, 2000. – 403 с.
• Пронь С. В. Міжнародні відносини та зовнішня політика. 1914-1991 роки: Навчальний посібник. / С.В. Пронь. – Миколаїв: Вид-во МДГУ ім.. Петра Могили, 2009. – 140 с.
• Історія західних та південних слов’ян: ХХ ст. / [Є.П. Пугач, С.Ю. Страснюк, Р.М. Постоловський та ін. ] ; за ред. Пугача Є.П. – Харків : Око, 1998. – 464 с.
• Історія міжнародних відносин і зовнішньої політики : XX-початок XXI ст. : Навчальний посібник / [В.Ф. Салабай, І.Д. Дудко, В.Борисенко, М.П.Чуб]. – К.: КНЕУ, 2006. – 368 с.
• Зашкільняк Л. Історія Польщі: від найдавніших часів до наших днів / Л. Зашкільняк, М. Крикун. – Львів: ЛНУ ім. І. Франка, 2002. – 752 с.
• Яровий В. І. Новітня історія центральноєвропейських та Балканських країн XX століття : Підручник для ВУЗів / В.І. Яровий. – Київ: Генеза, 2005. – 814 с.
• Яровий В.І. Новітня історія країн Східної Європи в 40-ві – 90-і рр. ХХ ст. Курс лекцій : Навч.посібник / В.І. Яровий . – К.: Либідь, 1997. – 269 с.
• Марущак М. Й. Історія дипломатії ХХ століття: Курс лекцій / М. Й. Марущак. – Львів: Військовий інститут, 2000. – 403 с.
• Пронь С. В. Міжнародні відносини та зовнішня політика. 1914-1991 роки: Навчальний посібник. / С.В. Пронь. – Миколаїв: Вид-во МДГУ ім.. Петра Могили, 2009. – 140 с.
• Історія західних та південних слов’ян: ХХ ст. / [Є.П. Пугач, С.Ю. Страснюк, Р.М. Постоловський та ін. ] ; за ред. Пугача Є.П. – Харків : Око, 1998. – 464 с.
• Історія міжнародних відносин і зовнішньої політики : XX-початок XXI ст. : Навчальний посібник / [В.Ф. Салабай, І.Д. Дудко, В.Борисенко, М.П.Чуб]. – К.: КНЕУ, 2006. – 368 с.
• Зашкільняк Л. Історія Польщі: від найдавніших часів до наших днів / Л. Зашкільняк, М. Крикун. – Львів: ЛНУ ім. І. Франка, 2002. – 752 с.
• Яровий В. І. Новітня історія центральноєвропейських та Балканських країн XX століття : Підручник для ВУЗів / В.І. Яровий. – Київ: Генеза, 2005. – 814 с.
• Яровий В.І. Новітня історія країн Східної Європи в 40-ві – 90-і рр. ХХ ст. Курс лекцій : Навч.посібник / В.І. Яровий . – К.: Либідь, 1997. – 269 с.
Методи і критерії оцінювання:
- Поточний контроль (40 %): усне опитування, відповіді на семінарах, написання рефератів.
- Підсумковий контроль (60 % ): екзамен ( трьохрівневе тестування).
- Підсумковий контроль (60 % ): екзамен ( трьохрівневе тестування).