Ви переглядаєте архівну версію офіційного сайту НУЛП (2005-2020р.р.). Актуальна версія: https://lpnu.ua
Філософія
Спеціальність: Соціальні комунікації та інформаційна діяльність
Код дисципліни: 6.029.04.O.59
Кількість кредитів: 3
Кафедра: Філософія
Лектор: Повторева С.М.
д.філос.н., професор
Семестр: 4 семестр
Форма навчання: денна
Результати навчання:
Ознайомити студентів з ідеями та оригінальними текстами видатних представників світової та української філософії; зорієнтувати студентів щодо актуальних проблем сучасної філософії; сприяти засвоєнню студентами засобів філософського аналізу проблем людського життя та розвитку науки; продемонструвати глибоку спорідненість парадигм філософського мислення, наукової та художньої творчості.
У результаті вивчення модуля студент повинен:
знати:
- соціально-історичне призначення філософії та особливості побудови світоглядних знань;
- основні періоди розвитку світової та української філософії, час і передумови виникнення філософських парадигм;
- вихідні ідеї видатних представників світової та української філософії та їх життєву значущість;
- провідні проблеми сучасної філософії та орієнтуватись в їх змісті;
- значення основних філософських термінів.
вміти:
- співставляти та аналізувати переваги та недоліки певних філософських позицій;
- порівнювати частково наукові та філософські бачення певних проблем;
- якісно опрацювати вибрані уривки філософських першоджерел.
- вміти аналізувати проблеми життя із використанням філософських понять та категорій;
- формувати власну філософську позицію зі світоглядних питань;
- якісно опрацювати вибрані уривки філософських першоджерел.
У результаті вивчення модуля студент повинен:
знати:
- соціально-історичне призначення філософії та особливості побудови світоглядних знань;
- основні періоди розвитку світової та української філософії, час і передумови виникнення філософських парадигм;
- вихідні ідеї видатних представників світової та української філософії та їх життєву значущість;
- провідні проблеми сучасної філософії та орієнтуватись в їх змісті;
- значення основних філософських термінів.
вміти:
- співставляти та аналізувати переваги та недоліки певних філософських позицій;
- порівнювати частково наукові та філософські бачення певних проблем;
- якісно опрацювати вибрані уривки філософських першоджерел.
- вміти аналізувати проблеми життя із використанням філософських понять та категорій;
- формувати власну філософську позицію зі світоглядних питань;
- якісно опрацювати вибрані уривки філософських першоджерел.
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни:
історія світової та української культури.
- соціологія.
- соціологія.
Короткий зміст навчальної програми:
Філософія як інтелектуальна форма освоєння світу людиною, Філософія стародавнього світу, Філософія європейського середньовіччя та Відродження, Філософія Нового часу, Німецька класична філософія, Перехід від класичної філософії до некласичної, Філософія ХХ – початку ХХІ ст., Історія української філософії, Проблема буття у філософії, Свідомість як філософська проблема, Пізнання: його структура та динаміка, Людина та її буття як предмет філософського осмислення, Філософія історії, Соціальна філософія, Культура і цивілізація
Рекомендована література:
1. Петрушенко В.Л. Філософія: Курс лекцій. Навчальний посібник для студентів вищих навч. закладів освіти ІІІ – ІV рівнів акредитації. – Львів, 2008.
2. Гусєв В.І. Західна філософія Нового часу. XVII-XVIII ст. – К., 2000.
3. Горський В.С. Історія української філософії. – К., 2001.
4. Скратон Р. Коротка історія новітньої філософії. – К., 1998.
5. Татаркевич Вл. Історія філософії. – Т.1-3. – Львів, 1998-1999.
6. Чижевський Дм. Нариси історії філософії на Україні. – К., 1991.
2. Гусєв В.І. Західна філософія Нового часу. XVII-XVIII ст. – К., 2000.
3. Горський В.С. Історія української філософії. – К., 2001.
4. Скратон Р. Коротка історія новітньої філософії. – К., 1998.
5. Татаркевич Вл. Історія філософії. – Т.1-3. – Львів, 1998-1999.
6. Чижевський Дм. Нариси історії філософії на Україні. – К., 1991.
Методи і критерії оцінювання:
- Поточний контроль (40%): усне опитування, виступи на семінарах, тести.
- Іспит (60%).
- Іспит (60%).